شستن پالتو با ماشین لباسشویی، بسته به نحوه شست و شو می تواند به بافت لباس آسیب وارد کرده و یا بدون هیچ گونه آسیبی، پالتو را صحیح و سالم و البته تر و تمیز به شما تحویل دهد. علاوه بر آن در صورت شست و شوی غیر اصولی پالتو با لباسشویی، احتمال ورود آسیب به دستگاه نیز بسیار زیاد است؛ بنابراین آموزش شستن پالتو با ماشین لباسشویی بسیار حائز اهمیت است.خرابی دستگاه در اثر بیش از حد پر کردن لباسشویی می باشد و از آنجایی که پالتوها، وزن سنگینی دارند، احتمال اینکه به دستگاه، آسیب برسانند، بسیار زیاد است.اولین نکته ای که در خصوص شستن پالتو با ماشین لباسشویی باید به آن توجه کنید، جنس پالتو است؛ چرا که اصول شستشوی هر جنس پارچه با دیگری متفاوت است. رایج ترین انوع پالتو با جنس فوتر، پشمی، سوییت و چرم هستند، به دلیل جذب پرز به پالتو پشمی، ابتدا و قبل از شستن پالتو با ماشین لباسشویی،اقای سرویس پیشنهاد می کند پرزهای آن را بگیرید؛ بدین منظور یک برس تمیز را از بالا به پایین، روی پالتو بکشید.

پیشنهاد مطالعه : تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان

جنس پالتو

اولین نکته ای که در خصوص شستن پالتو با ماشین لباسشویی باید به آن توجه کنید، جنس پالتو است؛ چرا که اصول شستشوی هر جنس پارچه با دیگری متفاوت است. رایج ترین انوع پالتو با جنس فوتر، پشمی، سوییت و چرم هستند که در ادامه نحوه شستشوی اصولی هر یک را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد.

  1. پالتو فوتر
  2. پالتو پشمی و جیر
  3. پالتو سوییت
  4. پالتو چرمی
  5. بارانی

شستن پالتو فوتر با ماشین لباسشویی

بافت فوتر، متشکل از الیاف پشمی و الیاف غیر طبیعی نظیر پلی استر می باشد. عدم شستشوی صحیح این جنس پارچه، منجر به پرز دار شدن و به عبارتی گلوله گلوله شدن آن می شود که در نتیجه ظاهر اولیه خود را از دست می دهد، پس با شست و شوی اصولی، جلوی کاهش عمر پالتو خود را بگیرید.به این منظور باید ماشین لباسشویی خود را روی دور آرام با آب سرد و برنامه شستشوی لباس های حساس، تنظیم کنید تا نه به پالتو و نه لباسشویی، آسیبی وارد  نشود. همچنین به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی، استفاده نکنید.

شستن پالتو پشمی و جیر در ماشین لباسشویی

به دلیل جذب پرز به پالتو پشمی، ابتدا و قبل از شستن پالتو با ماشین لباسشویی، پیشنهاد می کنیم پرزهای آن را بگیرید؛ بدین منظور یک برس تمیز را از بالا به پایین، روی پالتو بکشید.اکنون پالتو پشمی شما آماده شست و شو با ماشین لباسشویی است.پس از قرار دادن پالتو در لباسشویی، دستگاه را روی دور آرام و شستو با آب سرد، تنظیم کنید. علاوه بر آن نوع مواد شوینده مورد استفاده تان نیز به هیچ عنوان قوی نباشد.

شستن پالتو سوییت در ماشین لباسشویی

به عنوان یکی دیگر از انواع پارچه ها که برای تولید پالتو، کاربردی است، می توان به سوییت اشاره کرد. اگر می‌خواهید بدانید که شستن پالتو با ماشین لباسشویی ممکن است یا نه و از جنس سوییت برای پالتو خود استفاده می‌کنید، باید به شما هشدار دهیم که این کار را نکنید.در رابطه با شستشوی پالتو سوییت با لباسشویی باید بگوییم که متاسفانه این جنس پارچه، مقاومت چندانی در برابر آب ندارد و بهتر است روش های دیگر را جایگزین ماشین لباسشویی کنید. از جمله روش های جایگزین، استفاده از برس مخصوص آغشته به مواد لکه بر می باشد.البته ناگفته نماند که پارچه سوییت، خود انواع و اقسام متنوعی دارد و برخی از انواع آن، نسبت به آب حساس نبوده و در نتیجه هیچ مانعی در خصوص شستشوی آن ها با لباسشویی وجود ندارد.

شستشوی پالتو چرمی با ماشین لباسشویی

شستن پالتو با ماشین لباسشویی، اگر که جنس پالتو شما چرمی باشد، اصلا توصیه نمی‌شود. سعی کنید به عنوان آخرین راه برای تمیز کردن پالتو چرمی خود از ماشین لباسشویی استفاده کنید؛ چرا که احتمال آسیب دیدگی این جنس پارچه در آب بسیار زیاد است و منجر به ترک خوردگی پارچه می شود.راه پیشنهادی ما برای تمیز کردن پالتو چرمی، لکه گیری می باشد؛ بدین منظور می توانید از یک اسفنج یا دستمال تمیز آغشته به مواد شوینده ملایم استفاده کنید

بارانی‌ها یا پالتوهای وینیل

چه‌های بارانی، پارچه‌های نازک و ضدآب و در عین ‌حال گرم هستند. این پارچه‌ها جنسی شبیه پلاستیک دارند.

نکات قبل از شست و شوی پالتو با  لباسشویی

۱- برچسب پشت لباس را چک کنید

به عنوان راهنمای شستشوی صحیح انواع پالتو باید قبل از هر اقدامی ابتدا برچسب پشت لباس را دقت بررسی کنید. معمولاً پشت همه پالتوها اطلاعات کلی در مورد نحوه شستشو، دمای آب و همچنین خشک کردن پالتو ذکر شده است. از طرف دیگر روی برچسب برخی از پالتوها قید شده که قابل شستشو نیستند و باید تنها به روش خشکشویی تمیز شوند.از همین رو چک کردن برچسب لباس موجب می‌شود تا لباس خود را به روشی اصولی‌تر و بدون این که آسیبی به آن وارد شود، تمیز نمایید.

۲- لکه روی لباس را برطرف کنید

بعد از این که برچسب روی پالتو را با دقت بررسی کردید، باید لکه‌های روی لباس را نیز از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از یک اسپری لکه بر مخصوص یا مقداری مایع ظرفشویی کمک بگیرید. اجازه دهید ماده لکه بر یا شوینده برای ۱۰ دقیقه روی لکه باقی بماند. سپس می‌توانید پالتو را بشویید و یا در ماشین لباسشویی تمیز نمایید.

۳- دکمه‌ها و زیپ‌های لباس را ببندید

از راهکارهای شستشوی پالتو و بارانی این است که زیپ و دکمه‌های لباس را قبل از شستن به خوبی ببندید. این کار موجب می‌شود که احتمال پارگی لباس و آسیب دیدن به آن کاهش پیدا کند. از طرف دیگر بستن دکمه و زیپ پالتو قبل از شستن آن از بد شکل شدن و گره خوردن لباس در هم جلوگیری می‌کند و موجب حفظ شکل لباس می‌شود.

۴- پالتو را به صورت تکی یا با لباس‌های مشابه بشویید

شستن برخی لباس‌های متفاوت در ماشین لباسشویی با هم، موجب می‌شود تا بافت لباس‌ها به هم ساییده شوند و تار و پود آن‌ها آسیب ببیند. سعی کنید پالتوهای هم جنس با تناژ رنگی مشابه را هم بشویید و با این کار از آسیب به بافت لباس جلوگیری کنید. فراموش نکنید که نحوه شستن پالتو پشمی با نحوه شستن پالتو جیر متفاوت است. از همین رو شما نمی‌توانید از یک نوع شوینده یا دمای یکسان آب برای این دو نوع جنس پالتو استفاده کنید

نکات کلیدی قبل، حین و بعد از شستن پالتو با ماشین لباسشویی

  • در صورت وجود پارگی در پالتو، قبل از شست شو آن را بدوزید.
  • قبل از انداختن پالتو در لباسشویی، ابتدا تمامی زیپ و دکمه های آن را ببندید.
  • از آب سرد و شوینده های ملایم برای شست و شوی پالتو خود در لباسشویی استفاده کنید.
  • پس از شست و شو و به منظور خشک کردن پالتو بدون تغییر شکل اولیه آن، بهتر است که پالتو را بر روی چوب لباسی، آویزان نکنید؛ به جای آن یک ملحفه تمیز در مکانی مناسب، پهن کرده و پالتو را تا زمان خشکی کامل بر روی آن قرار دهید.
  • بهترین روش خشک کردن پالتو، قرار دادن آن در هوای آزاد و نه در معرض تابش مستقیم نور خورشید می باشد.

نواع جنس پالتو را بدون اینکه آسیبی به لباسشویی و یا به بافت پارچه وارد شود، می توان با رعایت یک سری نکات با ماشین لباسشویی شست. به عبارتی دیگر رعایت اصول شستن پالتو با ماشین لباسشویی مانع از کاهش عمر دستگاه و پالتو می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *