چگونه لباس های مجلسی را بشوییم؟ - آقای سرویس

چگونه لباس های مجلسی را بشوییم؟ - آقای سرویس


معمولا تمام برنامه ریزی ها و آمادگی ها برای خوش تیپ شدن قبل از مهمانی و عروسی اتفاق می افتد و کمتر کسی به دغدغه های بعد از مهمانی فکر می کند و صحبت می کند. آیا تا به حال در مهمانی ها و عروسی ها خوش گذرانده اید که فقط شب به خانه بیایید و لباس هایتان کثیف باشد؟ شما می خواهید خاطرات و عکس های عالی از مهمانی خود داشته باشید، اما آن را بسته بندی کنید تا یک مهمانی رویایی کامل باشد. لکه هایی مانند شربت، چای، کیک، رژ لب یا چربی از غذاهای خوشمزه عروسی روی لباس شما باقی می ماند و این چیزی نیست که شما می خواهید. شستن لباس‌ها در خانه ممکن است آنقدر سخت به نظر برسد که ترجیح می‌دهید آن‌ها را در گوشه کمد خود پنهان کرده و فراموش کنید و به این زودی‌ها بازیابی نکنید. در این مقاله، آقای سرویس به ارائه راه حل های ساده برای پاسخ به این سوال رایج کمک می کند: چگونه لباس های مجلسی را بشوییم؟ با خواندن این مقاله غول شستشوی لباس در خانه را شکست دهید و لباس زیبای خود را تمیز و لکه دار کنید تا دوباره و دوباره بدرخشد.

نحوه شستشوی صحیح بر اساس نوع پارچه را بیاموزید

اولین قدم برای پاسخ به این سوال که چگونه لباس های مجلسی را بشوییم؟ این مطالعه اطلاعات مربوط به شستن لباس است که اغلب بر روی تکه های کوچک پارچه تعبیه شده در داخل لباس یافت می شود. در این بخش اطلاعاتی در مورد دمای آب، مدت زمان شستشو و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.

هر چه زودتر لباس را تمیز کنید:

هرگز اجازه ندهید لکه ها و کثیفی ها برای مدت طولانی روی لباس باقی بمانند. در اسرع وقت آن را تمیز کنید. هرچه زودتر این لکه ها را تمیز کنید، راحت تر از روی لباس پاک می شوند.

لباس ها را از داخل بشویید:

قبل از شستن لباس ها را از داخل بچرخانید. این امر آسیب به بافت بیرونی لباس را کاهش می دهد و درخشندگی اولیه آن را حفظ می کند. اگر میخواهید بالش خود را در ماشین لباسشویی بشویید مقاله راهنمای شستشوی بالش در ماشین لباسشویی را مطالعه نمایید.

برای تمیز کردن لباس خود از یک شوینده ملایم استفاده کنید

بسیاری از ما بیشتر از آنچه باید از مواد شوینده استفاده می کنیم. اما می توانیم مصرف را به نصف یا حتی کمتر کاهش دهیم و سپس می بینیم که لباس ها همچنان خوب شسته می شوند. استفاده بیش از حد از مواد شوینده می‌تواند لباس‌ها را کثیف‌تر کند، زیرا کف زیاد آن می‌تواند باکتری‌ها و کثیفی‌ها را در پارچه محبوس کند.

در نتیجه لباس های کثیف هم می پوشیم یا مجبوریم بیشتر بشوییم. بهتر است لباس ها را با دست نشویید، فقط قسمت مواد شوینده ماشین لباسشویی را به خط معمولی اضافه کنید. علاوه بر این از مواد شوینده ای استفاده کنید که کمترین آسیب را به لباس وارد کند، شوینده هایی که برای لباس بچه گانه انتخاب می شوند معمولا این ویژگی را دارند و آسیب کمتری به لباس وارد می کنند.

چگونه لباس های مجلسی را بشوییم؟ - آقای سرویس

برچسب روی لباس شما حداکثر دمای شستشو را به شما نشان می دهد، اما این بدان معنا نیست که شما باید از آن دما استفاده کنید. آب داغ می تواند باعث چروک یا کم رنگ شدن لباس شود، اما بیشتر لباس ها به اندازه کافی با آب سرد تمیز می شوند (مخصوصاً برای از بین بردن لکه های خون، کرم و سبزیجات) و همچنین می توان از آب گرم برای از بین بردن لکه میوه و گل استفاده کرد.

برای تمیز کردن از صابون یا محلول تمیز کننده رقیق استفاده کنید. در صورت لزوم می توانید از مواد شوینده حاوی بی کربنات سدیم بیشتری برای بهبود تمیزی استفاده کنید.

بگذارید لباس ها در هوای آزاد خشک شوند

پس از شستن لباس ها، آن ها را در هوا قرار دهید تا خشک شوند، نور خورشید علاوه بر کاهش آسیب به پارچه، می تواند از رشد باکتری هایی که ممکن است روی لباس وجود داشته باشد نیز جلوگیری کند و لکه های باقی مانده پس از شستشو را کاهش دهد. بنابراین تا حد امکان لباس های خود را در هوای آزاد و زیر نور آفتاب خشک کنید.

اگر نمی توانید لباس های خود را در هوای آزاد خشک کنید و در روزهای بارانی نمی توانید از آفتاب برای خشک کردن لباس های خود استفاده کنید، می توانید از جا لباسی یا جا لباسی قابل حمل استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که اتو آب کثیف را چکه نمی کند زیرا لبه های اتو در تماس مستقیم با لباس هستند.

اگر اتو دارای عملکرد خود تمیز شوندگی است، برای جلوگیری از چکیدن آب کثیف، به طور مرتب از آن استفاده کنید. اتو داغ را روی کاغذ مومی قرار دهید تا باقیمانده آن از بین برود. اگر لباس ها با لکه های زرد لک شده اند، آنها را سریع بشویید. آب مقطر کاملاً مناسب است و بر شرایط نگهداری لباس سفید تأثیری نخواهد داشت. استفاده از یک پارچه نازک سفید روی لباس خطر لکه شدن هنگام اتو کردن را از بین می برد.

تمیز کردن لباس های گلدوزی شده

اگر می دانید چگونه لباس ها را به درستی بشویید و اتو کنید، نیازی به خشک کردن لباس ها با مهره یا پولک نیست. ابتدا اگر روی لباس شما لکه ای وجود دارد، از یک لکه بر مناسب برای پاک کردن آن استفاده کنید. این لباس ها را نباید با مواد شوینده قوی شست. می توانید یک قابلمه پر از آب و شامپو درست کنید و لباس ها را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید و سپس آن را به آرامی در آب تکان دهید.

دزدی لباس ها را خراب می کند. اگر ماشین لباسشویی شما چرخه شستشو ملایمی دارد، می توانید از آن برای شستشوی لباس های خود استفاده کنید. اما حتما آن را در کیسه توری قرار دهید و زیر و رو کنید تا در صورت افتادن سنگ دوباره نصب شود. این لباس ها بهتر است با بخار اتو اتو شوند، زیرا اتو کردنشان کمی سخت است.

شستشوی لباس مجلسی چرمی چگونه است؟

چرم یک محصول طبیعی است که هم در زمستان و هم در تابستان قابل استفاده است زیرا به پوست بدن اجازه تنفس می دهد. برای تمیز کردن لباس‌های چرمی، بهتر است ظرفی را با آب سرد پر کنید و مقداری شامپو بچه در آن حل کنید. سپس پارچه را داخل آن بگذارید و بعد از یک ربع به آرامی آن را لمس کنید یا با اسفنج یا پارچه به آرامی سطح آن را پاک کنید. همچنین مراقب باشید که پارچه چرمی را نگیرید یا حرکت ندهید.

پس از اتمام این مرحله، پارچه را با کمی پودر صابون در آب قرار دهید تا نرم و صاف شود. سپس پارچه را شسته و آویزان می کنند تا خشک شود. به یاد داشته باشید، هرگز عطر را مستقیماً روی لباس های چرم، جیر یا نبوک اسپری نکنید. همچنین از شستن جیر، چرم و نبوک در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

به یاد داشته باشید هرگز این لباس ها را پس از شستن به نخ آویزان نکنید، زیرا آب باعث کشیده شدن لباس و از دست دادن ظاهر آن می شود. برای این کار حتما بعد از شستن آنها را در سبد قرار دهید و بگذارید خشک شوند. این به لباس شما آسیب نمی رساند.

لباس مجلسی اپل دار را چگونه بشوییم؟

همانطور که می دانید وقتی لباس هایی را که روی آن اپل است داخل ماشین لباسشویی قرار می دهیم، اپل هایشان ناپدید می شوند. برای جلوگیری از این امر، راه های مختلفی برای کمک گرفتن وجود دارد. برای چسباندن اپل ها به لباس از سنجاق استفاده کنید.در هنگام شستن اپل ها را از روی لباس جدا کنید و سپس اپل ها را به لباس ثابت کنید.

در صورتی که می خواهید پالتو خود را با ماشین لباسشویی بشویید مقاله آموزش شستن پالتو با ماشین لباسشویی را بخوانید.

می توانید از چسب های موجود در بازار استفاده کنید که برای ثابت کردن کفش ها نیز قابل استفاده است. یک طرف چسب را به لباس و طرف دیگر را به اپل بدوزید تا بتوانید در هنگام شستن به راحتی اپل را از روی لباس جدا کنید. می توانید هر اپل را در یک کیسه پلاستیکی بپیچید، آن را محکم ببندید و در ماشین لباسشویی بیندازید تا اپل ها سالم بماند.

لباس مجلسی مخمل را چگونه بشوییم؟

پارچه مخمل یکی از گران ترین پارچه هاست. بنابراین نگهداری از آنها نیز بسیار مهم خواهد بود. قبل از شستن لباس، مقدار کمی از مواد شوینده در پشت و جلوی لباس استفاده کنید. 2-3 قاشق غذاخوری مایع لباسشویی یا شامپو بچه را داخل آب سرد بریزید و لباس ها را در آن قرار دهید و کاملاً بشویید.

سپس آن را آویزان کنید یا روی یک مکان صاف پهن کنید. اما مهم ترین مسئله در مورد از بین بردن لکه از لباس های مخمل زمان است. شما باید بتوانید این مشکل را به سرعت حل کنید. لکه های اضافی را از روی لباس پاک کنید. سپس یک پارچه تمیز بردارید و خیس کنید و به آرامی در یک جهت روی لکه بمالید.

در صورت لزوم، یک قطره از مواد شوینده لباسشویی را روی لکه بریزید، سپس از پارچه مرطوب دیگری برای شستشو و پاک کردن مواد شوینده از روی لکه استفاده کنید.

شستن لباس حریر به صورت مطمئن

شستن لباس های ابریشمی به آسانی شستن لباس های دیگر است. اگر می خواهید پارچه ابریشمی شما بعد از شستن درخشندگی اولیه خود را حفظ کند، کمی سرکه و الکل را با آب مخلوط کنید و بعد از شستن پارچه را در آن خیس کنید.

نحوه شستشوی لباس مجلسی پلیسه‌دار

هرگز لباس های پلیسه دار را در ماشین لباسشویی قرار ندهید زیرا چرخش ماشین می تواند به پلیسه ها آسیب برساند. اگر پارچه طبیعی و ترگال است، این گونه لباس ها را در وان بشویید و بدون فشار دادن به چوب لباسی، آنها را روی چوب لباسی آویزان کنید.

شستن لباس پولک دوزی چگونه است؟

لباس های مهره دار و پولک دار زیبایی خاصی به عنوان لباس دارند و خانم ها واقعا این سبک لباس ها را دوست دارند. این لباس ها هم مثل لباس های دیگر کثیف می شوند. برای تمیز کردن لباس مهره دار خود از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.

چگونه لباس های مجلسی را بشوییم؟ - آقای سرویس

بهترین راه این است که یک قابلمه پر از آب و شامپو درست کنید، لباس ها را به مدت ده دقیقه به صورت رو به پایین در آن قرار دهید، سپس به آرامی بدون چنگ زدن در آب تکان دهید. گرفتن مهره ها و پولک های روی لباس باعث جدا شدن و خراب شدن لباس می شود. سپس لباس را آبکشی کنید و بگذارید در هوا خشک شود.

شستشوی لباس های ساتن و حریر

برای از بین بردن لکه های روغن از پارچه ساتن، آن را با آب گرم بشویید. آب گرم در از بین بردن چربی پارچه ها بسیار موثر است، بنابراین در این مورد از آب گرم استفاده کنید که در غیر این صورت هنگام شستن در آب سرد به آن می چسبد. اسپری را روی لکه بمالید و اجازه دهید 3 تا 4 دقیقه قبل از پاک کردن آن جذب شود. مخلوط کردن پودر شوینده و آب برای تهیه خمیر یک راه سریع و آسان برای ایجاد یک لکه بر قوی برای چنین پارچه هایی است.

اگر لکه خونی است، لکه را به مدت 1 ساعت در آب سرد خیس کنید. آب سرد به جداسازی لکه ها کمک می کند و از بین بردن آنها راحت تر است. برای از بین بردن لکه های گلی که گل باقیمانده روی پارچه است، از یک برس نرم استفاده کنید و گل اضافی را از روی پارچه تکان دهید، این کار باعث می شود که بیشتر کثیفی های داخل پارچه در حین تمیز کردن کاهش یابد. سپس لکه را با آب سرد و صابون دست بمالید.

مالیدن لکه باعث می شود الیاف سریعتر از بین بروند و لکه های عمیق سریعتر به الیاف پارچه برسند. بهتر است لباس ها را روی یک سطح صاف قرار دهید تا لباس ها خشک شوند.

شستشوی لباس گیپور و توری

برای شستن لباس ها با توری یا گیپور باید آن ها را در ظرف آب گرم قرار دهید. اگر پارچه توری لباس شما ظریف است، باید مقدار کمی پودر لباسشویی به آب اضافه کنید، اما اگر لباستان ضخیم تر است، یک قاشق غذاخوری پودر به آب اضافه کنید. در واقع با این کار توانسته اید درخشندگی و شفافیت اولیه پارچه توری را بازیابی کنید. لباس های توری بافت ظریف و لطیفی دارند؛ بنابراین برای خشک کردن این پارچه ها نباید از خشک کن استفاده کنید.

بهترین راه برای خشک کردن لباس توری این است که آن را در فضای باز بگذارید. همچنین برای جلوگیری از کم رنگ شدن پارچه، لباس را از داخل بچرخانید. لباس توری خود را در محیطی خنک قرار دهید. اگر لباس‌هایتان سبک است، آن‌ها را آویزان کنید و اگر لباس‌هایتان سنگین است، آن‌ها را روی یک سطح صاف قرار دهید. استفاده از یک سطح صاف برای پخش کردن لباس از تغییر شکل آن جلوگیری می کند.

نکاتی خاص برای لکه های خاص

  • لکه های سایه چشم، رژ لب و ریمل: لکه مورد نظر را با آب گرم مرطوب کنید، سپس از یک شوینده ملایم برای محافظت از رنگ لباس استفاده کنید. سپس پارچه را به آرامی با انگشتان خود بمالید تا لکه از بین برود. سپس ناحیه مورد نظر با بالاترین سطح آب شسته می شود که به پارچه آسیبی نمی رساند.
  • لکه های کانسیلر، فونداسیون، خط چشم، خط لب: ناحیه لکه دار را با آب گرم مرطوب کرده و با مواد شوینده یا شوینده ملایم لباسشویی بشویید تا لکه از بین برود. سپس با آب گرم بشویید.
  • لکه لاک ناخن: راه حل های کمی برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی لباس وجود دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید، لباس را از داخل بچرخانید، آن را روی دستمال کاغذی قرار دهید و قسمت لکه‌دار پشت لباس را با پاک‌کننده ناخن بشویید، سپس لکه را بشویید و خشک کنید.
  • لکه جوهر: لکه های جوهر را می توان با استفاده از پاک کننده قلم یا الکل پاک کرد.
  • لکه های چمن: اگر لباس های شما در اثر تماس با چمن لکه دار شده است، می توانید آنها را با مقداری الکل تمیز کنید و سپس از سفید کننده ملایم استفاده کنید.
  • لکه های چای یا قهوه: بلافاصله لکه را با آب سرد بشویید، سپس محل لکه دار را با یک شوینده مخصوص خشک کنید.
  • لکه های روغن: محل لکه را با مایع لباسشویی و آب داغ تمیز کنید که به بافت پارچه آسیبی نرساند. اگر لکه باقی ماند، لباس را برگردانید، آن را روی دستمال کاغذی قرار دهید و قسمت لکه‌دار پشت لباس را با یک حلال چربی‌گیر مخصوص تمیز کنید. در نهایت لباس را با آب گرم بشویید.
  • لکه های گلی: اجازه دهید لکه های گلی کاملا خشک شوند و سپس تا حد امکان آنها را از روی پارچه پاک کنید. سپس ناحیه مورد نظر را به مدت 155 دقیقه در محلول آب و مواد شوینده قرار داده و سپس با آب گرم شستشو دهید.
  • لکه های عرق: قالب صابون را مستقیماً به ناحیه مورد نظر بکشید، سپس آن را با مواد شوینده تمیز کنید.
  • لکه خون: مقداری آب و آرد یا نشاسته ذرت را روی لکه خون بریزید، بگذارید خشک شود سپس با آب تمیز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *