شستشوی روفرشی با لباسشویی - آقای سرویس

شستشوی روفرشی با لباسشویی - آقای سرویس


فرش یکی از اجزای زیبا و جدایی ناپذیر هر خانه ایرانی است و در معرض کثیفی های زیادی قرار دارد. بنابراین برخی افراد از فرش استفاده می کنند. اما دیر یا زود فرش ها کثیف می شوند و نیاز به تمیز کردن دارند. خبر خوب این است که شما لزوماً نیازی به استفاده از خدمات خشک شویی برای تمیز کردن فرش یا روفرشی تان ندارید. در برخی موارد فرش ها را می توان در ماشین لباسشویی نیز تمیز کرد. در این مقاله شما را با نحوه شستشوی روفرشی با لباسشویی راهنمایی می کنیم. از شما دعوت می کنیم تا به خواندن این مقاله کاربردی آقای سرویس تا پایان ادامه دهید.

آیا روفرشی را می توان با ماشین لباسشویی شست؟

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا می توانید فرش خود را بدون آسیب رساندن به ماشین لباسشویی یا بافت فرش تمیز کنید؟ در بسیاری از مواقع دلیل تعمیرات ماشین لباسشویی این است که کاربر چیزی را به داخل ماشین انداخته و باعث می شود ماشین نتواند وزن خود را تحمل کند؛ بنابراین ابتدا این را در نظر داشته باشید. به طور کلی ماشین لباسشویی هایی که تحمل وزن 9 کیلوگرم یا بیشتر را دارند برای نظافت فرش یا روفرشی مناسب هستند.

اگر ماشین لباسشویی شما می تواند وزن و حجم فرش شما را تحمل کند، برچسب فرش را که معمولاً در زیر فرش قرار دارد، بررسی کنید. اگر مطمئن نیستید که فرش شما قابل شستشو است یا خیر، در اینجا لیستی از انواع فرش هایی که به طور کلی قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند آورده شده است:

  • نایلون
  • الفین
  • پلی استر
  • ویسکوز
  • پلی پروپیلن
  • پنبه
  • کتانی
  • خز مصنوعی
  • اکثر الیاف مصنوعی دیگر

فرش هایی که معمولاً در ماشین لباسشویی تمیز نمی شوند:

  • چمن مصنوعی
  • جوت
  • پشم
  • پوست حیوانات
  • اکثر الیاف

چگونه با ماشین لباسشویی فرش ها را تمیز کنیم؟

اگر مطمئن هستید که فرش شما قابل شستشو است و نتیجه قرار دادن آن در ماشین نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی از هر برند ندارید، این مراحل را برای تمیز کردن فرش خود در ماشین لباسشویی دنبال کنید.  در صورتی که ماشین لباسشویی شما خراب شده است، بهتر است مقاله تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان را مطالعه نمایید.

اولین قدم در شستشوی فرش با ماشین لباسشویی: تست ثبات رنگ

قبل از تمیز کردن فرش خود در ماشین لباسشویی از هر برندی، باید آن را از نظر ثبات رنگ تست کنید. این امر به ویژه زمانی مهم است که قصد دارید لباس های دیگری را همراه با فرش دور بیندازید؛ زیرا بسیاری از فرش ها و همچنین لباس های مجاور تغییر رنگ می دهند.

توصیه می کنیم به جای لباس، مقداری حوله در ماشین لباسشویی قرار دهید تا تعادل ماشین لباسشویی حفظ شود. البته همیشه باید ثبات رنگ فرش خود را بررسی کنید، مگر اینکه برایتان مهم نباشد که حوله هایتان لکه دار شوند.

برای بررسی ثبات رنگ، یک پارچه سفید یا سواب پنبه ای را با آب گرم مرطوب کرده و روی فرش بمالید. اگر پارچه یا سواب لکه دار باشد، این احتمال وجود دارد که فرش هنگام تمیز کردن در ماشین لکه دار شود، بنابراین باید هر چیزی را که برای لک شدن آن اهمیتی ندارید دور بریزید. در غیر این صورت، فرش باید با دست شسته شود.

شستشوی روفرشی با لباسشویی - آقای سرویس

مرحله دوم شستشوی فرش در ماشین: تکان دادن و جارو کردن فرش

نکته مهم دیگر قبل از تمیز کردن فرش در ماشین لباسشویی این است که آن را بیرون آورده و به شدت تکان دهید. اگر فرش شما خیلی بزرگ است، از کسی بخواهید به شما کمک کند. همچنین می توانید فرش را در جایی آویزان کنید و با قالی کوب یا هر چوب دیگری به آن ضربه بزنید.

پس از پاک کردن کثیفی و زباله های اضافی از روی فرش، آن را روی زمین گذاشته و با جاروبرقی تمیز کنید. این کار برای حفظ سلامت ماشین لباسشویی نیز حائز اهمیت است؛ زیرا طبق تجربه ثابت شده، در برخی موارد دلیل تعمیر ماشین لباسشویی ، چسبیدن اجسام بزرگی است که باید قبل از پوشاندن لباس یا فرش جدا می شدند.

مرحله سوم قبل از تمیز کردن فرش در ماشین لباسشویی: پاک کردن لکه ها

بسته به نوع فرش، لکه بر مناسب را تهیه کنید و قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی حتما لکه را پاک کنید. برای این کار ابتدا باید محل لک شده را با مقدار کمی آب مرطوب کنید. سپس لکه بر دلخواه را داخل آن بریزید و با یک برس نرم آن را بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا لکه ‌بر کاملاً کار کند.

حالا فرش شما آماده تمیز کردن در ماشین لباسشویی است؛ مگر اینکه ماشین لباسشویی مشکل خاصی مانند نشتی آب داشته باشد. در این صورت باید علت نشتی آب در ماشین لباسشویی را بدانید و قبل از راه اندازی آن مشکل را برطرف کنید.

مرحله 4: نحوه تمیز کردن فضای داخلی با ماشین لباسشویی

همانطور که قبلا ذکر کردیم، برای حفظ تعادل، ایده خوبی است که دو حوله را همراه با فرش داخل ماشین بیندازید. علاوه بر این، حوله هنگام هم زدن فرش به از بین بردن کثیفی و لکه ها کمک می کند. از یک شوینده ملایم و آب سرد برای تمیز کردن فرش خود استفاده کنید تا احتمال کمرنگ شدن آن به حداقل برسد.

چرخه های شستشوی پشمی، ملایم و دستی بهترین گزینه ها برای تمیز کردن فرش در ماشین لباسشویی هستند. هنگامی که ماشین خود را راه اندازی کردید، آن را روشن کنید. اگر می خواهید بدانید چرا بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می آید؟ مقاله آن را بخوانید.

مرحله 5: فرش را در ماشین لباسشویی بشویید و خشک کنید

متأسفانه خشک کن ها و حتی لباسشویی ها می توانند به فرش و موکت آسیب برسانند. پس از تمیز کردن فرش، آن را با یک حوله خشک خشک کنید. همچنین می‌توانید حوله‌ای را روی فرش قرار دهید، آن را بغلتانید و فشار دهید تا رطوبت اضافی جذب شود. اینکار در کم شدن مدت زمان خشک شدن موثر است.

شستشوی روفرشی با لباسشویی - آقای سرویس

سپس فرش را در جایی صاف قرار دهید تا خشک شود. اگر فرش کوچک است، آن را به بند رخت آویزان کنید. ممکن است 24 ساعت کامل طول بکشد تا فرش کاملا خشک شود. پس صبور باشید و وسوسه نشوید که آن را در خشک کن بگذارید. پس از تمیز کردن در ماشین لباسشویی، فرش را در آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

برای جلوگیری از آسیب به ماشین لباسشویی، به نکات آقای سرویس توجه کنید

در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم که چگونه فرش ها را در ماشین لباسشویی تمیز کنید، قبل از اینکه آسیبی ببیند. به طور کلی توصیه می شود که فرش ها تنها هر 12 تا 18 ماه یکبار در ماشین لباسشویی شسته شوند و در کنار روش های دیگر مانند جاروکشی یا بخارشوی، به بافت فرش آسیبی وارد نشود و به ماشین لباسشویی فشار نیاید. در نهایت خوشحال می شویم در قسمت نظرات به سوالات شما پاسخ دهیم. در صورت مواجهه با هر گونه سوال از طریق شماره 09138193848 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *