چرا بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می آید؟ - آقای سرویس

چرا بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می آید؟ - آقای سرویس


ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم خانگی است که خرابی آن علاوه بر هزینه بر بودن، می تواند تمیز کردن لباس های کثیف را برای کل خانواده بد کند. بنابراین نباید علائمی که نشان دهنده خرابی تجهیزات است را نادیده بگیرید و سریع آن را رفع کنید. آقای سرویس در این مقاله برای شما توضیح می دهد که چرا بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می آید؟  ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم خانگی است که خرابی آن علاوه بر هزینه بر بودن، می تواند تمیز کردن لباس های کثیف را برای کل خانواده بد کند. بنابراین نباید علائمی که نشان دهنده خرابی تجهیزات است را نادیده بگیرید و سریع آن را رفع کنید. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی است که می تواند نشان دهنده مشکل مهم و بزرگ ماشین لباسشویی باشد. اگر چیزی در مورد این موضوع نمی دانید، ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی چیست؟

پس از روشن کردن ماشین لباسشویی برای شروع شستشو، ممکن است ناگهان بوی نامطبوعی شبیه سوختگی احساس کنید. در این زمان باید آرامش خود را حفظ کنید، ماشین را خاموش کنید و علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی را بدانید. برای تراز کردن ماشین لباسشویی خود مقاله صفر تا صد تراز کردن انواع ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

دلایل زیادی برای مواجه شدن شما با این وضعیت وجود دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

لباس بیش از حد در ماشین لباسشویی گذاشتن

یکی از شایع ترین دلایل بوی سوختگی در ماشین لباسشویی کاربر، شستشوی زیاد داخل ماشین است. هر ماشین لباسشویی بر اساس ظرفیت وان خود می تواند حجم و وزن خاصی از لباس های خیس را در خود نگه دارد. این عامل همچنین می تواند باعث ایجاد صدای زیادی در شستشو شود.

اگر لباس‌های شسته‌شده را بیشتر از مقداری که تبلیغ می‌کنید بارگذاری کنید، احتمال شنیدن بوی سوختگی افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از این مشکل، علاوه بر اینکه مطمئن شوید لباس های کثیف شما از ظرفیت ماشین لباسشویی بیشتر نمی شود، بهتر است از سرعت موتور خشک کن کمتر استفاده کنید که فشار کمتری به اجزای داخلی وارد می کند.

اکثر ماشین های لباسشویی نمی توانند پتوها و پارچه های سنگین را تمیز کنند. زیرا پس از خیس شدن وزن آنها چندین برابر حالت طبیعی خود می شود. بنابراین، قبل از شستشوی این اقلام، از قابلیت تمیز کردن خود اطمینان حاصل کنید و با فروشنده دستگاه خود تماس بگیرید.

خرابی تسمه لباسشویی

یکی دیگر از دلایل بوی سوختگی واشر، معیوب بودن تسمه است. تسمه همان چیزی است که موتور را به دیگ وصل می کند و وقتی تسمه می لرزد دیگ می چرخد. هر گونه شلی، آسیب و فرسودگی می تواند باعث گرم شدن تسمه و ایجاد فشار اضافی بر موتور و سایر اجزا شود.

در نتیجه ماشین لباسشویی بوی سوختگی متصاعد می کند و به محض اینکه متوجه آن شدید باید ماشین را خاموش کرده و تسمه را تعویض کنید. در این حالت ممکن است دستگاه صدای جیرجیر غیر معمولی ایجاد کند که نشان دهنده مشکل در عملکرد تسمه است.  اگر برند لباسشویی شما ال جی است و خراب است مقاله تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در اصفهان را هم مطالعه کنید.

چرا بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می آید؟ - آقای سرویس

خرابی موتور لباسشویی

اگر موتور در اثر استفاده نادرست یا سایش در طول زمان آسیب ببیند، سیم پیچ های داخلی آن به تدریج شروع به سوختن می کنند. این می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور و انتشار بوی بد شود.

آسیب موتور نیز یکی از دلایل احتمالی بوی سوختگی است. این قسمت بیشترین تماس را با تسمه دارد و زنگ زدگی و آسیب دیدگی آن باعث ایجاد بوی نامطبوع سوختگی می شود.

در این صورت توصیه می شود سریعاً واشر را خاموش کرده و با نمایندگی دستگاه خود تماس بگیرید تا تکنسین خبره و ماهر در این زمینه بتواند موتور شما را تعمیر کند. در غیر این صورت آسیب بیشتری به موتور و سایر قطعات وارد می شود و هزینه تعمیر ماشین لباسشویی سر به فلک می کشد.

ماشین لباسشویی برای مدت طولانی روشن است

یکی دیگر از دلایل بوی سوختگی واشر، باز کردن زیاد و استفاده مداوم از واشر است. برخی از افراد وقتی لباس و پارچه زیادی برای شستن دارند، بدون ایجاد فرصتی برای استراحت، پشت سر هم از لباس های شسته شده استفاده می کنند. در این شرایط موتور، تسمه و کوپلینگ درایو گرم می شوند و احتمال استشمام بوی نامطبوع سوختگی بسیار زیاد است.

سیم کشی معیوب داخل ماشین لباسشویی

در برخی موارد، علت بوی سوختگی واشر را می توان به سیم کشی داخلی دستگاه و دو شاخه آن نسبت داد. فرسودگی سیم ها و نوسانات شدید برق در طول زمان از جمله عوامل آسیب دیدن سیم و گرما است. برای پیدا کردن منبع بو در سیم‌کشی دستگاه، ابتدا اتصالات پریز و فیوز را بررسی کنید، سپس از سالم بودن کابل و هر دو شاخه مطمئن شوید.

برای جلوگیری از بروز زودرس و مکرر این مشکل، توصیه می شود ماشین لباسشویی را در زمانی که باتری کم است روشن کنید تا نوسانات برق بدون کاهش عمر قطعات و مدارها به حداقل برسد.

توجه به این نکته ضروری است که آسیب به سیم‌کشی دستگاه نسبت به سایر دلایلی که در این مقاله به آنها اشاره شده هزینه بسیار کمتری دارد و با تعویض سیم‌ها به راحتی قابل رفع است. البته به محض استشمام بوی سوختگی دستگاه را خاموش کرده و برای رفع مشکل اقدام کنید. در غیر این صورت با سوختگی تخته یا موتور سوخته مواجه خواهید شد و هزینه های بیشتری را متحمل خواهید شد.

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما در حین یا در پایان شستشو بوی سوختگی می دهد، احتمال اینکه مشکل به دلیل پمپ تخلیه معیوب باشد بسیار زیاد است. پمپ تخلیه معیوب نیز می تواند باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی شود. این قطعه دارای موتور و تسمه است و خرابی آن می تواند فشار زیادی به تسمه وارد کند و باعث گرم شدن قطعات داخلی شود. در این صورت بوی بد سوختگی خواهید داشت زیرا پمپ در تلاش است آب را تخلیه کند.

چرا بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می آید؟ - آقای سرویس

از این نظر تشخیص مشکل اصلی و انجام تعمیر و نگهداری نیاز به اطلاعات و ابزار حرفه ای دارد که توصیه می شود برای رفع علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی و جلوگیری از عملیات تصادفی با نیروهای تعمیر و نگهداری ماهر در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان تماس بگیرید.

لغزش و خرابی کمک فنر

ریل های کشویی و ضربه گیر قطعاتی در ماشین لباسشویی هستند که ضربه های ناشی از چرخش تابه را جذب و دفع می کنند. به این ترتیب فشار وارده بر تسمه محرک بسیار کاهش می یابد و عمر تسمه افزایش می یابد. اگر ضربه گیرها و گلایدرها نرمی و کارایی خود را از دست بدهند، تمام استرس به تسمه وارد می شود و عمر تسمه کوتاه می شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است فکر کنید که علت بوی سوختن ماشین لباسشویی معیوب بودن تسمه است. اما بهتر است از سالم بودن ضربه گیرها و سرسره ها اطمینان حاصل کنید. زیرا در صورت خرابی آن قطعات، پس از مدتی دوباره تسمه از کار می افتد و شما باید دوباره هزینه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *