راه حل هایی برای خنک کردن موتور یخچال - آقای سرویس

راه حل هایی برای خنک کردن موتور یخچال - آقای سرویس


همانطور که همه ما می دانیم، یخچال ها  از پرکاربردترین و مهم ترین لوازم خانگی هستند. این بدان معناست که شما مجبور نیستید یخچال را برای چیزی غیر از تمیز کردن و یخ زدایی از برق بکشید و یخچال به کار خود ادامه می دهد. چنین عملکرد مداوم باعث افزایش دمای موتور یخچال می شود، اما این دما نباید از حد مجاز بیشتر شود.  هنگامی که موتور یخچال به طور غیر عادی گرم می شود، باید اقدامات لازم برای خنک کردن موتور یخچال انجام شود. آقای سرویس تصمیم گرفته است در این مقاله به صورت کامل به ساده ترین نکات برای خنک کردن موتور یخچال فریزر شما بپردازد تا از روش های آن آگاه شوید. ما را تا انتها دنبال کنید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

دلیل داغ شدن بیش از حد معمول موتور های یخچال چیست؟

همیشه شنیده ایم که پیشگیری بهتر از درمان است؛ به همین دلیل قبل از اینکه راهکارهای لازم برای خنک سازی موتور یخچال را توضیح دهیم، بیایید در مورد دلایل گرم شدن بیش از حد موتور صحبت کنیم تا متوجه شوید که چرا چنین مشکلاتی به وجود می آیند و از بروز آنها جلوگیری کنید.  اگر به دنبال تعمیرات یخچال در منزل هستید مقاله آن را حتما مطالعه کنید.

راه حل هایی برای خنک کردن موتور یخچال - آقای سرویس

آشنایی با سیم کشی موتور و کمپرسور یخچال

در ابتدا باید بگوییم که موتور یخچال یکی از پرتولیدترین قطعات آن است. با توجه به عملکردهای زیاد، درجه خاصی از گرما را تجربه می کند که طبیعی است. اما زمانی که یخچال یکی از شرایط زیر را داشته باشد، موتور یخچال بیش از حد گرم می شود:

  • بنابراین، زمانی که یخچال به طور مداوم کار می کند.
  • فن خنک کننده یخچال معیوب بود و کار نمی کرد.
  • زمانی که ترموستات یا کمپرسور یخچال مشکل دارد.
  • زمانی که فاصله استاندارد مجاز بین یخچال و دیوار رعایت نشود.

داغ شدن بیش از حد معمول موتور های یخچال

موتور یخچال نیمه سوخته نیز می تواند دلیل داغ شدن بیش از حد باشد. هنگامی که یخچال شما هر یک از مشکلات فوق را نشان می دهد، موتور یخچال شروع به گرم شدن بیش از حد می کند، در این مرحله باید خنک کردن موتور یخچال را در نظر بگیرید.

تعمیرات یخچال فریزر در محل با خدمات آقای سرویس

در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال خود و در صورت خرابی یخچال می توانید به راحتی درخواست خود را در سامانه قفل سازی ثبت کرده و منتظر تماس متخصص باشید.

دلیل داغ بودن بدنه یخچال

علاوه بر داغ شدن بیش از حد موتور، گاهی اوقات اتفاق می افتد که بدنه یخچال شروع به گرم شدن بیش از حد می کند. ممکن است ربطی به نحوه استفاده شما از یخچال داشته باشد:

  • اگر به مقدار مواد مصرفی و نحوه قرار دادن آنها در یخچال توجه نکنید، احتمال گرم شدن یخچال افزایش می یابد.
  • مورد دیگری که وجود دارد مشکل رعایت نکردن فاصله استاندارد بین یخچال و دیوار است، همیشه حواستان به این موضوع باشد.
  • لوله های کندانسور نقش مهمی در یکسان سازی دمای یخچال شما دارند و در صورت گرفتگی یا کثیف شدن این لوله ها، بدنه یخچال بسیار داغ می شود.

دلایل گرم شدن بیش از حد موتور و بدنه یخچال

عواملی مانند عدم توقف موتور یخچال، کثیف بودن کندانسور و باز و بسته شدن مکرر درب یخچال باعث گرم شدن موتور و بدنه یخچال می شود. توجه داشته باشید که گرم کردن بدنه یخچال به اندازه دمای موتور مهم است، بنابراین خنک کردن بدنه یخچال به اندازه خنک کردن موتور یخچال باید در اولویت قرار گیرد. برای تعمیرات خود می توانید مقاله شماره تعمیرکار یخچال در اصفهان را مطالعه کنید و تماس بگیرید.

راه حل هایی برای خنک کردن موتور یخچال - آقای سرویس

دلایل داغ شدن بیش از حد کمپرسور یخچال

اصطلاح فنی موتورهای یخچال را کمپرسور می نامند. بنابراین ممکن است صدای گرم شدن موتور یخچال مانند گرم شدن کمپرسور را بشنوید. یک کمپرسور ممکن است به دلایلی بیش از حد گرم شود، از جمله:

موتور به دلیل باز و بسته شدن بیش از حد درب یخچال و قرار دادن مواد غذایی سرد نشده در داخل یخچال دائماً با سرعت بالا کار می کند.

  • فن معیوب
  • مسیر کندانسور مسدود یا کثیف است.
  • قرارگیری نامناسب یخچال، مانند محیطی که بیش از حد گرم شده است.
  • شروع خرابی رله
  • کاهش میزان گاز مبرد
  • در صورت داغ شدن بیش از حد موتور، می توان یخچال را تا زمانی که مشکل بررسی شود، تخلیه و از برق جدا کرد.

موتور یخچال چگونه خنک می شود؟

اولین کاری که برای خنک کردن موتور یخچال باید انجام دهید این است که بررسی کنید و بفهمید مشکل چیست. بدین منظور بهتر است برای این کار از افراد ماهر و با تجربه در این زمینه کمک بخواهید. در صورت داغ شدن بیش از حد موتور، می توان یخچال را تا زمانی که مشکل بررسی شود، تخلیه و از برق جدا کرد:

  1. وقتی گرمای موتور با محتوای گاز مبرد کم همراه باشد، گاز مبرد باید شارژ شود
  2. اگر این گرما به دلیل کثیف بودن کندانسور باشد، کندانسور باید تمیز شود.
  • اگر فن یا رله استارت آسیب دیده باشد، تنها راه خنک سازی موتور تعویض یا تعمیر این قطعات است.

راه حل هایی برای خنک کردن موتور یخچال با کمک تکنسین مجرب

ابتدا باید مشکل احتمالی یخچال را پیدا کنید سپس با رفع آن به خنک شدن موتور یخچال کمک کنید. توصیه می کنیم تمام اقدامات لازم از عیب یابی تا تعمیر یخچال را به تکنسین های حرفه ای با تجربه در این زمینه بسپارید. رفتار غیرحرفه ای شما باعث آسیب و شکست بیشتر می شود. اگر خدمات با ضمانت صد درصدی را می خواهید با کارشناسان ما به شماره 09138193848 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *