ارور های یخچال بوش - اقای سرویس

ارور های یخچال بوش - اقای سرویس


ارور های یخچال بوش بسیار متنوع هستند، همه آنها ترکیبی از حروف و اعداد هستند که در صورت بروز مشکل در قطعه داخلی روی پنل نمایش داده می شوند. این کدهای خطای یخچال بوش گاهی اوقات هشداردهنده هستند و اگر جدی گرفته نشوند، ممکن است خسارات و خرابی های زیادی را به همراه داشته باشند. بنابراین توصیه می کنیم هر کد و خطایی را که در پنل مشاهده می کنید جدی بگیرید و با درک مفهوم آنها نسبت به رفع آنها اقدام کنید. در این مقاله آقای سرویس به تشریح خطاهای پشتیبانی فنی و کدهای خطا یخچال فریزر بوش و مدل های مختلف ساید بای ساید می پردازیم و راهکار ارائه می دهیم. عیب یابی و رفع کدهای خطای یخچال فریزر بوش نیازمند تجربه و آشنایی با ارورهای این دستگاه می باشد.

کدهای خطا و ارور های یخچال بوش

بوش یکی از معتبرترین برندها در میان تولیدکنندگان لوازم خانگی است، اما همیشه این احتمال وجود دارد که قطعات داخلی آن به دلایل مختلف از کار بیفتند. خرابی و آسیب به هر یک از قطعات داخلی در نهایت منجر به خطاها و کدهای خطا برای درک وضعیت دستگاه و تعمیر یخچال خود می شود. کدهای خطا و خطاهای یخچال بوش عبارتند از:

کد خطای E01 یخچال فریزر بوش

در قسمت فریزر یخچال سنسور دما وجود دارد و به دلایل مختلف ممکن است سنسور دما قطع شود و یا قطعه به طور کامل آسیب ببیند. خطای E01 یخچال بوش به این معنی است که سنسور دمای قسمت یخچال معیوب است. ابتدا بررسی کنید که اتصالات سنسور و سیم ها سالم باشند.همچنین سنسور را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید تا خطا برطرف شود.

ارور های یخچال بوش - اقای سرویس

ارور E02 یخچال فریزر بوش

یک سنسور دما نیز در فریزر وجود دارد که خرابی آن خطای E02 را نشان می دهد. همانند خطای قبلی، ابتدا باید اتصال سنسور، سپس خود قطعه بررسی شود و در صورت لزوم تعویض شود. در بیشتر موارد، سیم معیوب اتصال سنسور بدون نیاز به تعمیر تخصصی مشکل را حل می کند.

ارور E03 یخچال فریزر بوش

از دیگر کدهای خطا و ارور های یخچال بوش، فریزر، روکش های جانبی می توان به ارور E03 اشاره کرد که نشان دهنده خرابی سنسور دمای کشو است. کشوهای یخچال و فریزر به عنوان سنسور دما در نظر گرفته شده اند و در صورت قطع اتصال آنها، عملکرد قطعه قطع می شود. ابتدا یخچال را از برق بکشید، سپس سیم های متصل به سنسور دمای کشو واقع در گوشه سمت راست بالای دستگاه را بررسی کنید. اگر سیم خوب است، سنسور را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدن آن را تعویض کنید.

کد خطای یخچال فریزر بوش E05

اگر خطای E05 یخچال بوش را جدی نگیرید، ممکن است دستگاه به مرور زمان یخ بزند. زیرا این خطا نشان دهنده خرابی سنسور دمای سیستم یخ زدایی است. سنسور را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدن قسمت سالم آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که باید از سنسور باکیفیت استفاده کنید و در صورت نداشتن تخصص می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال تکنوپشتیبان بوش تماس بگیرید.

کد خطای یخچال فریزر بوش E10

هر از گاهی ممکن است با ارور E10 در یخچال بوش خود مواجه شوید که با خاموش و روشن کردن دستگاه برطرف می شود. اگر مشکل و ارور برطرف نشد تنها راه حل تعویض ماژول کنترل اصلی است که باید توسط تعمیرکار انجام شود.

ارور E11 یخچال فریزر بوش

ارور E11 یخچال بوش به این معنی است که ماژول کنترل صفحه نمایش معیوب است. برای رفع این خطا کافی است یک بار صفحه دستگاه را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید و سپس دوباره روشن کنید. اگر با این کار خطا برطرف نشد، پرسنل خدمات باید ماژول نمایشگر را تعویض کنند.

ارور E15 یخچال فریزر بوش

در تمامی یخچال ها قطعه ای به نام سنسور دمای محیط وجود دارد که دمای بیرونی دستگاه را بررسی و اندازه گیری می کند. اگر این قطعه آسیب ببیند، عملکرد موتور نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین در صورت بروز مشکل در این سنسور، ارور E15 روی صفحه نمایش داده می شود که با تعویض سنسور می توان این مورد از ارور های یخچال بوش را برطرف کرد.

کد خطای E20 یخچال فریزر بوش

اگر با ارور E20 یخچال بوش مواجه شدید به این معنی است که ارتباط صفحه نمایش و برد قطع شده است. سیم های اتصال ماژول به برد را بررسی کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که این مشکل باید توسط متخصص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی حل شود.

ارور E21 یخچال فریزر بوش

اگر صفحه نمایش از برد یخ و آب پخش کننده جدا شود، با خطای E21 مواجه خواهید شد. در اغلب موارد، این خطا را می توان با بررسی و تعویض سیم های متصل کننده یخچال به آب سردکن و صفحه نمایش برطرف کرد.

ارور F3 یخچال فریزر بوش

اگر یخ زدایی یخچال بوش شما بیش از حد طول بکشد، با خطای F3 مواجه خواهید شد. برای رفع این خطا، سیستم یخ زدایی و اجزای مرتبط با آن باید بازرسی و عیب یابی شوند. خرابی قطعات، فیوزهای حرارتی و صفحات یا حتی بردهای مدار می تواند باعث این خطا شود و باید تشخیص داده شود.

ارور های یخچال بوش - اقای سرویس

ارور R1 یخچال فریزر بوش

اگر یخچال برای مدت کوتاهی خطا داشته باشد، دستگاه کد خطا R1 را نمایش می دهد که در بیشتر موارد با تعویض سنسور محیط قابل حل است.

کد خطای یخچال فریزر بوش D1

از دیگر کدهای خطا و ارور های یخچال بوش و لاینینگ های جانبی می توان به ارور D1 اشاره کرد که به دلیل خرابی سنسور دیکروماتیک رخ می دهد. این خطا را می توان با تعویض سنسور یخ زدایی یا عیب یابی سیم کشی آن برطرف کرد.

کدهای خطای DR یخچال فریزر بوش

کد خطای DR از کلمه Door Refrigerator گرفته شده است و نشان می دهد که کلید درب دستگاه آسیب دیده است. با تغییر این کلید می توان باگ را برطرف کرد.

خطای DF یخچال فریزر بوش

همانند خطاهای قبلی، کد خطای df در فریزر یخچال بوش به معنی خرابی کلید درب فریزر است. کلیدهای درب فریزر باید تعویض شوند.

خطای al  فریزر بوش

خطای انجماد بوش نشان می دهد که دمای کابین افزایش یافته و گرم شده است. این مشکل دلایل زیادی دارد مانند باز و بسته شدن بیش از حد درب یخچال، آسیب دیدن لاستیک دور درب، آسیب دیدن سنسور دما، آسیب دیدن درب و … که در همه این موارد باید دقت شود. بررسی و تشخیص داده شد.

کدهای خطا و خطا های ساید بای ساید بوش

در بیشتر موارد، اگر ارور های یخچال بوش را در دستگاه خود پیدا کردید، شک نکنید که نیازی به رفع ساید بای ساید ندارید زیرا می توانید مشکلات جزئی آن را در زمان مناسب برطرف کنید. به عنوان مثال، کدهای خطای ساید بای ساید بوش عبارتند از:

خطای EF ساید بای ساید بوش

بوش های جانبی بزرگ نشان دهنده نقص سنسور شمارنده و اندازه گیری سطح است. ابتدا بررسی کنید که آیا لوله ورودی آب مسدود شده است یا خیر. آیا فیلتر آب تمیز است؟ علاوه بر این، سنسورها باید بازرسی و تشخیص داده شوند.

خطای ET یخچال فریزر ساید بوش

خطای et زمانی رخ می دهد که کلیدها و دکمه های یخ ساز تجهیزات دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

خطای EU ساید بوش

خطای eu برای یخچال سایدبوش نیز نشان دهنده مشکل در دکمه یخ ساز است. در صورت بروز مشکل در روشن و خاموش کردن یخ ساز، این خطا می تواند ظاهر شود. برای رفع آن، ابتدا بررسی کنید که سیم ها و اتصالات دکمه سالم هستند. اگر اتصال خوب است، دکمه باید تعویض شود.

کدهای خطای ES یخچال ساید بای ساید بوش

از دیگر کدهای خطا و باگ های یخچال، فریزر و لاینرهای جانبی می توان به es اشاره کرد. این خطا نشان دهنده شکسته شدن دکمه یخ کناری است. در بیشتر موارد با تعویض این دکمه مشکل حل می شود. البته توجه داشته باشید که این احتمال وجود دارد که محفظه یخ ساز نیز معیوب باشد و نیاز به عیب یابی داشته باشد.

خطای EA یخچال ساید بوش

خطای خطا در یخچال ساید بوش نشان می دهد که موتور زمان بندی یخ ساز خراب شده است. برای رفع این مشکل ابتدا اتصالات موتور یخ ساز را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل تعمیر کنید. اگر اتصال درست است، موتور یخ ساز باید عیب یابی و تعمیر یا تعویض شود. با توجه به تخصصی بودن این مشاغل می توانید با تعمیرگاه ساید بای ساید بوش ما تماس بگیرید.

خطای F1 بوش ساید بای ساید

دو دلیل اصلی برای خطای f1 در یخچال های سایدباس وجود دارد که مهم ترین آنها نقص سنسور یخ زدایی است. در صورت معیوب بودن قطعه باید تعویض شود. اگر سنسور یخ زدایی طبیعی است، سنسور دمای محیط باید بررسی شود و در صورت لزوم تعویض شود.

ارور R1 ساید بوش

ارور r1 یخچال فریزر نشان دهنده معیوب بودن سنسور دمای یخچال است. در داخل یخچال، سنسور و سیم کشی آن را برای ایراد بررسی کنید.

کد خطای RT یخچال ساید بوش

از دیگر کدهای خطا و خطاهای یخچال، فریزر و ست های جانبی می توان به rt اشاره کرد که به دلیل عملکرد نادرست سنسور محیط رخ می دهد. سنسور و اتصالات آن را بررسی کنید و در صورت لزوم قطعات را تعویض کنید.

خطای EG یخچال فریزر بوش

به عنوان مثال یکی از مهم ترین اشتباهات یخچال های ساید بای ساید بوش به دلیل خرابی شیر برقی رخ می دهد. هنگامی که شیر برقی آسیب ببیند، آب به طور معمول نمی تواند وارد تجهیزات شود، بنابراین یخ ساز و آب پخش کننده مختل می شوند. شیر برقی را چک کنید و عیب یابی کنید.

خدمات آقای سرویس در زمینه تعمیر و تشخیص خطای یخچال بوش

در صورتی که با اروری در صفحه نمایش یخچال بوش خود مواجه شدید، می توانید دلیل آن را پیدا کنید. با توجه به اینکه تعمیرات آن کاری بسیار پیچیده است می توانید موارد اولیه را امتحان کنید و اگر مشکلتان برطرف نشد با ما از طریق شماره 09138193848 در تماس باشید. توصیه می کنیم این کار را به تکنسین های متخصص ما بسپارید تا بتوانیم با هزینه ای اندک ایرادهای یخچال و فریزر شما را برطرف کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *