وقتی که برای اولین بار از ماشین لباسشویی استفاده می نماید لذت راحتی کار و تمیز شدن سریع لباس ها را فراموش نخواهید کرد؛ماشین های لباسشویی که امروزه از محبوبیت همگانی برخوردارند در انواع برند های مختلف در بازار عرضه می شوند، پس از استفاده های مکرر از ماشین لباسشویی و یا استفاده نادرست از ان ممکن است ماشین لباسشویی دچار ایراداتی شود که با عیب یابی ماشین لباسشویی می توان به این ایرادات پی برد.

از جمله عیوب ماشین لباسشویی می توان به علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی،تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی،روشن نشدن لباسشویی و …اشاره نمود؛آقای سرویس با چندین سال سابقه در زمینه تعمیر لوازم خانگی و با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند خدمات ارزنده ای را برای تعمیر لباسشویی به شما عزیزان عرضه نماید.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟

از جمله وظایف ماشین لباسشویی می توان به شستن و خشک کردن لباس ها،پتوها،ملافه ها و… در زمان کم و با مصرف بهینه آب و مواد شوینده اشاره نمود؛با رعایت برخی نکات می توان استفاده بهینه تری از ماشین لباسشویی داشته باشیم اما هر چقدر که ما در رعایت این نکات دقت به خرج دهیم آخر برخی از مشکلات ممکن است برای ماشین لباسشویی ما رخ دهد؛یکی ازمشکلات رایج که برای اکثر برندهای ماشین لباسشویی رخ می دهدجمع شدن آب در ماشین لباسشویی است در این مقاله قصد داریم به علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بپردازیم.

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مشکلات متعددی برای ما به همراه دارد از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بعد از اتمام کار

اگر بعد از پایان کار ماشین لباسشویی آب در ماشین لباسشویی جمع شد باید به دنبال عیب یابی و رفع عیب در شیر برقی یا مسیر خروجی آب باشید؛باید به این نکات توجه داشت که اگر آب درون ماشین لباسشویی تمیز بود مشکل از شیر برقی است ولی اگر آب درون ماشین لباسشویی کثیف بود مشکل در مسیر خروجی آب به سمت فاضلاب است.

شیر برقی به وسیله ای گفته می شود که در داخل ماشین لباسشویی قرار می گیرد و وظیفه آن قطع و وصل کردن جریان آب ورودی و آب خروجی ماشین لباسشویی است؛زمانی که میزان آب وروذی بع داخل ذیگ ماشین لباسشویی به حد کافی برسد شیر برقی فعال شده و مسیر ورود آب را می بندد،اگر ماشین لباسشویی پاکشوما شما دچار مشکل شده است مقاله ای که در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما نوشته ایم را مطالعه نمایید.

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی در اواسط برنامه شستشو

اگر ماشین لباسشویی شما در اواسط فرایند شستشو و هنگام شروع فرایند آبکشی آب را تخلیه نکرد و موجب جمع شدن آب در دیگ ماشین لباسشویی شد شما بایستی علل گفته شده در ادامه این مقاله را به ترتیب بررسی نمایید.

علت اول: اختلال در کارکرد صحیح پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

یکی از رایج ترین علت هایی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است؛پمپ تخلیه می تواند به دلایل زیر دچار اشکال شده و علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باشد.

  1. پمپ تخلیه به علت هایی همانندگیر کردن پرز و مو و آلودگی های لباس ها دچار انسداد شود.
  2. با توجه به اینکه پمپ تخلیه دستور العمل های خود را از برد می گیرد اگر برد کنترل لباسشویی دچار ایراد شود پمپ تخلیه نیز ایراد پیدا می کند.
  3. خراب پروانه ها یا موتور پمپ.

به دلیل اینکه پمپ تخلیه حساس است و بایستی به صورت تخصصی بررسی گردد بهتر است عیب یابی پمپ تخلیه و رفع عیب آن را به متخصص آن حوزه بسپارید.

علت دوم: معیوب شدن شیر برقی ماشین لباسشویی 

همان‌طور که توضیح داده شد، وظیفه قطع و وصل کردن مسیر ورودی آب به ماشین لباسشویی و بررسی میزان آب واردشده به داخل دیگ، برعهده شیر برقی است. اگر با فشردن دکمه Start شاهد این موضوع هستید که آبگیری ماشین لباسشویی متوقف نمی‌شود، باید به دنبال برطرف کردن مشکلات ذکرشده برای شیر برقی باشید.

علت سوم: مسدود شدن محل خروجی آب به سمت فاضلاب منزل

برای اینکه متوجه شوید محل خروجی آب مسدود شده است یا خیر بایستی موارد زیر را بررسی نماید این موارد شامل شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی،فیلتر هاو لوله فاضلاب را بررسی نمایید؛اگر این موارد دچار گرفتگی شوند سبب جمع شدن آب درون ماشین لباسشویی خواهند شد؛محل قرار گیری شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی در پشت آن قرار دارد،طول این شلنگ بایستی 7الی 8 متر باشد البته در نظر داشه باشید که این اندازه بدون تا خوردگی بیان شده است،گاهی ممکن است این شلنگ از جای خود تکان خورده باشد و از جای خود در آمده باشد با جا زدن شلنگ مشکل برطرف خواهد شد.اگر فیلتر ماشین لباسشویی بیش از حد کثیف شده باشد انسداد آن نیز می تواند سبب جمع شدم آب در ماشین لباسشویی شود،فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

در هنگام جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باید چه کاری انجام داد؟

اگر آب درون ماشین لباسشویی شما جمع شده است می توانید با استفاده از درپوشی که در زیر ماشبن لباسشویی به کار برده شده آب جمع شده را خارج نمایید؛این درپوش به فیلتر پمپ تخلیه نیز معروف است.فیلتر پمپ تخلیه با استفاده از یک اهرم  تمام آب جمع شده در ماشین لباسشویی را تخلیه می کند؛پس از تخلیه اهرم را به حالت اولیه بازگزدانید و درپوش را در سر جای خود قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *