ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف می کند؟ - آقای سرویس

ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف می کند؟ - آقای سرویس


کاهش مصرف برق امروزه یکی از دغدغه های اصلی هر خانوار ایرانی است. به دلیل مصرف بیش از حد برق، مبلغ پرداختی شما به تدریج افزایش می یابد، بنابراین بهتر است میزان مصرف برق وسایل بزرگ مانند ماشین لباسشویی، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و … را درک کنید تا بتوانید از آنها استفاده بهتری داشته باشید. کنترل آن را در دست بگیرید. اگر اطلاعات زیادی در مورد مصرف برق ماشین لباسشویی خود ندارید، آقای سرویس را تا انتهای این مقاله دنبال کنید. به نظر شما مصرف برق ماشین لباسشویی چقدر است؟

ابتدا مصرف برق ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین وسایل در هر خانه ای است که تمامی لباس ها و پارچه های خانگی را شستشو و خشک می کند. این دستگاه تمام انرژی خود را از طریق برق خانه تامین می کند و بدون برق نمی توان از دستگاه استفاده کرد.

ممکن است فکر کنید که پرکاربردترین وسیله ای که در خانه شما استفاده می شود، یخچال شما است، به دلیل اندازه آن و این واقعیت که خانه شما را در تمام ساعات شبانه روز خنک می کند.

اگرچه باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید زیرا طبق مطالعات انجام شده ماشین لباسشویی بیشترین مصرف کننده لوازم خانگی را دارد و پس از آن کولر، ماشین ظرفشویی، بخارشوی و جاروبرقی قرار دارند.

با توجه به اینکه شستن لباس ها در ماشین لباسشویی راحت تر از شستن با دست است، برای صرفه جویی در مصرف برق نمی توان ماشین لباسشویی را از خانه جابه جا کرد به همین دلیل باید به دنبال راهی برای مدیریت ماشین لباسشویی خود باشید تا برق را کاهش دهید. اگر لباسشویی شما خراب است ابتدا مقاله تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان را مطالعه کنید.

مصرف برق ماشین لباسشویی با توجه به عوامل موثر در آن

مهم ترین عواملی که می تواند مصرف برق ماشین لباسشویی شما را کاهش دهد به شرح زیر است:

ماشین لباسشویی ای بخرید که برق کمتری مصرف کند

با توجه به تاثیر قطعی برق بر روی لوازم خانگی و مضرات آن بر عمر وسایل، باید از تجهیزاتی با کمترین مصرف برق استفاده کنیم تا از افزایش هزینه های ناشی از نوسانات برق و قطعی برق جلوگیری کنیم.

زیرا نوسانات برق می تواند به تمام وسایل برقی خانه آسیب برساند و با مشکلاتی مانند برد ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی که نیاز به تعمیر دارند مواجه شوید.

اولین قدم برای کاهش مصرف برق ماشین لباسشویی شما این است که مدلی را انتخاب کنید که هنگام خرید برق کمتری مصرف کند. این را می توان با برچسب رنگ نصب شده روی بدنه ماشین لباسشویی بررسی کرد. برچسب های انرژی با توجه به مدل هر دستگاه نصب می شود و نشان می دهد که مدل در دسته های پر مصرف، متوسط ​​و کم مصرف قرار می گیرد.

توصیه می شود مدلی با توان مصرفی A یا A+ یا کم مصرف انتخاب کنید زیرا در مصرف برق ماشین لباسشویی تاثیر زیادی خواهد داشت.

ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف می کند؟ - آقای سرویس

البته، مطمئن شوید که رتبه‌بندی مصرف انرژی دستگاه برای کل کمپین لباس‌شویی منتشر شده است یا برای هر یک از دو مرحله شستشو و خشک کردن، رتبه بالاتری دارد. لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی های کم مصرف نسبت به مدل های دیگر قیمت بیشتری دارند اما تفاوت قیمت آن چندان چشمگیر نیست.

از سوی دیگر، ماشین لباسشویی شما نیز به میزان قابل توجهی برق کمتری مصرف می کند و در نتیجه هزینه های شما را کاهش می دهد. علاوه بر این، از آنجایی که این مدل‌ها دارای آخرین فناوری هستند، احتمال خرابی دستگاه و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی کاهش می‌یابد.

مخزن آب دیگ بخار مناسب را انتخاب کنید

با افزایش تعداد لباس های کثیف در هر چرخه شستشو یا افزایش تعداد اعضای خانواده، باید یک ماشین لباسشویی با درام بزرگتر خریداری کنید.

اگر یک خانواده کوچک 2 تا 3 نفره دارید، یک ماشین لباسشویی 7 کیلوگرمی برای شما مناسب است، در حالی که یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر برای خانواده های بزرگتر مناسب است.

توجه به این نکته مهم است که خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر مصرف برق شما را افزایش می دهد. در ضمن اگر ظرفیت ماشین لباسشویی نسبت به تعداد لباس های کثیف کم باشد و تمامی لباس ها باید در دو مرحله شسته شوند، مصرف برق ماشین لباسشویی نیز افزایش می یابد.

نکته: خیلی ها دوست دارند ماشین لباسشویی با ظرفیت 9 کیلوگرم بخرند تا بتوانند از آن برای شستشوی پارچه های بزرگ مانند پتو استفاده کنند. این مشکل تاثیر زیادی در مصرف برق ماشین لباسشویی دارد.

دمای آب کمتر، مصرف کمتر برق لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که در مصرف برق ماشین لباسشویی تاثیر بسزایی دارد، کاهش دمایی است که شما برای شستن لباس انتخاب می کنید. همانطور که می دانید هر چه دمای آب بیشتر شود، لباس تمیزتر می شود و تمام لکه ها از روی پارچه پاک می شود. اما گاهی اوقات لکه های روی لباس چندان سرسخت نیستند و در دمای اتاق از بین می روند.

در این صورت توصیه می کنیم دمای آب شستشو را پایین بیاورید، زیرا این کار مصرف برق ماشین لباسشویی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و تاثیر مثبتی در افزایش طول عمر لباس خواهد داشت.

کاهش دمای آب را می توان به صورت دستی انجام داد، البته در برخی برنامه های شستشو دمای آب زیاد کاهش نمی یابد و بهتر است برنامه شستشو را تغییر دهید. با کاهش دما، اجزای شستشو مانند بخاری و ترموستات کمتر کار می کنند و انرژی کمتری مصرف می کنند. اگر به دنبال بهترین تعمیرکار ماشین لباسشویی اصفهان هستید به مقاله آن در سایت مراجعه کنید.

برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید

اکثر مردم فقط از یک یا دو برنامه خاص در ماشین لباسشویی خود استفاده می کنند زیرا بهترین نتیجه را از آنها می گیرند. اگر چرخه لباسشویی خود را هوشمندانه انتخاب کنید، علاوه بر داشتن لباس های تمیز و براق، می توانید مصرف برق لباسشویی خود را نیز به حداقل برسانید.

هر برنامه شستشو مدت زمان خاص خود را دارد. اگر لباس‌هایتان بافت حساسی دارند یا فقط برای از بین بردن عرق لباس‌ها را می‌شویید، بهتر است برنامه کوتاه‌تری با دمای آب زیر ۴۰ درجه انتخاب کنید.

لازم به ذکر است برنامه هایی که لباس ها را در 30 دقیقه یا کمتر می شویند انرژی بیشتری مصرف می کنند زیرا سریعتر کار می کنند و زمان کمتر همیشه به معنای مصرف انرژی کمتر نیست.

در زمان اوج مصرف برق از ماشین لباسشویی استفاده نکنید

ماشین لباسشویی در زمان پیک مصرف برق مورد استفاده قرار می گیرد و باعث نوسان شدید مصرف برق ساختمان می شود. توصیه می شود در این مواقع از تجهیزات خود استفاده نکنید، قیمت برق بیشتر است. همچنین می تواند به دستگاه شما آسیب برساند و برخی از قطعات داخلی آن را بسوزاند.

در این صورت با مشکلاتی مانند تخلیه نشدن واشر یا گرم نشدن آب مخزن مواجه خواهید شد و نیاز به تعمیر واشر خواهید داشت که هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت.

ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف می کند؟ - آقای سرویس

دوره های پیک مصرف برق در دو نیمه سال متفاوت است، در نیمه اول سال علاوه بر شب، استفاده از وسایل برقی در ظهر باید محدود شود تا مصرف ماشین لباسشویی برقی نباشد. دیگر نگران تعمیر لباسشویی در منزل نباشید تیم آقای سرویس برای تعمیرات به هر مکانی که بخواهید می آیند.

کاهش سرعت ماشین لباسشویی

اگر نگران مصرف برق ماشین لباسشویی خود هستید و می خواهید آن را تا حد امکان کاهش دهید، می توانید با کاهش سرعت موتور خشک کن خود این کار را انجام دهید. این کار به صورت دستی نیز قابل انجام است، با فشار دادن دکمه SPIN می توانید سرعت موتور خشک کن را کاهش دهید.

بهترین سرعت خشک کن کمتر از 1000 است، زیرا این کار می تواند بافت لباس را تا حد زیادی حفظ کند. هنگامی که دور موتور کمتر از 1000 دور در دقیقه باشد، صدای زیاد ماشین لباسشویی کاهش می یابد و مصرف برق ماشین لباسشویی نیز کاهش می یابد. به این ترتیب بقیه مراحل خشک کردن لباس را به گرمای هوا و نور خورشید می سپارید.

مصرف کمتر برق ماشین لباسشویی و تعمیرات آن با کمک آقای سرویس

از آنجایی که ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است، برای صرفه جویی در مصرف انرژی، بهتر است به مواردی که در این مقاله گفته شد، پایبند باشید. ملاحظاتی مانند کاهش دور موتور ماشین لباسشویی، کاهش دمای آب، خرید ماشین لباسشویی با مصرف برق کم، انتخاب برنامه شستشوی مناسب، عدم استفاده از ماشین لباسشویی در دوره های پیک مصرف برق، انتخاب دیگ مناسب و …. می تواند به طور موثر مصرف برق ماشین لباسشویی را کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *