سرخ کن بدون روغن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ - آقای سرویس

سرخ کن بدون روغن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ - آقای سرویس


در این مقاله آقای سرویس به بررسی عملکرد سرخ کن های بدون روغن می پردازد و نحوه استفاده از این دستگاه جدید خانگی را به شما آموزش می دهد. اگر شما هم از طرفداران غذاهای سرخ کردنی هستید اما نگران مضرات آن (مانند چاقی) هستید، این مقاله برای شما مناسب است. در حال حاضر، تولید کنندگان لوازم خانگی دستگاه هایی تولید می کنند که به شما امکان می دهد غذا را بدون روغن سرخ کنید. بیایید به این سوال پاسخ دهیم که سرخ کن بدون روغن چیست و چه مزایا و معایبی دارد. اگر قصد خرید ماهیتابه بدون روغن را دارید، نکاتی را به شما می گوییم که به شما در انتخاب بهترین ماهیتابه بدون روغن کمک می کند.

سرخ کن بدون روغن چیست؟ چگونه کار می کند؟

سرخ کن ( سرخ کن هوا ) از جریان هوا برای سرخ کردن غذا استفاده می کند ؛ در واقع ساختار سرخ کن بدون روغن به این صورت است : هوای گرم تولید شده توسط المنت با سرعت زیاد توسط فن به سمت غذا پرتاب می شود ؛ بنابراین هیچ قطره ای وجود ندارد. روغن لازم است غذا را سریع بپزید. البته با کمک این سرخ کن ها می توان از روغن برای پخت غذا نیز استفاده کرد؛ اما غذا را نباید در روغن فرو کرد. فقط یک یا دو اسپری روغن کافی است.

فواید سرخ کردن بدون روغن؛ غذا را سالم‌تر و سریع‌تر می‌پزد

اگرچه سرخ کن های بدون روغن از سال 2020 وارد بازار شده اند، اما هنوز هم بسیار محبوب هستند. این محبوبیت بالا ممکن است مزایای سرخ کردن بدون روغن را نشان دهد. در زیر این مزایا را به تفصیل توضیح می دهیم.

برای تعمیر یخچال شبانه روزی اصفهان مقاله آن را مطالعه نمایید.

محدوده کاربرد سرخ کردن بدون روغن؛ تجهیزات چند منظوره

شاید فکر کنید استفاده از سرخ کن بدون روغن فقط برای سرخ کردن سیب زمینی یا بادمجان است؛ اینطور نیست. اما حقیقت این نیست از سرخ کن های بدون روغن نیز می توان برای انجام کارهای زیر استفاده کرد:

  • باقی مانده غذای گرم در یخچال و فریزر
  • گوشت و ماهی کبابی
  • کیک و شیرینی درست کنید.
  • سبزیجات خشک
  • آجیل بو داده
  • مرغ سرخ شده
  • پیتزا و لازانیا درست کنید.
  • تخم مرغ آب پز

البته به دستور پخت این غذاها در سرخ کن بدون روغن دقت کنید. یک دفترچه راهنما عمر سرخ کن شما را افزایش می دهد و دیگر نیازی نیست به این زودی به دنبال کیت تعمیر لوازم خانگی در اطراف خانه خود باشید.

پختن غذا بدون چربی مضر؛ مهمترین مزیت استفاده از سرخ کن بدون روغن

هنگام استفاده از کولر گازی نیازی به استفاده از روغن نیست. بنابراین غذای سرخ شده با این تجهیزات سالم و کم کالری بوده و به ورزشکاران، افراد لاغر، سالمندان و زنان باردار توصیه می شود.

سرخ کن بدون روغن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ - آقای سرویس

به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد که سینه مرغ سرخ شده 30٪ درصد چربی بیشتری نسبت به سینه مرغ سرخ شده دارد. بنابراین، اگر سبک زندگی سالم برای شما مهم است، یکی از تغییرات ضروری، سرمایه گذاری روی ماهیتابه بدون روغن است.

تمیز کردن آسان؛ مزایای سرخ کن بدون روغن نسبت به اجاق گاز

آیا تا به حال ساعت ها وقت صرف شستن اجاق گاز کرده اید و لکه ها هنوز از بین نخواهند رفت؟ با سرخ کن بدون روغن، کابوس وسایل آشپزی ناپاک را از بین ببرید؛ این نوع سرخ کن ها را می توان به سرعت با دست یا ماشین ظرفشویی تمیز و خشک کرد؛ زیرا در فرآیند کار با آنها از روغن استفاده نمی شود.

مضرات سرخ کن های بدون روغن چیست؟

 

حتی بهترین ماهیتابه های بدون روغن هم معایبی دارند. برخی از این معایب عبارتند از:

  • غذا بعد از 6 تا 7 ساعت دیگر تازه نمی ماند
  • سرخ کن ها فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کنند
  • مصرف برق بالا
  • برخی از مدل ها ظرفیت سبد کمتری دارند

البته با دقت در خرید سرخ کن بدون روغن با کیفیت می توان این معایب را به حداقل رساند. مثلاً به ظرفیت سرخ کن عمیق توجه کنید تا متناسب با مقدار غذایی که اعضای خانواده می خورند باشد.

اگر ماشین ظرفشویی برند سامسونگ شما خراب شده است، بهتر است مقاله تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از سرخ کن بدون روغن؛ روشی راحت اما دقیق

برای استفاده از سرخ کن، آن را روشن کنید، غذا را در سبد قرار دهید و دما و برنامه پخت را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل، غذای شما شروع به پخت می کند. البته در استفاده از برندهایی مانند سرخ کن بدون روغن فیلیپس باید به نکات زیر توجه کنید:

  • قبل از قرار دادن غذا در سرخ کن نیازی به چرب کردن سبد نیست.
  • سبد را بیش از حد پر نکنید تا غذا کاملاً پخته شود.
  • برای اطمینان از پختن غذا، سرخ کن هوا را در حین پخت روشن کنید.
  • در حین پخت غذا را بچرخانید تا دو طرف آن پخته شود.
  • پس از هر بار استفاده، دستگاه را کاملا تمیز کنید تا چیزی به دیواره های آن نچسبد.

همچنین قبل از شروع پخت، دستگاه را به مدت یک دقیقه روشن کنید. به این مرحله از پخت غذا در فر، پیش گرم کردن گفته می شود.

چه عواملی بر قیمت سرخ کن بدون روغن تاثیر می گذارد؟

معیارهای زیادی بر قیمت سرخ کن بدون روغن تأثیر می گذارد. مثل اینکه؛

  • ماهیتابه بدون روغن چه مارکی است؟
  • ظرفیت سرخ کن چقدر است؟
  • آیا بدنه سرخ کن از نوع حجمی است یا دکمه ای؟
  • قطعات و فن های استفاده شده در سرخ کن چقدر باید قدرتمند باشند؟

برند سازنده؛ یکی از عوامل موثر بر قیمت سرخ کن بدون روغن

علاوه بر این، کشوری که سرخ‌کن و لوازم خانگی در آن تولید می‌شود، تأثیر زیادی بر قیمت آن‌ها دارد و سرخ‌کن‌های بدون روغن ایرانی معمولاً ارزان‌تر از خارج از کشور هستند.

سرخ کن بدون روغن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ - آقای سرویس

تعمیر و خرید سرخ کن بدون روغن با کمک آقای سرویس

در این مقاله از تعمیر آنلاین به این سوال پاسخ می دهیم که سرخ کن بدون روغن چیست و چگونه کار می کند. در ادامه به معرفی مزایا و معایب این دستگاه می پردازیم و تکنیک های استفاده از آن را برای شما شرح می دهیم. آیا از این دستگاه استفاده کرده اید؟ آیا از ماهیتابه بدون روغن خود راضی هستید؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین در صورت نیاز به خدمات تعمیر سرخ کن بدون روغن به وب سایت آقای سرویس مراجعه کنید. این مجموعه شامل کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی است که می توانند لوازم خانگی خراب را با کمک قطعات اصلی هر برندی تعمیر کنند. گارانتی و ضمانت خدمات آقای سرویس باعث آسودگی خاطر از کیفیت کار کارشناسان این محدوده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *