علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ - آقای سرویس

علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ - آقای سرویس


تخلیه نشدن ماشین لباسشویی مشکلی است که در هر شرایطی ممکن است رخ دهد. احتمالاً ماشین لباسشویی هایی را دیده اید که مدتی است مورد استفاده قرار گرفته اند و قطعات آن از کار افتاده یا نقص فنی دارند. مشکلات لباسشویی گاهی مکانیکی است و گاهی الکترونیکی!  تخلیه نشدن ماشین لباسشویی مشکلی است که در هر شرایطی ممکن است رخ دهد. احتمالاً ماشین لباسشویی هایی را دیده اید که مدتی است مورد استفاده قرار گرفته اند و قطعات آن از کار افتاده یا نقص فنی دارند. مشکلات لباسشویی گاهی مکانیکی است و گاهی الکترونیکی! یکی از مشکلات رایج این است که ماشین لباسشویی سر و صدا دارد و مهمتر از آن آب نگرفتن ماشین لباسشویی است. این مورد در بهترین برندهای ماشین لباسشویی مانند سامسونگ قابل انتظار است. در این مقاله آقای سرویس دلایل آب نگرفتن ماشین لباسشویی سامسونگ شما را بررسی خواهیم کرد.

کد خطای آب ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر ماشین لباسشویی شما نتواند آب مورد نیاز برای شستشو را تامین کند، ماشین به مرحله بعدی شستن لباس ها نمی رود. در این مرحله، یک کد خطا یا یک خطای تخلیه نشده در پانل واحد ظاهر می شود. کدهای خطا برای تخلیه نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ 4E، E1، 4C هستند. برای اطلاع از آن ها مقاله ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ را مطالعه نمایید.

دلایلی که ماشین لباسشویی سامسونگ آب نمی گیرد

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما به درستی تخلیه نمی کند، باید دستگاه را بررسی کنید. ممکن است لازم باشد با یک سرویس کار تخصصی تماس بگیرید. گاهی اوقات می توانید با رعایت چند نکته ساده آب نخوردن ماشین لباسشویی سامسونگ خود را رفع کنید. بیایید در مورد دلایل اصلی مشکل امنیتی صحبت کنیم.

1)     مطمئن شوید که درب به درستی بسته شده است

پس از اطمینان از وصل بودن دستگاه، اگر دستگاه در ابتدا راه اندازی نشود، ممکن است درب به درستی بسته نشود. بنابراین، باید درب دستگاه را بررسی کرده و از بسته بودن آن اطمینان حاصل کنید. کدهای خطای بسته نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ عبارتند از DC., DC1, dc, dE, Ed, dE.

2)     بحرانی ترین قسمت عدم زهکشی لباسشویی ها، شیر برقی است

یکی دیگر از دلایلی که ماشین لباسشویی سامسونگ شما آب نمی گیرد این است که شیر برقی دستگاه خراب است. اگر مشکل از شیر برقی است تنها راه حل تعویض شیر برقی است. در مرحله بعد، باید صافی پشت شیر ​​برقی را بررسی کنید. در اکثر مدل های واشر، یک فیلتر در دهانه شیر برقی در پشت واشر و فیلتر دیگر در قسمت پایین و در جلوی ماشین قرار دارد.

علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ - آقای سرویس

فیلتر از ورود زباله به ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. با گذشت زمان، این فیلترها ممکن است با نمک، گل و رسوب مسدود شوند. اگر این فیلترها کثیف هستند، باید هر چند وقت یکبار آنها را تمیز کنید و مرتباً آنها را چک کنید. بازرسی های منظم به ماشین لباسشویی شما کمک می کند تا برای مدت طولانی دوام بیاورد.

در این صورت متوجه خواهید شد که نیاز کمتری به تنظیم تجهیزات شما وجود دارد. برای انجام این کار، دستگاه را از برق بکشید. واشر را از شیر آب جدا کرده و شروع به تمیز کردن فیلتر کنید. سرکه سفید و پاک کننده سطوح گچی انتخاب های خوبی هستند.

3)     نوسانات فشار آب یکی از دلایل آب نگرفتن ماشین لباسشویی ساسمسونگ

فشار کم آب باعث کاهش سرعت جریان آب می شود و آب به موقع وارد ماشین نمی شود. این مشکل در ساختمان های چند طبقه بارزتر است. ماشین لباسشویی برای شروع به کار نیاز به فشار آب مناسب دارد و عدم تامین فشار آب مناسب می تواند زهکشی ماشین لباسشویی را مختل کند و باعث ایجاد مشکل در عملکرد شیر برقی شود.

ماشین را به جلو بکشید و فشار آب ورودی را بررسی کنید. یک سطل حدود 10 لیتری زیر لوله ورودی آب قرار دهید. فشار آب باید اجازه دهد ظرف در عرض یک دقیقه پر شود.

4)     انسداد لوله یکی از علل شایع عدم زهکشی است

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ این است که آب، سنگ و ماسه لوله ورودی آب ماشین لباسشویی باعث گرفتگی قطعات ماشین لباسشویی می شود. گرفتگی نبودن شیلنگ ممکن است دلیل آب نگرفتن ماشین لباسشویی سامسونگ شما باشد.

برای رفع این مشکل، ماشین را به جلو بکشید و وضعیت شلنگ ها و لوله های شستشو را بررسی کنید. گاهی اوقات به دلیل شرایط آب و هوایی، این لوله ها ممکن است پاره شوند یا یخ بزنند. اگر شیلنگ پیچ خورده است، آن را شل کرده و انسداد را بردارید. اگر شلنگ پاره یا ترک خورده است، آن را تعویض کنید. برای تعمیر لباسشویی در منزل با ما تماس بگیرید.

5)     خرابی برد برق لباسشویی

در واشرهای قدیمی، تایمر وظیفه هدایت الکتریسیته به قسمت های مختلف واشر از جمله تخلیه را بر عهده دارد. در خودروهای جدید، محدوده الکتریکی می تواند این کار را انجام دهد. محدوده ماشین لباسشویی شما نیز باید به دقت ارزیابی شود. اگر مشکل از برد مدار و اطلاعات آن باشد، این قطعه باید توسط یک سرویس دهنده تعویض شود.

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند گرفتگی محفظه پودر باشد. در این قسمت آب به صورت آب باران وارد می شود که از طریق شیارهای داخل ظرف پودر وارد ماشین لباسشویی می شود. اگر در این قسمت رسوبات پودری وجود داشته باشد، دلیل قانع کننده ای برای آب نگرفتن ماشین لباسشویی سامسونگ است. برای رفع این مشکل، محفظه را از ماشین لباسشویی خارج کنید، آن را با یک برس تمیز کنید و محفظه کشویی را در جای خود قرار دهید.

6)     سوئیچ فشار لباسشویی سامسونگ

سوئیچ فشار یکی دیگر از بخش های واشر است که گاهی اوقات در علت تخلیه نشدن واشر نقش دارد. سوئیچ فشار وظیفه کنترل ولتاژ ورودی ورودی به شیر برقی را بر عهده دارد. زمانی که میزان آب موجود در دیگ ماشین لباسشویی به مقدار قانونی برسد. یک سوئیچ فشار جریان را به شیر برقی قطع می کند و در نتیجه از تخلیه دستگاه جلوگیری می کند. پس از این مرحله موتور روشن می شود و فرآیند شستشو آغاز می شود.

علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ - آقای سرویس

اگر سوئیچ فشار از کار بیفتد، قبل از اینکه آب در دیگ واشر به سطح مناسب برسد، جریان آب متوقف می شود. کدهای خطای خرابی سنسور سطح آب 1E, 1C, E7 هستند. در صورت بروز مشکل در فشار سوئیچ، این قطعه نیاز به تعویض توسط کارشناسان تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اصفهان دارد.

خدمات تعمیرات در محل آقای سرویس

این مقاله با یادآوری این نکته به پایان می رسد که گاهی اوقات مشکلات ماشین لباسشویی ساده است و با کمی مهارت به راحتی قابل حل است. گاهی اوقات مشکلات پیچیده ای به وجود می آیند که حل آنها به مهارت، ابزار خاص، تجربه کافی و لوازم جانبی لباسشویی نیاز دارد. پس اگر در این زمینه مهارت و دانش لازم را ندارید، آستین ها را بالا نزنید و ماشین لباسشویی خود را تعمیر نکنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است با مشکلات جدی ماشین لباسشویی و حتی سلامتی خود مواجه شوید. اما با توجه به قیمت بالاتر این دستگاه، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ را باید به متخصصان سپرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *