چگونه جاروبرقی را باز کنیم - آقای سرویس

چگونه جاروبرقی را باز کنیم - آقای سرویس


اغلب، تکنسین ها تمایل دارند لوازم خانگی خراب را خودشان تعمیر کنند. در برخی موارد، نقص های جزئی جاروبرقی را می توان در خانه برطرف کرد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه جاروبرقی را باز کنیم تا به قسمت های مختلف دستگاه آسیبی وارد نشود. حتی تصور اینکه مردم در گذشته بدون جاروبرقی زندگی می کردند سخت است. جاروبرقی جزئی بسیار کاربردی و مهم در بین لوازم خانگی محسوب می شود. اما این ابزار مانند سایر وسایل الکترونیکی ممکن است به مرور زمان دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. در این مورد، بهتر است یاد بگیرید که چگونه جاروبرقی را باز کنید. پس از خواندن این مقاله کوتاه آقای سرویس، می توانید برخی از مشکلات جاروبرقی را خودتان حل کنید.

نحوه باز کردن جاروبرقی های سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندها

ابتدا به شما یادآوری می کنیم که سرویس جاروبرقی یک کار حرفه ای است و اگر به درستی انجام نشود ممکن است برای همیشه دستگاه خود را از دست بدهید. جاروبرقی ها از اجزای مختلفی مانند موتور، توپی، شیلنگ، فیلتر، دسته جاروبرقی و سطل زباله تشکیل شده اند. برای باز کردن جاروبرقی ابتدا باید این قطعاتی که به دستگاه متصل هستند را جدا کنید. مراحل انجام این کار عبارتند از:

  • ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به منبع برق متصل نیست، سپس سیم های آن را جمع کنید.
  • شلنگ را از جاروبرقی خارج کنید، ممکن است دهانه شلنگ پیچ خورده یا کشیده شود.
  • در مرحله بعد، پس از باز کردن قاب جاروبرقی، کیسه زباله و فیلتر را بردارید.
  • اکنون زمان کار دشوار حذف سیم جمع کن است. این قسمت را می توان با بازکردن پیچ ها با پیچ گوشتی جدا کرد.

در مورد نحوه بازکردن جاروبرقی باید بگوییم که با استفاده از پیچ گوشتی و کمی مهارت می توانید اجزای آن را از دستگاه جدا کنید. اکنون که تمام قسمت های جاروبرقی از هم جدا شده اند، باید به مرحله حساس ترین مرحله یعنی بازکردن موتور جاروبرقی بروید.

نحوه باز کردن جاروبرقی سامسونگ و سایر برندهای جاروبرقی

چگونه موتور جاروبرقی را باز کنیم؟ باز کردن و تعمیر موتور جاروبرقی بوش و ال جی و سایر برندها

برای دسترسی به موتور جاروبرقی، ابتدا باید درپوش های محافظ روی برد موتور و تجهیزات را باز کنید. برای باز کردن قاب و پیچ های برد از یک پیچ گوشتی کوچک استفاده کنید، اما سیم های برد را به طور کامل از دستگاه جدا نکنید؛ سیم کشی مجدد آنها بسیار دشوار خواهد بود. اکنون می توانید به آرامی موتور را از داخل دستگاه خارج کنید. جارو برقی بازکنی از برندهای سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندها تقریباً یکسان است.

چگونه جاروبرقی را باز کنیم - آقای سرویس

اما بازکردن موتور جاروبرقی برای تعمیرات کاملا متفاوت است و یک کار تخصصی محسوب می شود. برای این کار باید اسکلت فلزی موتور را باز کرده و تجهیزاتی مانند پروانه، فن، واشر، بلبرینگ، آرمیچر و زغال سنگ را خارج کنید. توصیه ما این است که این کار را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید. آقای سرویس جاروبرقی بوش، جاروبرقی سامسونگ و سایر برندهای ایرانی و خارجی در تهران خدمات و گارانتی حرفه ای را به شما ارائه می دهد.  اگر جاروبرقی شما خراب شده است پیشنهاد می کنیم مقاله تعمیر جاروبرقی در اصفهان را مطالعه نمایید.

نحوه باز کردن جاروبرقی پارس خز را بررسی کنید

در مورد نحوه باز کردن جاروبرقی باید گفت که روش باز کردن جاروبرقی پاسکال زال با روش باز کردن جاروبرقی های برندهای خارجی مانند پاناسونیک کمی متفاوت است. برای برداشتن قاب بالایی دستگاه باید اهرم را فشار دهید. محفظه کیسه زباله این دستگاه برخلاف سایر جاروبرقی ها در قسمت عقب قرار دارد؛ بنابراین برای باز کردن در صندوق عقب باید این کار را از قسمت عقب خودرو انجام دهید.

هنگام باز کردن جاروبرقی پارس خزر توجه داشته باشید که دستگاه دارای قطعات، گیره ها و پیچ های زیادی است. باید مطمئن شوید که همه این گیره‌ها شل شده‌اند و در جای امنی نگهداری کنید تا گم نشوند. توصیه می کنیم از بازکردن دستگاه عکس یا فیلم بگیرید تا هنگام خاموش کردن مجدد آن دچار مشکل نشوید. البته اکیدا توصیه می کنیم اگر تخصص کافی برای تعمیر جاروبرقی پارس خزر، تعمیر فیلیپس، سامسونگ و یا برندهای دیگر ندارید، این کار را به متخصصان بسپارید.

تشخیص زمان باز کردن جاروبرقی پاناسونیک، ال جی، سامسونگ و سایر برندها

حال ممکن است یک سوال در ذهن شما ایجاد شود که چه زمانی باید جاروبرقی را باز کنیم؟ گاهی اوقات لازم است تجهیزات را برای بازرسی، تعمیر یا تعویض قطعات لازم باز کنید. وقتی فکر می کنید مشکل از موتور است، باید جاروبرقی را روشن کنید. علائم زیر نشانه خرابی یا مشکلات موتور هستند:

  • جاروبرقی صداهای غیرعادی ایجاد می کند.
  • خاموش شدن ناگهانی در حین کار
  • دستگاه بیش از حد گرم شد.
  • مکش ضعیف
  • جاروبرقی روشن نمی شود.
  • بوی سوختن

اینها نشانه هایی است که نشان می دهد برندهای داخلی و خارجی مانند ال جی و فیلیپس نیاز به تعمیر دارند. در این صورت می توانید دستگاه را باز کرده و بررسی کنید. زمان بازکردن جاروبرقی بوش و سایر برندها را بررسی کنید.

در صورتی که برد الکترونیکی شما آسیب دیده است، می توانید مقاله تعمیر برد الکترونیکی در اصفهان را بخوانید.

برای باز کردن جاروبرقی به چه ابزاری نیاز دارم؟

برای باز کردن جاروبرقی های برندهای مختلف نیازی به ابزار پیچیده خاصی ندارید، بلکه در این زمینه به مهارت و تخصص نیاز دارید. ابزارهای مورد نیاز برای باز کردن جاروبرقی عبارتند از:

  • داشتن یک عدد پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو
  • داشتن یک فولی کش (بلبرینگ‌کش)
  • داشتن یک انبردست یا دم‌باریک

فرقی نمی کند جاروبرقی شما دستی باشد یا ربات، اگر دستگاه به درستی روشن نشود، ممکن است به موتور خودرو و سایر تجهیزات آسیب وارد شود. البته از معایب جاروبرقی ربات می توان به هزینه های بالاتر نگهداری اشاره کرد. بنابراین بهتر است تعمیرات انواع جاروبرقی را به افراد حرفه ای بسپارید.

چگونه جاروبرقی را باز کنیم - آقای سرویس

تعمیر و نگهداری انواع جاروبرقی را به کارشناسان آقای سرویس بسپارید

در این مقاله نحوه باز کردن جاروبرقی را به طور کامل بررسی می کنیم. با توجه به حرفه ای بودن باز کردن و تعمیر جاروبرقی، توصیه می کنیم برای جلوگیری از هزینه های اضافی، سرویس این دستگاه ها را به کارشناسان آقای سرویس بسپارید. تیم آقای سرویس با استفاده از قطعات اورجینال هر برندی، انواع جاروبرقی های منزل شما را با قیمت مناسب تعمیر می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *