ارور های یخچال ال جی - آقای سرویس

ارور های یخچال ال جی - آقای سرویس


آقای سرویس سال هاست که با تکنسین های متخصص در زمینه تعمیرو تشخیص ارور های یخچال ال جی کار می کند تا ابتدا علت خرابی یخچال فریزر ال جی را دریابند و سپس در سریع ترین زمان و با مناسب ترین قیمت یخچال ال جی شما را تعمیر کنند. در این پست قصد داریم یکی از مشکلات رایج شما عزیزان یعنی ارور یخچال فریزر ال جی را حل کنیم با ما همراه باشید. برای مشاوره رایگان می توانید با شماره 09138193848 تماس بگیرید.

ارور یخچال فریزر ال جی

ممکن است شرایطی را تجربه کرده باشید که در آن کد خطا را روی نمایشگر یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید خود مشاهده کرده اید. کدهای خطا (ERROR) زمانی نوشته شدند که کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده یخچال متوجه شدند که رفع مشکلات ناشی از یخچال فریزر زمان زیادی می‌برد. زیرا یک تعمیرکار باید هر مشکل سیستم یخچال را بررسی و رفع کند.

کدهای خطا یا ارور های یخچال ال جی مختص آن یخچال نیستند، بلکه تقریباً در تمام سیستم های کامپیوتری برنامه ریزی شده اند. این کدها به تعمیرکاران و حتی صاحبان تجهیزات الکترونیکی کمک می کند تا زمان، تلاش و هزینه کمتری را برای رفع مشکلات صرف کنند.

برندهای مختلف فریزر و یخچال ساید بای ساید ممکن است کدهای خطای متفاوتی داشته باشند. بسته به برند یخچال و نوع سازنده می توانید به لیستی از این خطاهای یخچال مراجعه کنید. در این مقاله به بررسی هر یخچال برند ال جی می پردازیم که خراب می شود، سپس عیب یابی یخچال ال جی و عیب یابی یخچال ساید بای ساید ال جی را بررسی می کنیم و تعمیرات یخچال در منزل  را برای شما انجام می دهیم.

ملزومات عیب یابی یخچال

قبل از بررسی ارور های یخچال ال جی ذکر چند نکته ضروری است. گاهی اوقات حتی اگر سیستم یخچال مشکل داشته باشد، صفحه خطا ظاهر نمی شود. بنابراین عدم وجود خطا از یخچال نشانه سلامت آن نیست. اگر متوجه مشکلی در یخچال خود شدید و کد خطا دریافت نکردید، بهتر است قبل از هر اقدامی به تعمیرکار شرکت یخچال اطلاع دهید.

ارور های یخچال ال جی - آقای سرویس

گاهی اوقات خطاهای یخچال بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند، اما پس از عیب یابی، خطاها باقی می مانند. در این موارد توصیه ما این است که با شرکت سازنده تماس بگیرید. به عنوان مثال، شما با یخچال ساید بای ساید ال جی خود مشکل دارید، اما نمی توانید آن را برطرف کنید. در این مواقع یک تعمیرکار حرفه ای قادر است همزمان ال جی شما را عیب یابی کند. حالا بیایید خطاهای یخچال ال جی را بررسی کنیم.

خطای h در یخچال ال جی

خطای h در یخچال های ال جی می تواند ناشی از چندین سیستم باشد. معیوب، المنت گرمایش معیوب، یا مدار برد معیوب. وقتی این نوع ارور یخچال را می بینید، ابتدا باید از کارکرد المنت بخاری خود مطمئن شوید.

هیتر المنت و کاربرد آن چیست؟

المنت بخاری در واقع قسمتی است که یخچال را از یخ زدگی محافظت می کند. ممکن است متوجه شده باشید که پشت یخچال شما داغ است. این به دلیل عنصر گرمایش است.سلامت المنت بخاری نیازمند چند شرط است. ابتدا مقدار اهم المنت گرمایشی باید با اهم متر اندازه گیری شود. پس از آن، باید از ولتاژ خروجی المنت گرمایشی و گرمایش عادی آن اطمینان حاصل کنید.

برای انجام این کار، باید بخاری را با استفاده از دکمه روی صفحه نمایش در یک مدار اجباری قرار دهید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.اگر المنت بخاری شما خوب است اما خطای h را در یخچال ال جی خود می بینید، باید برد مدار را بررسی کنید. توجه داشته باشید که برد مدار یک قطعه الکتریکی پیچیده است که تعمیر آن به تخصص و تجربه نیاز دارد.

بنابراین توصیه می شود اگر در زمینه ارور های یخچال ال جی تخصص ندارید از تعمیر خودداری کنید. زیرا ممکن است اوضاع را بدتر کنید و از شما خواسته شود که پول بیشتری خرج کنید.

مدار برد و کاربرد آن چیست؟

برد مدار یخچال در واقع مغز یخچال است. این مدارها سیستم هایی مانند فن ها و کمپرسورها را کنترل می کنند. این برد می تواند تمامی سیستم های الکترونیکی یخچال را کنترل کند. هنگام تعمیر برد مدار، پرسنل تعمیر و نگهداری یخچال باید ابتدا دوشاخه برق یخچال را جدا کنند. یخچال های مختلف موقعیت های مدار برد متفاوتی دارند. ممکن است در پشت یخچال، داخل فریزر یا روی یک دیوار کناری باشد. برای پیدا کردن آن، به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید. برای مثال، اگر با برد مدار یخچال ساید ال جی خود مشکل دارید، باید به دفترچه راهنمای یخچال ساید ال جی خود مراجعه کنید تا محل آن را پیدا کنید.

خطای dh کنار یخچال ال جی

این نوع خطای یخچال به معنی خرابی هیتر دیفراست است. حالا بسته به حروف زیر کلمه dh می تواند به معنای فریزر یا یخچال باشد. این جمله به این معنی است که اگر dhr باشد به معنای خرابی هیتر دیفراست یخچال است و اگر dhf باشد به معنای خرابی هیتر دیفراست یخچال است.

هیتر دیفراست و کاربرد آن چیست؟

عملکرد هیتر دیفراست این است که از ایجاد یخ زدگی در یخچال بدون برفک جلوگیری می کند. از آنجایی که سیستم این یخچال ها پیچیده تر از یخچال فریزر است، در صورت ایجاد یخ زدگی با مشکل مواجه می شوند. بنابراین یک هیتر دیفراست یخچال معیوب می تواند باعث ایجاد یخ زدگی در داخل یخچال شود. این برفک ها قابل مشاهده نیستند، اما در صفحه خطای dh نمایش داده می شوند.

برای رفع این مشکل، ابتدا اتصالات هیتر دیفراست را بررسی کنید. پس از آن اهم دو طرف هر سیم را با اهم متر اندازه بگیرید. مقاومت در محدوده نرمال بین 200-300 است. اگر این بررسی ها انجام نشد، هیتر دیفراست باید تعویض شود. در صورت نیاز به تعویض بهتر است با شماره تعمیرکار یخچال در اصفهان تماس بگیرید.

سنسور دیفراست چگونه کار می کند؟

مهمترین چیز در هیتر دیفراست یخچال قطعه ای به نام سنسور است. هنگامی که دمای یخچال به حد معینی برسد، سنسور گرمکن دیفراست یخچال به طور خودکار خاموش می شود. این کار از آسیب رساندن به اپراتور یخچال جلوگیری می کند.

سنسورهای دیفراست جدید ال جی و سایر برندها عموماً مدل های NTC هستند. اگر در سال های اخیر یخچال ال جی خریداری کرده اید، به احتمال زیاد یخچال ال جی شما دارای سنسور دیفراست از این مدل است. تفاوت این سنسورها در این است که وقتی دما به حد معینی می رسد سنسور مقاومت هیتر را کاهش می دهد. سنسور از مواد نیمه هادی ساخته شده است.

ارور fs یخچال ال جی

این نوع ارور یخچال ال جی در بین ارور های یخچال ال جی به این معنی است که سنسور یخچال خراب است. همانطور که قبلا ذکر شد، سنسورها قادر به تنظیم دما در قسمت های مختلف یخچال هستند. فریزر یکی از قطعات مهم هر یخچالی است. یخچال شما باید بتواند دما را تنظیم کند، اما اگر دمای یخچال از حد مجاز کمتر یا بیشتر شود، به موتور یخچال و مواد غذایی آسیب می رساند.

ارور های یخچال ال جی - آقای سرویس

بنابراین سازندگان یخچال به فکر استفاده از سنسوری در فریزر افتادند تا دما را بیش از حد گرم یا خیلی سرد نکنند؛ اما گاهی اوقات این سنسور به دلایل مختلف دچار اختلال می شود. مثلا اتصال سیم آن شل است. در این مواقع خطای fs در صفحه یخچال ظاهر می شود. بهترین راه برای بررسی خرابی سنسور از مادربرد یخچال است. البته این کار پیچیده است و نیاز به دانش تخصصی دارد.

خطای r2 در یخچال ال جی نشانه چیست؟

این نوع خطای یخچال در بسیاری از یخچال ها مشابه است. خطای یخچال نشان داده شده به صورت r2 مربوط به دمای محیط یخچال است. این می تواند نشان دهنده مشکل در سنسور محیط یخچال شما باشد. در واقع سنسور توانایی ارسال دمای محیط یخچال را به مادربرد یخچال از دست داده است. بنابراین برد مدار یخچال نمی تواند دمای محیط یخچال را تنظیم کند.

آیا نیاز به تعویض سنسور دارید؟

سنسورهای یخچال دما را در قسمت های مختلف یخچال متعادل می کنند. بنابراین اگر مشکلی با آنها پیش بیاید، در دراز مدت ممکن است به یخچال شما آسیب برساند. توصیه ما این است که در صورت تایید معیوب بودن سنسور محیط یخچال خود را تعویض کنید. اما قبل از انجام این کار، بهتر است از اتصال آن مطمئن شوید. پس از تعویض سنسور، یخچال را به پریز برق بزنید و پنج دقیقه صبر کنید. اگر سنسور جدید سالم باشد، چنین خطاهای یخچال روی صفحه نمایش داده نمی شود.

خطای IS در یخچال ال جی

این نوع خطای یخچال مربوط به سنسور یخ ساز معیوب است. برای تشکیل بهینه یخ در یخچال با یخ ساز، دمای محیط باید به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد. یک سنسور یخ ساز در یخچال این دما را کنترل می کند. اگر این سنسور از کار بیفتد، خطای یخچال به صورت IS نمایش داده می شود.

خطای df سمت یخچال ال جی

بیشتر این ارور های یخچال ال جی به صورت fds و خطاهای دیفراست متوسط ​​ظاهر می شوند. دیفراست به سیستم برفک سازی و برفک ‌زدایی یخچال اشاره دارد. به طور کلی یخچال ها به دو دسته دیفراست و نوفراست تقسیم می شوند. دسته نوفراست به طور خودکار یخ زدگی حاصل را ذوب می کند.

آشنایی با سیستم های دیفراست یخچال

سیستم دیفراست توسط یک تایمر فعال می شود. زمانی که این تایمر به زمان مشخصی رسید، قسمت های مختلف یخچال شروع به کار می کنند. به عنوان مثال، عنصر یخچال شروع به گرم شدن می کند. نتیجه ذوب شدن برفک ایجاد شده روی اپراتور است. بعد از ذوب شدن تمام برفک، سنسورهای یخچال از افزایش بیشتر دما جلوگیری می کنند. پس از اتمام زمان دیفراست، عملیات خنک سازی عادی از سر گرفته می شود.

خطای ff در یخچال ال جی

این نوع خطای یخچال به معنی خرابی فن فریزر است. در بیشتر موارد این خطاهای یخچال با صداهای آزاردهنده یخچال همراه است. اگر فن فریزر به درستی کار می کند، باید موتور یخچال و گاز فریزر را خنک کند. اگر فن به درستی کار نکند، گاهی اوقات باعث سوختن موتور یخچال می شود. در این موارد، هزینه های قابل توجهی برای تعمیر یا تعویض یخچال خود متحمل خواهید شد. پس این نوع خرابی یخچال را جدی بگیرید و فن فریزر را در اسرع وقت تعویض کنید.

خطای cf در یخچال ال جی

این ارورهای یخچال مربوط به فن کندانسور است. کندانسور یخچال در واقع خنک کننده یخچال است. کندانسور برعکس کمپرسور یخچال کار می کند. کندانسور یخچال به مرور زمان داغ می شود و داشتن فن می تواند از بروز مشکل جلوگیری کند. اگر فن کندانسور به درستی کار نکند، این مجموعه از خطاهای یخچال را می بینیم.

خطای SS در یخچال ال جی

این نوع ارور یخچال به معنی مشکل از مخزن آب است. اگر این خطاهای یخچال را دریافت می کنید، باید قسمت های مختلف یخچال خود را از نظر نشتی بررسی کنید. اگر مشکلی پیدا نشد و این خطاهای یخچال برطرف نشد، توصیه می کنیم با تعمیر یخچال LG در اصفهان تماس بگیرید.

خطای gf در یخچال ال جی

این نوع خطای یخچال مربوط به فشار آب یخچال است. گاهی اوقات به دلایل مختلف فشار آب ورودی یخچال دچار نوسان می شود. اگر شرایط به همین منوال پیش برود، ممکن است به لوله های یخچال آسیب برساند و به موتور آسیب برساند. اگر با این خطاهای یخچال مواجه شدید، فشار آب یخچال خود را بررسی کنید.

کارشناس عیب یابی یخچال

مهم این است که اگر در تعمیرات پیچیده یخچال تخصص ندارید، دست خود را کنار بگذارید و کار را به تعمیرکاران بسپارید؛ زیرا گاهی رفع عیب دشوار است و نیاز به دانش زیادی دارد. از سوی دیگر باید توجه داشت که امروزه اکثر یخچال ها با مدل های قدیمی خود تفاوت های چشمگیری دارند. در حالی که این تفاوت‌ها استفاده روزمره از آن‌ها را آسان‌تر می‌کند، زمانی که سیستم‌ها از کار بیفتند، رفع آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کنند.

دلیلش هم ساده است، بردهای مدار یخچال ها در حال حاضر با دقت و پیچیده طراحی شده اند، تا زمانی که قسمت کوچکی از این مدار آسیب ببیند، تمام سیستم های یخچال از تعادل خارج می شوند. امروزه پرسنل تعمیر و نگهداری موسسات یخچال سازی با برگزاری دوره های آموزشی فراوانی توانایی رفع خرابی های الکتریکی یا غیر برقی یخچال ها را در مدت زمان کوتاهی دارند.

خدمات تعمیرات یخچال فریزر آقای سرویس

دامنه خطاهای یخچال بسیار گسترده و متنوع است. همچنین برندهای مختلف یخچال ممکن است خطاهای متفاوتی داشته باشند. در حالی که تقریباً تمام خطاهای مشابه با نام های مشابه در صفحه یخچال نشان داده می شود، در برخی موارد اینطور نیست. به عنوان مثال، اگر شرکت تولیدی شما از کشور دیگری باشد، این شرط رعایت نمی شود. آقای سرویس در اینجا اشتباهات رایج یخچال را بررسی کرده ایم. اما اگر یخچال شما خطایی در این لیست ندارد، بهتر است با یک متخصص تعمیر تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *