علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی - آقای سرویس


یکی از شایع ترین مشکلاتی که به آقای سرویس گزارش شده، تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی است. در حالی که باز کردن درب ماشین ظرفشویی و مشاهده اینکه آب تخلیه نمی شود می تواند ترسناک باشد، اما همیشه یک اورژانس نیست. در واقع، در برخی موارد، حتی می‌توانید بدون کمک حرفه‌ای مشکل را حل کنید. در این مقاله سعی داریم علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی را از جنبه های مختلف حل کنیم. در زیر نیز راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه می دهیم. اگر خودتان قادر به رفع مشکل نیستید، تکنسین تعمیر ما در محل در خدمت شماست.

دلایل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی

اولین قدم برای حل مشکل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی، تعیین نوع اتصال تخلیه زیر سینک است. کابینت ها را باز کنید تا پیکربندی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی و نحوه اتصال آن به تخلیه سینک را ببینید.

اگر شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی به طور مستقیم به تخلیه زیر سینک وصل شود، گازهای فاضلاب می توانند وارد ماشین ظرفشویی شده و بوی بدی از خود به جای بگذارند. بنابراین اگر بوی بدی به مشام می‌رسد، احتمالاً دلیل اصلی آن مربوط به گرفتگی فاضلاب یا چاه فاضلاب پر شده است. در مقاله زیر نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ماشین ظرفشویی شما به دلیل پر نشدن چاه فاضلاب یا گرفتگی فاضلاب تخلیه نشود. ما نیز راهکارهایی ارائه خواهیم داد.

راهنمای مطالعه: تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان

A.     شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی پیچ خورده

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی یک شیلنگ پلاستیکی سبک و آجدار است که از پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی تا محل دفع زباله یا فاضلاب کشیده می شود. اگر این لوله پیچ خورده باشد، ممکن است از تخلیه مناسب آب جلوگیری کند. اگر چیزی بزرگ یا سنگین زیر سینک گیر کند، ممکن است با شلنگ ماشین ظرفشویی تداخل پیدا کند. بنابراین با نگاه کردن به زیر سینک، شلنگ تخلیه را پیدا کنید. اگر پیچ خورده است، سعی کنید آن را به صورت دستی صاف کنید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

متأسفانه، هنگامی که شیلنگ تخلیه پیچ خورده است، پس از صاف شدن، تمایل دارد به شکل اولیه خود بازگردد. اگر این وضعیت ادامه داشت، باید شیلنگ تخلیه را تعویض کنید. این بسیار ساده است و شما می توانید آن را خودتان انجام دهید. اما تکنسین های آقای سرویس پروژه های کوچکی از این قبیل را برای رفاه حال شما عزیزان انجام می دهند.

B.     شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی گرفتگی دارد

اگر شیلنگ تخلیه پیچ خورده نباشد، ممکن است با بقایای غذا یا زباله مسدود شده باشد. گرفتگی شلنگ یکی از دلایل اصلی تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی است. برای بررسی انسداد، باید پانل جلویی پایینی ماشین ظرفشویی را بردارید تا محل اتصال شیلنگ آجدار به پمپ تخلیه را پیدا کنید.

یک قانون کلی هنگام استفاده از وسایل برقی این است که ابتدا آنها را از برق بکشید. پس با کشیدن ماشین ظرفشویی از برق شروع کنید. یک حوله کثیف کهنه را زیر دستگاه قرار دهید و پانل جلویی پایینی را بردارید. بسیاری از پانل ها جدا می شوند، اما بسته به مدل شما، ممکن است لازم باشد یک یا دو پیچ را بردارید. شلنگ را از پمپ جدا کنید. اگر مطمئن نیستید کجاست یا چگونه آن را حذف کنید، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

برای بررسی انسداد، به سادگی شلنگ را با دهان خود باد کنید. اگر هوا نتواند از آن عبور کند، به این معنی است که مسدود شده است. اگر در انتهای شیلنگ انسداد وجود داشته باشد، می توان آن را با دقت با یک پیچ گوشتی یا ابزار نازک دیگر برطرف کرد. سپس گرفتگی داخل شیلنگ تخلیه را برطرف کنید. بهتر است در حیاط انجام شود زیرا مواد داخل آن بدبو و کثیف خواهد بود.

C.     شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را تعویض کنید

برای پیچ خوردگی ها یا گرفتگی های مکرر که قابل برداشتن نیستند، ممکن است لازم باشد کل شلنگ را تعویض کنید. اگر احساس ناراحتی می کنید، لطفا با آقای سرویس تماس بگیرید. ابتدا باید ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و از جای خود خارج کنید. سپس شلنگ قدیمی را از پمپ و دفع زباله جدا کرده و شلنگ جدید را به همین ترتیب وصل کنید.

ابتدا دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را برای دستورالعمل های خاص در مورد نحوه اتصال آن به ماشین بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که شلنگ جایگزین مناسب برای دستگاه خود دارید. تعویض شلنگ تخلیه قدیمی و معیوب یکی از بهترین راه ها برای رفع تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی است.

راهنمای مطالعه: ارور های ماشین ظرفشویی ال جی

D.     فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید

فیلتر ماشین ظرفشویی ممکن است مسدود شده باشد و از تخلیه آب جلوگیری کند. بسیاری از صاحبان ماشین ظرفشویی متوجه نیستند که فیلترهای ماشین ظرفشویی نیاز به تمیز کردن منظم دارند. دفترچه راهنمای برند خود را بررسی کنید که فیلتر تخلیه در ماشین ظرفشویی کجا قرار دارد. همچنین دستورالعمل هایی در مورد نحوه و زمان تمیز کردن آن وجود دارد. در بسیاری از ماشین های ظرفشویی، فیلتر در پایین دستگاه قرار دارد. شما باید فیلتر را با دقت بردارید و زباله های داخل آن را تمیز کنید.

E.     شیر تخلیه را بررسی کنید

می توان گفت بیشتر ماشین های ظرفشویی جدید یک دریچه تخلیه دارند که باعث پیشگیری ورود آب به داخل ماشین ظرفشویی می شود. اگر ماشین ظرفشویی شما دریچه تخلیه دارد، ممکن است دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی همین باشد. سوپاپ را با فشار دادن براکت سوپاپ تست کنید تا مطمئن شوید آزادانه حرکت می کند.

اگر براکت شیر ​​گیر کرده باشد، شیر برقی کنترل سوخته و باید تعویض شود. قطعات جدید را معمولا می توان از فروشگاه های لوازم خانگی خریداری کرد. گاهی اوقات می‌توانید قطعات مستعمل را ارزان‌تر از فروشنده یا تعمیرکار لوازم خانگی مستعمل خود تهیه کنید. البته تعویض این شیر ترجیحا با کمک تکنسین آقای سرویس نیاز به دانش فنی دارد. ما همچنین استفاده از قطعات اورجینال جدید آقای سرویس را توصیه می کنیم.

F.      پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

پمپ تخلیه آب را از ماشین ظرفشویی به شلنگ تخلیه فشار می دهد. بدون این پمپ، تخلیه آب غیرممکن یا بسیار کند خواهد بود. اگر این پمپ خراب شود، همیشه مقداری آب در حوضچه ماشین ظرفشویی باقی می ماند. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی قطعه پیچیده ای است که فقط باید توسط تکنسین ماشین ظرفشویی تعمیر شود. اگر هیچ یک از اقدامات بالا جواب نداد، مشکل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی به احتمال زیاد مشکل از پمپ تخلیه است.

برای تست پمپ تخلیه، ابتدا مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی به برق وصل است. سپس ماشین ظرفشویی را روشن کنید و به آن گوش دهید. اگر صدای چرخیدن شنیدید، پمپ برق می گیرد اما نمی چرخد. در این صورت باید پمپ را تعویض کرده و با آقای سرویس تماس بگیرید.

G.    فاصله هوای ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

همه ماشین های ظرفشویی دارای شکاف هوا نیستند. اما اگر ماشین ظرفشویی شما یک شیار دارد، احتمال زیادی وجود دارد که با زباله مسدود شده باشد. این می تواند باعث شود که آب پشتیبان گرفته شود و ماشین ظرفشویی تخلیه نشود. فروغ یک استوانه کوچک است که معمولاً در نزدیکی سینک قرار دارد و معمولاً پلاستیکی با پوشش محافظ فلزی است. اگر چنین قسمتی را زیر سینک نمی بینید، می توانید از خواندن ادامه این قسمت صرفنظر کنید.

  • ماشین ظرفشویی را خاموش کنید.
  • در مرحله بعد روکش و شانت (پوشش پلاستیکی که شکاف هوا را می پوشاند) بردارید.
  • تمام باقیمانده غذا را بردارید. ممکن است به موچین یا انبر بینی سوزنی نیاز داشته باشید.
  • از یک لوله یا برس لوله کوچک و آب گرم صابون برای تمیز کردن فضای داخلی استفاده کنید.
  • اگر انسداد هوا در عمق شکاف وجود دارد، لوله نازک را از آن عبور دهید.
  • شکاف هوا را دوباره ببندید، منبع تغذیه را وصل کنید و فرآیند تخلیه را اجرا کنید.

سپس یک چرخه شستشو را بدون شستن ظروف اجرا کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اگر هنوز آب در کف ماشین ظرفشویی جمع می شود، راه حل بعدی را امتحان کنید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

H.     بازوی اسپری را بررسی کنید

بازوهای اسپری پروانه هایی هستند که به سرعت آب را روی ظروف در هنگام گردش می پاشند. بقایای غذا یا آب سخت می تواند سوراخ های کوچک بازوهای اسپری را مسدود کرده و جریان آب را مختل کند. در حالی که بعید است آب موجود در کف ماشین ظرفشویی شما توسط بازوهای اسپری ایجاد شود، هنوز ارزش بررسی دارد.

بازوی اسپری را پیدا کرده و سوراخ آن را باز کنید. بازوهای اسپری معمولا در بالا و پایین ماشین ظرفشویی قرار دارند. جدا کردن آنها آسان است، اما قبل از اقدام به حذف آنها، دفترچه راهنمای تجهیزات خود را بررسی کنید. از یک خلال دندان یا یک رشته نازک برای باز کردن هر سوراخ اسپری استفاده کنید. سپس بازوی اسپری را در زمان 30 دقیقه در یک آب گرم و سرکه به مقدار لازم بگذارید تا خیس شود. آب و سرکه زباله ها را نرم کرده و تمیز کردن آن را آسان تر می کند.

باید بازوهای اسپری را به طور مرتب تمیز کنید. نه تنها می تواند از تجمع آب در ماشین ظرفشویی جلوگیری کند، بلکه می تواند توانایی تمیز کردن ماشین ظرفشویی را نیز به حداکثر برساند. اگر بازوی اسپری مسدود شده باشد، نمی تواند آب را به درستی در سراسر محفظه پخش کند.

علل آبگرفتگی ماشین ظرفشویی

شایع ترین علت شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی است که صاف زیر سینک آشپزخانه قرار دارد. بنابراین اجازه می دهد تا آب تخلیه شود و آب داخل سینک به ماشین ظرفشویی برگردد. معمولاً یک شیر آب وجود دارد که سینک و ماشین ظرفشویی را به هم وصل می کند. این کار برای جلوگیری از ورود آب سینک به داخل ماشین ظرفشویی است. بنابراین، اگر آن شیر از کار بیفتد، آب می تواند به ماشین ظرفشویی برگردد.

همچنین تجمع آب در ماشین ظرفشویی خاموش می تواند به دلیل سایش پروانه آن در اثر استفاده مداوم باشد. بنابراین نمی تواند چیزی را که به نظر می رسد یک سوپاپ برگشتی است که به آب اجازه می دهد به ماشین ظرفشویی برگردد، ببندد. یادتان نرود که شلنگ تخلیه را از لحاظ پیچ خوردگی مشاهده کنید. زیرا باعث تخلیه نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی و جمع شدن آن در کف ماشین می شود. اگر در اصفهان زندگی می کنید و به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید می توانید از خدمات آقای سرویس استفاده کنید.

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟

اگر نیاز به پاک کردن آب ایستاده از کف ماشین ظرفشویی دارید، در اینجا نحوه تخلیه آن آورده شده است. همیشه مطمئن شوید که از نوع صحیح شوینده ظرف مطابق دستورالعمل سازنده استفاده کنید تا از گرفتگی زهکشی جلوگیری شود. در موارد زیر چند اقدام برای احتیاط عملکرد ماشین ظرفشویی آورده شده است:

  • کف زیر ماشین ظرفشویی را با حوله یا روزنامه بپوشانید.
  • با استفاده از یک پیمانه یا قاشق بزرگ، آب ته ماشین ظرفشویی را در یک کاسه یا سینک بریزید.
  • هنگامی که آب خیلی کم عمق است و نمی تواند جمع شود، رطوبت باقی مانده را با یک پارچه یا حوله کاغذی پاک کنید.
  • در نهایت کف ماشین ظرفشویی را با مواد شوینده مناسب بشویید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *