علت ضعیف شدن موتور جاروبرقی - آقای سرویس

علت ضعیف شدن موتور جاروبرقی - آقای سرویس


در این مقاله به 5 دلیل اصلی ضعیف شدن موتور جاروبرقی می پردازیم. از راه حل های ذکر شده در ادامه این مقاله برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی مانند روز اول استفاده کنید. آقای سرویس اطلاعاتی را در مورد علت ضعیف شدن موتور جاروبرقی برای شما آورده است تا بتوانید بهترین روش را برای تعمیر پیدا کنید.

بررسی علل و علائم ضعف موتور جاروبرقی در حین تعمیر و نگهداری

یکی از اساسی ترین چیز هایی که ما از یک جاروبرقی می خواهیم قدرت مکش بالای آن است. اگر یک جاروبرقی قدرت مکش کافی نداشته باشد، زیبایی آن بیهوده و تزئینی خواهد بود. بنابراین می توان گفت مهم ترین دلیل کاهش قدرت مکش جاروبرقی، ضعیف شدن موتور آن طلقی می شود. دلایل خاصی وجود دارد که باعث می شود موتور جاروبرقی شما ضعیف شود.

با توجه به نکات و این دلایل ذکر شده، حل کردن مشکل برای شما آسان می شود. اگر می خواهید دلایل و علائم ضعف موتور جاروبرقی را بدانید، در این مقاله به 6 دلیل مهم برای این مشکل اشاره کرده ایم. فقط چند دقیقه وقت بگذارید و مقاله زیر را بخوانید.

اگر جاروبرقی شما خراب شده است برای اطلاع از روش های تعمیرات مقاله تعمیر جاروبرقی در اصفهان را مطالعه کنید.

1.     تمیز نبودن فیلتر و برس چرخان یکی از دلایل مانع کارکرد عادی جاروبرقی

به عنوان یکی از علت های ضعیف شدن موتور جاروبرقی از تمیز نکردن فیلتر آن می توان نام برد. فیلتر جاروبرقی ذرات موجود در منافذ خود را جذب کرده و از آسیب رساندن به موتور دستگاه جلوگیری می کند. تجمع ذرات باردار گرد و غبار در فیلتر باعث مسدود شدن منافذ آن می شود و پس از مدتی با مشکل کاهش توانایی جاروبرقی در جمع آوری گرد و غبار مواجه می شویم.

برای جلوگیری از این مشکل، فیلترهای جاروبرقی را از دستگاه جدا کرده و هر ماه با برس یا آب تمیز کنید. اگر متوجه هر گونه آسیب به فیلترهای خود شدید، باید آنها را تعویض کنید. تمیز نکردن فیلتر می تواند باعث ورود ذرات به موتور و آسیب به آن شود.

اگر جاروبرقی شما پس از تعویض فیلتر مکش کافی ندارد، ممکن است موتور جاروبرقی مشکل داشته باشد. در این مواقع باید از یک تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر جاروبرقی خود کمک بگیرید. یکی دیگر از اجزای مهمی که بر قدرت موتور جاروبرقی شما تأثیر می گذارد، برس چرخان برای عملکرد صحیح آن است.

قبل از استفاده از جاروبرقی، باید برس چرخان قسمت مکنده جاروبرقی را بررسی کنید. اگر در چرخش برس ها مشکلی وجود داشته باشد می تواند به موتور فشار وارد کند.

2.     کیسه جاروبرقی پر است یا سوراخ دارد؛ یکی از دلایل مهم ضعیف شدن موتور جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل ضعیف شدن موتور جاروبرقی و کاهش قدرت مکش این است که کیسه جاروبرقی پر است یا سوراخ دارد. زمانی که کیسه جاروبرقی پر شود دور موتور دچار نوسان می شود و این نوسانات می تواند به قطعات و اجزای مختلف موتور آسیب برساند.

پاره شدن کیسه در نهایت باعث نوسانات دور موتور می شود. در صورت پاره شدن کیسه جاروبرقی، موتور باید با سرعت بیشتری کار کند و این مشکل فشار قابل توجهی به موتور جاروبرقی وارد می کند.

علت ضعیف شدن موتور جاروبرقی - آقای سرویس

گاهی اوقات، خالی کردن یا عدم تعویض کیسه جاروبرقی می تواند عملکرد موتور را مختل کند. هنگام سرویس جاروبرقی های بوش، ال جی و سایر برندها، بسیاری از پرسنل تعمیر و نگهداری گزارش دادند که به دلیل ضعیف شدن موتور، قدرت مکش جاروبرقی کاهش یافته و در نتیجه کیسه فیلتر خالی یا تعویض نمی شود.

3.     کثیف شدن کلکتور؛ یکی از دلایل رایج کاهش قدرت موتور جاروبرقی

افرادی که در تعمیر جاروبرقی سامسونگ تخصص دارند، یکی از دلایل اصلی افت جاروبرقی های این برند را کثیف بودن بیش از حد جاروبرقی های آن می دانند. البته این پدیده در برندهای دیگر جاروبرقی نیز مشاهده شده است. راه حل این مشکل تمیز کردن کلکتور با بنزین یا تینر قوی است.

از سمباده زدن کلکتور برای تمیز کردن آن خودداری کنید؛ سنباده زدن می تواند آرمیچر را بسوزاند. برای تمیز کردن کلکتور می توانید از تعمیرکار جاروبرقی کمک بگیرید. پرسنل تعمیر و نگهداری روش صحیح تمیز کردن کلکتورها و جلوگیری از آسیب را می دانند.

4.     نشتی قطعات جاروبرقی؛ یکی از عوامل مهم در ضعیف شدن موتور جاروبرقی

نشتی اجزای جاروبرقی یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن موتور جاروبرقی است؛ زیرا اصل کار جاروبرقی ایجاد جاروبرقی است و نشتی هوا اجازه ایجاد این خلاء را نمی دهد. اگر نشتی هوا رخ دهد، موتور جاروبرقی باید با قدرت و فشار بیشتری کار کند تا مکش کافی ایجاد کند. کار مداوم جاروبرقی در فشار بالا می تواند موتور را ضعیف و آسیب برساند.

بررسی های انجام شده توسط پرسنل تعمیر و نگهداری حرفه ای نشان داده است که نشت هوا در اجزای جاروبرقی (به خصوص شلنگ متصل به بدنه جاروبرقی) یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن موتور و در نهایت تعمیر جاروبرقی های برندهایی مانند پاسکازال است.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر از تعمیرات مقاله تعمیر برد الکترونیکی در اصفهان را بخوانید.

5.     خرابی موتور جاروبرقی؛ مهم ترین دلیل کاهش راندمان و عملکرد جاروبرقی

موتور جاروبرقی معیوب می تواند قدرت مکش را کاهش دهد. اگر پس از برداشتن قطعات نشتی، تخلیه کیسه و تمیز کردن فیلتر، عملکرد جاروبرقی همچنان کاهش می یابد، ممکن است موتور جاروبرقی آسیب دیده یا تا حدی سوخته باشد. برای بررسی و تعمیر موتور باید جاروبرقی را روشن کنیم. اگر با نحوه روشن کردن جاروبرقی و موتور آن آشنایی ندارید مطالعه مقاله نحوه روشن کردن جاروبرقی برای شما مفید خواهد بود.

هنگامی که موتور را جدا کردید و آن را از جاروبرقی خارج کردید، آن را به یک سرویس دهنده واجد شرایط و با تجربه ببرید. هنگامی که تعمیرکار موتور جاروبرقی را تست کرد و مشکل را متوجه شد، آن را به بهترین شکل ممکن تعمیر می کند. اگر نمی خواهید جاروبرقی را روشن کنید، از پرسنل خدمات کمک بخواهید. موتور را خودش باز می کند و تعمیر می کند. موتور جاروبرقی خود را تعمیر کنید تا از ضعیف شدن و سوختن آن جلوگیری کنید.

علت ضعیف شدن موتور جاروبرقی - آقای سرویس

تعمیر موتور جاروبرقی سریع و مقرون به صرفه با آقای سرویس

در این مقاله به 5 دلیل ضعیف شدن موتور جاروبرقی شما می پردازیم. امیدواریم نکات ذکر شده در این مقاله به جلوگیری از مشکلات موتور جاروبرقی یا شناسایی و رفع مشکلات جاروبرقی کمک کند. اگر فیلتر، کیسه گرد و غبار، برس چرخشی، جمع کننده گرد و غبار را تمیز کرده اید و مشکل نشتی هوای جاروبرقی را تعمیر کرده اید و همچنان متوجه کاهش راندمان موتور هستید، باید از یک سرویس دهنده حرفه ای برای بررسی و اصلاح آن کمک بگیرید.

راهنمای آقای سرویس گروهی از پرسنل حرفه ای تعمیر لوازم خانگی را در اطراف شما دارد. این تعمیرکاران مجهز به تعمیر سریع و حرفه ای لوازم خانگی شما هستند. آقای سرویس هزینه خدمات خود از جمله تعمیر جاروبرقی را کمتر از نرخ اتحادیه تعیین می کند؛ بنابراین مطمئن باشید که خدمات تعمیر جاروبرقی در مجموعه آقای سرویس مقرون به صرفه است.

آیا موتور جاروبرقی خانگی شما با کاهش قدرت و عملکرد مواجه است؟ چگونه این مشکل را حل کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همتایان به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *