ارور های ماشین ظرفشویی ال جی - آقای سرویس

ارور های ماشین ظرفشویی ال جی - آقای سرویس


ارور های ماشین ظرفشویی ال جی بسیار گسترده هستند ولی با تکنولوژی پیشرفته آن شما می توانید از علت خرابی و چگونگی رفع آن مطلع شوید. بدین منظور باید علت هر کدام از کد های ظاهر شده را بدانید. اینکار به روند تعمیرات آقای سرویس هم کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی می توانید مقاله ما را در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی اصفهان مطالعه کنید.

https://aghayeservice.com/dishwasher-repair-in-isfahan/

خطاهای IE در ماشین ظرفشویی ال جی

خطای IE در ماشین ظرفشویی ال جی زمانی رخ می دهد که آب کافی وارد دستگاه نشود. موارد زیر ممکن است دلایل خطاهای IE در ماشین ظرفشویی باشد:

  • مسائل مربوط به آب خانگی
  • عیوب مربوط به شیلنگ ورودی آب
  • مشکلات نشتی شیرهای برقی و میکرو سوئیچ و …

راه حل رفع کدهای خطای IE در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

  1. بررسی کنید که شیرها کاملا باز باشند و فشار آب در خانه درست باشد.
  2. مسیر شلنگ ورودی آب را بررسی کنید، ممکن است پیچ خورده یا خم شده باشد و از ورود آب به ماشین ظرفشویی جلوگیری کند.
  3. اگر مشکل برطرف نشد، ماشین ظرفشویی نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

ارور های ماشین ظرفشویی ال جی - آقای سرویس

خطای AE یا EI Error در ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطا AE یا EI به عنوان ارور های ماشین ظرفشویی ال جی  زمانی ظاهر می شود که سنسور نشتی در پایین ماشین ظرفشویی نشت آب را تشخیص دهد.

چه چیزی باعث خطای AE یا EI می شود؟

  1. اتصال شلنگ نشتی
  2. نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی
  3. نشتی قطعات داخلی ماشین ظرفشویی

برای حل مشکلات AE یا EI در ماشین ظرفشویی LG خود، لطفاً موارد زیر را بررسی کنید:

  1. ممکن است لوله تخلیه ماشین ظرفشویی مسدود شده باشد و از تخلیه کامل آب جلوگیری کرده و باعث نشت شیلنگ تخلیه شود.
  2. اگر کف آشپزخانه خود را شسته باشید ممکن است این خطا را مشاهده کنید، در این صورت بهتر است ماشین ظرفشویی را برای چند ساعت خاموش بگذارید تا محیط زیر آن خشک شود.
  3. لطفا در هنگام قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی به این نکته توجه کنید که آیا آب در ظروف وجود دارد یا خیر، بهتر است آن را داخل سینک بریزید و سپس در ماشین قرار دهید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.
  4. اگر مشکل برطرف نشد، ماشین ظرفشویی نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

خطای OE در ماشین ظرفشویی ال جی

کدهای خطا یا خطاهای OE در ارور های ماشین ظرفشویی ال جی نشان دهنده مشکل در تخلیه دستگاه است. خطاهای OE و خرابی تخلیه ماشین ظرفشویی می تواند ناشی از یکی از موارد زیر باشد:

  1. اقلام مربوط به لوله های تخلیه فاضلاب خانگی یا ماشین ظرفشویی
  2. فیلتر ماشین ظرفشویی کثیف است.
  3. عیوب مربوط به پمپ های سامپ و…
  4. توصیه می کنیم برای رفع کدهای خطا یا خطاهای OE در ماشین ظرفشویی ال جی خود موارد زیر را انجام دهید:
  5. با بررسی اینکه ممکن است لوله تخلیه ماشین ظرفشویی، جایی که شیلنگ تخلیه دستگاه به فاضلاب خانگی متصل می شود، مسدود شده باشد و از تخلیه آب جلوگیری می کند، شروع کنید.
  6. در مرحله بعد، مسیر شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در شلنگ پیچ خوردگی وجود ندارد.
  7. ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی از کف نیز مهم است، شلنگ تخلیه باید حداقل 77 سانتی متر از کف و حداکثر یک متر قبل از اتصال به فاضلاب باشد.
  8. اکنون زمان تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی است. فیلتر را بردارید و با آب داغ و مواد شوینده بشویید. بهتر است این کار را بعد از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی انجام دهید.
  9. اگر مشکل برطرف نشد، ماشین ظرفشویی نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

خطای PF در ماشین ظرفشویی ال جی

کدهای خطا یا خطاهای PF در ماشین ظرفشویی ال جی به مشکلات الکتریکی مربوط می شود.

ممکن است عوامل مختلفی باعث خطای PF ماشین ظرفشویی شود:

  • برق خانه را قطع و وصل کنید.
  • مشکل با محافظ یا سه راهی برقی
  • مشکلات برق ماشین ظرفشویی

رفع خطای PF در ارور های ماشین ظرفشویی ال جی با رعایت موارد زیر:

  • پیام PF زمانی نمایش داده می شود که ماشین ظرفشویی شما کار می کند و برق خانه شما قطع شده و سپس به دستگاه وصل می شود. می‌توانید هر دکمه‌ای را در پنل جلویی ماشین ظرفشویی انتخاب کنید و خطا روی صفحه ناپدید می‌شود تا بتوانید دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید.
  • در برخی موارد ممکن است برق خانه قطع نشود، اما ماشین ظرفشویی پیغام PF را می دهد:
  • ممکن است پریز برق در خانه مشکل داشته باشد، می توانید آن را با سایر تجهیزات الکتریکی تست کنید.
  • اگر از محافظ برق یا سه راهی برقی استفاده می کنید، بهتر است ماشین ظرفشویی را مستقیماً به برق وصل کنید، ممکن است محافظ یا سه راهی برقی مشکل داشته باشد.
  • اگر مشکل برطرف نشد، ماشین ظرفشویی نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

خطای CL در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور یا کد خطای CL مربوط به قفل کودک ارور های ماشین ظرفشویی ال جی است. برای رفع خطای ماشین ظرفشویی یا پیغام CL، موارد زیر را انجام دهید:

  1. نمایش خطای CL به این معنی است که عملکرد قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی، که سطحی از محافظت است که از تغییر تنظیمات یا روشن کردن ماشین ظرفشویی توسط کودکان جلوگیری می کند، فعال شده است.
  2. برای رفع خطاهای CL، می توانید کلید قفل کودک را به مدت 3-5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا قفل کودک غیرفعال شود و همه کلیدها به طور عادی کار کنند.
  3. اگر مشکل برطرف نشد، ماشین ظرفشویی نیاز به بررسی و تعمیر دارد. در صورت نیاز به هماهنگی با کارشناسان ما مقاله تعمیرماشین ظرفشویی در اصفهان را مطالعه کنید.

خطای   BE در ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای BE می تواند در ماشین ظرفشویی های ال جی ظاهر شود که کف بیش از حد داخل ماشین وجود داشته باشد یا ماشین ظرفشویی تراز نباشد.

توصیه می کنیم پس از بررسی پیام BE اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. ظروف را با پاک کننده های دستی نشویید، فقط از مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  2. ماشین ظرفشویی ممکن است تراز نباشد، لطفاً مطمئن شوید که ماشین به درستی تراز شده است.
  3. اگر مشکل برطرف نشد، ماشین ظرفشویی نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

چرا در ماشین ظرفشویی ال جی من خطا یا کد خطا F وجود دارد؟

با انتخاب یک برنامه خودکار در ماشین ظرفشویی، این برنامه بر خلاف برنامه های دیگر که زمان شستشو را از ابتدا نمایش می دهند، علامت F را نمایش می دهد. در این زمان سنسور تمیزی آب دستگاه برای تشخیص زمان و دمای آب شستشو با توجه به میزان چرب بودن ظروف غذاخوری کار می کند.

توجه: این ویژگی ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

پیام F در ماشین ظرفشویی ال جی یک عملکرد عادی است.

خطای ST در ماشین ظرفشویی ال جی

کدهای خطا یا خطاهای ST در ماشین ظرفشویی ال جی نشان می دهد که عملکرد UV فعال است. این روش برای از بین بردن باکتری‌های احتمالی استفاده می‌شود، زیرا رطوبت داخل کابین می‌تواند منجر به رشد باکتری شود. این برنامه پس از اتمام کامل ماشین ظرفشویی ال جی شروع می شود، مدت زمان کارکرد آن 4 ساعت است.

خطای CD ماشین ظرفشویی ال جی

کد خطای سی دی در ماشین ظرفشویی ال جی به معنای خنک شدن پس از خشک کن (سرد خشک) است. این پیام ظاهر می شود و پس از اتمام کامل ماشین ظرفشویی به مدت 4 ساعت روی صفحه می ماند. این پیام یک عملکرد معمولی ماشین ظرفشویی است و نباید آن را به عنوان یک نقص در نظر گرفت.

خطای FE در ماشین ظرفشویی ال جی

خطای FE زمانی به عنوان ارور های ماشین ظرفشویی ال جی داده می شود که حسگرهای دستگاه تشخیص دهند که آب بیش از حد معمول وارد ماشین ظرفشویی شده است.

علت خطا یا پیام FE در ماشین ظرفشویی ال جی، خرابی شیر برقی یا برد مدار است. هنگامی که خطای FE بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ظاهر می شود، باید توسط یک تکنسین بررسی شود تا ماشین ظرفشویی را تعمیر کند. اگر می خواهید ماشین لباسشویی خود از این برند را نصب کنید مقاله نمایندگی نصب ماشین لباسشویی ال جی اصفهان را بخوانید.

ارور های ماشین ظرفشویی ال جی - آقای سرویس

خطای HE در ماشین ظرفشویی ال جی

کدهای خطای HE در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به مدار گرمایش آب است. علت خطا یا پیغام HE در ماشین ظرفشویی معیوب بودن بخاری، سیم کشی بخاری، ترمیستور و غیره است. هنگامی که خطای HE بر روی صفحه ماشین ظرفشویی ظاهر می شود، باید از یک تکنسین برای عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

خطای LE در ماشین ظرفشویی ال جی

خطا یا کد خطا LE در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به خرابی موتور است. علت خطا یا پیغام LE در ماشین ظرفشویی، سیم کشی معیوب در موتور، روتور و غیره است. هنگامی که خطای LE بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ظاهر می شود، باید از یک تکنسین برای عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

خطای TE در ماشین ظرفشویی ال جی

خطا یا کد خطا TE در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به ترمیستور معیوب است. دلایل خطا یا پیام TE در ارور های ماشین ظرفشویی ال جی دمای آب ورودی، ترمیستور و غیره است. هنگامی که خطای TE روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ظاهر می شود، وقت آن است که برای عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی به یک تکنسین مراجعه کنید.

خطای CE در ماشین ظرفشویی ال جی

خطا یا کد خطا CE در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به خرابی موتور است. علت خطا یا پیغام CE در ماشین ظرفشویی، سیم کشی معیوب در موتور، روتور و … می باشد. هنگامی که خطای CE روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ظاهر می شود، باید توسط تکنسین بررسی شود تا مشکل برطرف شود.

خطای NE در ماشین ظرفشویی ال جی

پیغام خطای NE در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به مشکل موتور جداکننده است. هنگامی که خطای NE بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی شما نمایش داده می شود، دستگاه باید توسط یک متخصص واجد شرایط بررسی شود.

در صورت مشاهده هر کدام از ارور های ذکر شده می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید. سپس می توانید مشکل ماشین ظرفشویی خود را بگویید و کارشناسان آقای سرویس در اسرع وقت تعمیرکار مجرب و حرفه ای خود را اعزام می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *