بهترین زمان استفاده از لباسشویی | آقای سرویس

بهترین زمان استفاده از لباسشویی | آقای سرویس


در مقالات قبلی در رابطه با علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی با شما سخن گفتیم. انتخاب بهترین زمان استفاده از لباسشویی، علاوه بر بهبود عملکرد ماشین و نتایج شستشو، عمر ماشین را افزایش می دهد.

باور کنید یا نه، زمان ایده آلی برای شستن لباس ها وجود دارد تا در مصرف برق و هزینه صرفه جویی کنید.

قیمت‌های بیشتر شرکت‌های تولیدکننده انرژی به منظور تطبیق کافی با تقاضا و برآوردن خواسته‌های مردم در حال تغییر هستند.

در نتیجه، هزینه های شما ممکن است بسته به زمان شستشوی لباس در طول روز متفاوت باشد! اگر اهمیت زمان ایده آل برای استفاده از ماشین لباسشویی را درک نمی کنید و مطمئن نیستید.

که شستشوی لباس در شب یا در روز بهتر است، مطالعه این مقاله از وبسایت آقای سرویس به شما کمک خواهد کرد.

اهمیت انتخاب زمان ایده آل برای استفاده از ماشین لباسشویی

بسیاری از افراد در سال های اخیر توانسته اند از لوازم خانگی استفاده کنند. در نتیجه مصرف انرژی در بخش های خانگی و تجاری نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.

در این میان، ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین تجهیزات خانگی در هر خانه محسوب می شود. بنابراین، داشتن یک ماشین لباسشویی با راندمان بالا که بتواند کیفیت شستشوی خوبی داشته باشد.

در عین حال کمترین میزان آب، انرژی و مواد شوینده را مصرف کند، برای همه کاربران حیاتی است. جدای از این موارد، توجه به زمان بهینه برای کارکرد ماشین لباسشویی از اهمیت خاصی برخودار است.

و کارایی و کیفیت ماشین لباسشویی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه، زمان بهینه برای شستن لباس، نحوه صرفه جویی در انرژی و هزینه در حین انجام این کار از جمله موضوعاتی است که در بیشتر کشورهایی پیشرفته مورد بحث است.

زمان ایده آل برای شستن لباس در ماشین لباسشویی چه زمانی است؟

اجتناب از شستن لباس ها یا استفاده از سایر وسایل برقی در ساعات اوج مصرف انرژی معمولاً یک ایده هوشمندانه است.

بهترین زمان استفاده از لباسشویی | آقای سرویس
بهترین زمان استفاده از لباسشویی | آقای سرویس

ساعات پیک مصرف زمانی است که تقاضای برق و قیمت هر کیلووات ساعت در اوج خود است. ساعات اوج مصرف بسته به فصل و محل سکونت شما متفاوت است.

در نتیجه، هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از ماشین لباسشویی باید این جنبه ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در مکان هایی با دمای گرم تر، مصرف انرژی در ماه های تابستان افزایش می یابد.

زمانی بیشتر مردم در حال استفاده از کولر و یا سایر وسایل خنک کننده هستند، بدون شک مصرف انرژِی وهزینه آن به مراتب بالاتر خواهد رفت.

در بسیاری از مکان‌ها، مصرف انرژی در طول ماه‌های زمستان کاهش می‌یابد، زیرا دمای هوا به چند درجه سرد خواهد شد و در نتیجه استفاده از لوازم برقی مانند کولرهای آبی و یا گازی عملا جایگاهی ندارد.

ساعات اوج مصرف برق برای عملکرد ماشین لباسشویی

درخواست از ارائه دهندگان انرژی برای اطلاعات بیشتر در مورد ساعات اوج مصرف خاص یا فصلی یکی از بهترین روش ها برای تعیین زمان ایده آل برای کار با ماشین لباسشویی است.

شما می توانید اطلاعات کلی زیر را بخوانید حتی اگر به موقعیت مکانی و ارائه دهنده انرژی شما بستگی داشته باشد:

  1. ساعات اوج مصرف اغلب زمانی است که افراد از محل کار به خانه بر می گردند. مصرف انرژی بین ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب بدون شک در بالاترین حد خود قرار دارد. در نتیجه زمان بهینه برای استفاده از ماشین لباسشویی خارج از این محدوده زمانی است. در نتیجه، بهتر است سعی کنید. لباس های خود را خارج از این بازه زمانی در داخل لباسشویی قرار دهید.
  2. در طول تابستان و بعد از ظهرها و شب های گرم، ساعات اوج مصرف از ساعت 10 تا 11 صبح شروع می شود و تا ساعت 8 بعد از ظهر ادامه می یابد. برای کاهش مصرف بیش از حد برق، صبح زود یا اواخر شب از ماشین لباسشویی و خشک کن استفاده کنید.
  3. در طول زمستان، بیشترین مصرف برق بین ساعت 7 تا 9 صبح است، زمانی که مردم از خواب بیدارمی شوند و وسایل گرمایشی را روشن می کنند. در نتیجه بهترین زمان برای استفاده از ماشین لباسشویی در شب بهترین انتخاب است.

دفعات شستشوی ملحفه‌ها و لباس‌ها یکی از جنبه‌هایی است که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد بهترین زمان استفاده از ماشین لباسشویی در نظر بگیرید.

هر شستشو حجم متفاوتی برای این کالاها خواهد داشت و دستورالعمل مشخصی برای این امر وجود ندارد. با این حال، گام‌های مهم دیگری نیز وجود دارد.

که می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و صرفه‌جویی در انرژی، علاوه بر زمان‌بندی حجم و بار لباس‌هایتان با زمان‌های اوج استفاده، انجام دهید.

کدام دسته از وسایل برقی بیشترین حجم مصرف انرژی را دارند؟

سه وسیله ای که بیشترین مصرف برق را دارند عبارتند از: کولر گازی، یخچال و ماشین لباسشویی، علاوه بر این، انرژی زیادی توسط لوازم برقی از جمله: زودپز برقی، آرام پز، پلوپز، انواع ماکروفرها، توستر و اجاق برقی استفاده خواهد شد.

مصرف برق همچنین به طور گسترده در وسایلی که در تهیه غذا نقش دارند هم کمی بالاست، مانند: خردکن، همزن برقی، چای ساز و قهوه ساز، کتری برقی و… که بیشتر این لوازم برقی به نوبه خود مصرف برق بالایی دارند.

بهترین زمان استفاده از لباسشویی | آقای سرویس
بهترین زمان استفاده از لباسشویی | آقای سرویس

میزان حد مجاز مصرف برای برای هر خانوار چه قدر است؟

طبق آمار، میانگین مصرف برق ماهانه یک خانوار 186 کیلووات ساعت در ماه است. اگر هر ماه کمتر از این مقدار مصرف کنید، مصرف کننده خوبی هستید و در محدوده مصرف مناسب قرار خواهید گرفت.

باید توجه داشته باشید که مدیریت کردن مصرف انرژی به معنای مصرف کمر استفاده کردن از انرژی نیست، بلکه به معنای مصرف مناسب است.

هر اندازه که در مصرف برق در کشور صرفه جویی شود، بدون شک فشار کمتری به نیروگاه های تولید کننده انرژی وارد خواهد شد.

همینطور هزینه های جاری برای استفاده از حامل های انرژی برای هر خانواده پایین خواهد آمد و شاهد قطع و یا کمبود آن در ساعت های از شبانه روز نخواهیم بود.

سخن انتهای برای شما

دراین مقاله سعی بر آن داشتیم تا با ارائه نکاتی در زمینه کاهش مصرف انرژی و همینطور بهترین زمان استفاده از لباسشویی با شما سخن بگوییم.

مصرف برق و یا سایر انرژی ها در جهان رو به افزایش است و این موضوع باعث شده تا بیشتر کشورها به دنبال تولید و ساخت لوازم برقی با کمترین مصرف انرژی باشند.

همچنین در صورتی که هر مصرف کننده انرژی کمی در زمان استفاده از لوازم برقی رعایت کند و در زمان اوج مصرف از حجم انرژِی خود کاهش دهد، مشکلات بسیار کمتری در محیط زیست و آلودگی های زیست محیطی به جهت تامین انرژی ها خواهیم داشت.

در صورتی که این مقاله شما را از کمال آگاهی و اطلاعات خوبی بر خودار کرده است، آن را به سایر دوستان و نزدیکان خود به اشتراک بگذارید. از لطف شما به جهت مطالعه این مطلب صمیمانه تشکر خواهیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *