علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی - آقای سرویس


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از گذاشتن تمام ظروف در ماشین ظرفشویی متوجه شده اید که درب ماشین بسته نمی شود و ماشین ظرفشویی قفل نمی شود، به نظر شما علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی چیست؟ ماشین ظرفشویی در مدل های مختلف با اجزای مختلف تولید می شود و خرابی هر قسمت از ماشین می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد کلی ماشین ظرفشویی شود. بنابراین خرابی هر قسمت از ماشین می تواند از قفل شدن درب ماشین ظرفشویی جلوگیری کند. آقای سرویس با سال ها سابقه کاری در زمینه تعمیرات وسایل منزل سعی کرده است مواردی که علت قفل نشدن درب ظرفشویی است را به ارائه راه کار ها برای شما عزیزان به اشتراک بگذارد.

9 دلیل برای اینکه درب ماشین ظرفشویی قفل نمی شود

در این مقاله از سایت آقای سرویس دلیل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی شما را توضیح می دهیم و در نهایت راهکارهایی برای رفع مشکل شما با این دستگاه ارائه می دهیم. در صورتی که موفق به حل مشکل ظرفشویی خود نشدید با شماره تعمیرکار ماشین ظرفشویی در اصفهان تماس بگیرید.

1)     قفل درب ماشین ظرفشویی کار نمی کند

یکی از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مشکل و آسیب دیدن قسمت قفل درب ماشین است. بنابراین، اگر قسمتی از قفل ایراد دارد، باید تمام قسمت های قفل ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا آن را تعمیر کنید. شایان ذکر است که قفل درب ماشین ظرفشویی قابل تعمیر نیست و فقط باید قطعات را تعویض نمایید.

2)     خرابی میکرو سوئیچ ماشین ظرفشویی

میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی تا حدی وظیفه بستن کامل درب ماشین را انجام می دهد. اگر میکروسوئیچ و قفل معیوب، آسیب دیده یا شکسته باشند، درب ماشین ظرفشویی بسته نمی شود. برای رفع این مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی باید قطعات را تعویض و میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی معیوب را تعمیر کنید.

3)     پوسیدگی لاستیکی درب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی، لاستیک درب ماشین شما پوسیده، پاره شده یا خراب است. نوار پلاستیکی روی درب ماشین ظرفشویی درب را آب بندی کرده و از نشتی دستگاه جلوگیری می کند. بنابراین اگر این قسمت از ماشین ظرفشویی مشکل داشته باشد باعث بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود. برای رفع این مشکل، لاستیک درب ماشین ظرفشویی باید تعویض شود.

4)     خرابی دستگیره درب ماشین ظرفشویی

دستگیره معیوب داخل درب ماشین ظرفشویی نیز می تواند از قفل شدن درب جلوگیری کند. برای بررسی آسیب به دستگیره در، قطعه را حرکت داده و تکان دهید. اگر دسته با مقاومت کمی حرکت کند، آن قسمت معیوب است. پس آن قسمت را درست کنید و مشکلات آن را برطرف کنید.

علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

5)     معیوب بودن لولاهای درب ماشین ظرفشویی

لولاهای درب ماشین ظرفشویی در فریم پایینی دستگاه تعبیه شده است. عملکرد این لولاها باز نگه داشتن درب ماشین ظرفشویی و بستن درب آن به راحتی می باشد. بنابراین اگر این لولاهای ماشین ظرفشویی خم یا شل شده باشند از بسته شدن و قفل شدن درب جلوگیری می کند. اما برای رفع مشکل این قطعه باید لولاهای درب ماشین ظرفشویی تعویض شود. اگر ماشین ظرفشویی شما برند ال جی است می توانید مقاله ارور های ماشین ظرفشویی ال جی را مطالعه نمایید.

6)     خرابی فنر درب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مربوط به فنر درب دستگاه معیوب یا شکسته است. فنر درب ماشین ظرفشویی در قسمت پایینی قفل نصب شده و به بسته شدن کامل درب کمک می کند. بنابراین اگر فنر درب معیوب یا شکسته باشد، درب ماشین ظرفشویی کاملا بسته نمی شود. در برخی موارد فنر درب ماشین ظرفشویی ممکن است کمی شل شده باشد. در این حالت فنر را در جای خود قرار داده و سفت کنید. اما گاهی اوقات فنر ممکن است آسیب ببیند و مجبور شوید آن را با فنر درب جدید و پارچه ماشین ظرفشویی تعویض کنید.

7)     خرابی درب ماشین ظرفشویی

قفل درب ماشین ظرفشویی روی چهارچوب درب دستگاه نصب می شود. هنگامی که درب ماشین ظرفشویی را قفل می کنید، قفل در جای خود محکم می شود و درب را قفل می کند. بنابراین اگر این بست درب خراب یا معیوب باشد از بسته شدن درب ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند. برای رفع این مشکل در ماشین، قطعات ماشین ظرفشویی باید تعویض شوند. در این صورت با تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان تماس حاصل نمایید.

8)     بازوی درب ماشین ظرفشویی خراب است

برخی از مدل های ماشین ظرفشویی از بازوها برای جلوگیری از افتادن درب استفاده می کنند. در نتیجه این قطعات به مرور زمان و با استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی پوسیده و خراب می شوند. در صورت مشاهده این مشکل و خرابی قطعه، بازوی ماشین ظرفشویی را تعویض کرده و ایراد را با دستگاه برطرف کنید.

علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

9)     چیده شدن ظروف یه صورت نامناسب در ماشین ظرفشویی

دلیل نهایی قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مربوط به ظروف نامناسب در داخل ماشین است. بنابراین اگر ظروف در محفظه ماشین ظرفشویی به هم ریخته باشند، می بینید که ظروف بیرون زده و درب ماشین ظرفشویی بسته نمی شود. برای رفع این مشکل باید ظروف داخل ماشین ظرفشویی به صورت اصولی و منظم قرار داده شوند.

خدمات تشخیص و تعمیر خرابی درب ماشین ظرفشویی آقای سرویس

در این مقاله تمامی عواملی که باعث قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود را توضیح داده ایم. اگر مشکل دستگاه به دلیل خرابی هر قطعه ای باشد می توانید دستگاه را تعمیر و قطعه معیوب را تعویض کنید. اما اگر مهارت و تجربه لازم برای تعویض قطعات ماشین ظرفشویی را ندارید، می توانید با تماس با نمایندگی آقای سرویس، مشکل را برطرف کرده و ماشین ظرفشویی خود را تعمیر کنید. دز صورت نیاز با شماره 09138193848 تماس حاصل نمایید و مشاوره رایگان از کارشناسان ما دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *