مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟ - آقای سرویس

مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟ - آقای سرویس


معمولا خانم های خانه داری که به تازگی ماشین لباسشویی خریده اند برایشان سوال پیش می آید که مایع لباسشویی را کجا باید ریخت تا به ماشین آسیبی نرسد؟ در این مقاله آقای سرویس نحوه صحیح ریختن مواد شوینده لباسشویی را در ماشین لباسشویی آموزش می دهیم. تصور کنید یک ماشین لباسشویی جدید خریداری کرده اید، احتمالاً سوالات زیادی در مورد نحوه عملکرد ماشین دارید. اغلب، یکی از این سوالات رایج این است که مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟

نحوه ریختن مایع لباسشویی های مختلف

امروزه حتی بسیاری از افرادی که سال ها ماشین لباسشویی دارند، نحوه استفاده صحیح از مواد شوینده را نمی دانند. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که مایع ماشین لباسشویی را کجا بریزم؟

اگر نمی دانید چگونه مایع را به درستی در این دستگاه بریزید، فرصت مطالعه این مقاله کوتاه را از دست ندهید. دقیقاً بدانید مایع لباسشویی را کجا بریزید. بنظر شما چه ساعاتی بهترین زمان استفاده از لباسشویی است؟

راهنمای محل دقیق ریختن مایع لباسشویی

ماشین لباسشویی های پیشرفته و مدرن دارای محفظه های مختلفی برای ریختن مواد شوینده و نرم کننده های مختلف می باشند. به طور معمول، ماشین های لباسشویی جدید دارای یک محفظه مجزا برای مواد شوینده لباس، مواد شوینده مایع، سفید کننده و نرم کننده هستند. طبق نمودار زیر، محفظه اول (معمولا سمت چپ) محفظه اصلی است و با چرخه شستشوی یکبار مصرف مرتبط است. همیشه باید مواد شوینده یا مایع لباسشویی را در محفظه اصلی قرار دهید که گاهی اوقات علامت “II” را نشان می دهد. در بسیاری از دستگاه ها، محفظه اصلی بزرگترین است.

محفظه میانی با علامت “*” در برخی از مدل ها جایی است که شما عطر یا نرم کننده پارچه اضافه می کنید. در نهایت، محفظه سمت راست گاهی اوقات با علامت “I” مشخص می شود و می توان از آن برای چرخه های شستشوی طولانی تر و اضافی استفاده کرد.

لطفا توجه داشته باشید که واشر اصلی باید در محل اصلی خود قرار گیرد. با این کار نه تنها لباس ها خوب شسته می شوند، بلکه ماشین دیرتر خراب می شود و نیازی به تعمیرکار ماشین لباسشویی ندارید.

محل ریختن مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی برند های مختلف

آیا خود درام داخل ماشین لباسشویی هم محل ریختن مواد شوینده است؟ جواب این سوال فقط یک کلمه است: نه! باید مواد شوینده یا پودر لباسشویی را داخل ماشین لباسشویی بریزید تا مواد شوینده کاملا حل شود.

به این ترتیب پودر یا مایع به طور مساوی روی تمام لباس ها پخش می شود. علاوه بر این، دانستن محل ریختن مایع لباسشویی می تواند عمر دستگاه شما را افزایش دهد.

مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟ - آقای سرویس

اگر پودر یا مایع مستقیماً در درام ریخته شود، مقدار زیادی کف در محفظه دستگاه ایجاد می شود. این می تواند باعث ایجاد مشکل در چرخه شستشوی خودرو شود.

فرقی نمی کند که چه مارکی ماشین لباسشویی دارید؛ این کار در دراز مدت به ماشین آسیب می زند و به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی نف، ال جی، سامسونگ یا سایر برندها نیاز خواهید داشت.

مایع لباسشویی را در ماشین لباسشویی ال جی کجا قرار دهیم؟

با توجه به اینکه برند ال جی یکی از محبوب ترین برندهای لباسشویی در ایران است، بررسی کردیم که مایع لباسشویی ال جی در کجا ریخته می شود. شکل دکمه ها از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. نحوه قرار دادن پودر یا مایع در بسیاری از دستگاه های ال جی در زیر نشان داده شده است:

  • قسمت 1 در مورد چرخه پیش شستشو است. در این قسمت باید نصف مقدار ماده پاک کننده در محفظه اصلی ریخته شود.
  • قسمت 2 محفظه اصلی است. مواد شوینده یا مایع لباسشویی را به این قسمت اضافه کنید.
  • قسمت 3 به طور خاص در مورد محلول های سفید کننده است.
  • قسمت 4 برای ریختن در مایع نرم کننده یا معطر است.

معمولاً هنگام خرید یک ماشین لباسشویی جدید، این موارد در دفترچه راهنما مشخص شده است.

با توجه به اینکه هر مدل ماشین لباسشویی جاپوداری با مدل های دیگر متفاوت است، حتما این دفترچه راهنما را مطالعه کنید تا به خودرو آسیبی نرسد.

البته مجموعه آقای سرویس خدمات تعمیر ماشین لباسشویی با قیمت مناسب را برای برندهای ایرانی و خارجی مانند اسنووا، ال جی، سامسونگ، بوش، پاکشوما و … در اختیار شما قرار می دهد. اگر لباسشویی شما ایرادی دارد، بهتر است مقاله تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در اصفهان را مطالعه کنید.

مکان ریختن مواد شوینده در ماشین لباسشویی بوش

در مورد این سوال که مایع لباسشویی را کجا بریزیم، بررسی کردیم که مایع لباسشویی بوش کجا ریخته می شود. همانطور که از تصویر مشخص است برای ریختن ماده شوینده اصلی از محفظه I استفاده می شود. محفظه II جایی است که مواد شوینده برای پیش شستشو استفاده می شود و محفظه * نیز جایی است که نرم کننده ریخته می شود.

برای پخش خوب مایعات در دستگاه و جلوگیری از نشت مایع، توصیه می کنیم از تراز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای این کار می توانید مقاله نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی را از وبلاگ آقای سرویس مطالعه کنید.

نکات مهم برای ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی

اکنون که می دانیم مایع لباسشویی را کجا بریزیم، بهتر است نکات ضروری را در این زمینه بیاموزیم. برخی از این نکات کاربردی عبارتند از:

برای شستن لباس ها به طور معمول کافی است پودر یا مایع را در محفظه اصلی (II) بریزید.

مقدار مایع یا پودر مورد نیاز به حجم لباس و برنامه شستشو بستگی دارد، اما هرگز این ظرف را بیش از حداکثر پر نکنید.

پودر یا مایع را فقط در ظرف پودر و محفظه اصلی بریزید. این مواد را داخل دیگ نریزید.

مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟ - آقای سرویس

توصیه می کنیم همیشه بعد از تمیز کردن ماشین لباسشویی، نوارهای پلاستیکی قابلمه و در را با یک پارچه تمیز کنید. جرم باقی مانده در این قطعات عمر مفید تجهیزات را کوتاه می کند. این موضوع در مورد ماشین های ظرفشویی نیز صدق می کند.

همیشه پس از استفاده از دستگاه، فیلترهای ماشین ظرفشویی و دیگ آن را تمیز کنید. البته در صورت خرابی این دستگاه ها، آقای سرویس در کمترین زمان ممکن دستگاه را در منزل شما تعمیر می کند.    در صورت مشاهده این مورد مقاله تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان را بخوانید.

تعمیرات انواع ماشین لباسشویی در آقای سرویس با 6 ماه گارانتی

در این مقاله به طور کامل بررسی می کنیم که مایع شوینده در کجا باید ریخته شود. پاکشوما، سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندهای شوینده لباسشویی تقریباً در همان جا می ریزند. فقط محفظه اصلی را پیدا کنید که معمولاً بزرگترین است.

با این کار از خراب شدن تجهیزات خود در طول زمان جلوگیری می کنید. اما اگر به هر دلیلی نیاز به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی دارید، آقای سرویس همیشه در خدمت شماست.

آقای سرویس با کمک کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای ایرادات و مشکلات دستگاه شما را با استفاده از قطعات یدکی اورجینال و گارانتی 6 ماهه رفع می کند. به سادگی درخواست تعمیر خود را در وب سایت ثبت کنید تا یک متخصص آقای سرویس برای تشخیص مشکل و ارسال قیمت به منزل شما اعزام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *