بوی بد یخچال - آقای سرویس

یخچال که یکی از مهم ترین لوازم خانگی هر خانواده به شمار می رود و بدون داشتن آن نمی توان مواد غذایی و یا دارویی را نگه داری کرد. یکی از مسائلی که پس از مدتی برای یخچال هر خانه به وجود می آید، بوی بد داخل آن است.

بوی بدی که در داخل یخچال به وجود می آید، بدون شک تاثیر بسیار بدی روی مواد داخل آن خواهد گذاشت. در این مقاله از وبسایت آقای سرویس قصد داریم تا با ارائه روش های بوی بد یخچال را از بین ببریم.

سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال چیست؟

روش های بسیاری برای از بین بردن این بو وجود دارد که در ادامه به توضیحاتی در این زمینه می پردازیم.

قرار دادن سیب زمینی در یخچال

یکی از روش های بسیار زود بازده برای از بین بردن این بو سیب زمینی است. این ماده صیفی که به راحتی بوهای داخل یخچال را به سمت خود جذب می کند و از ترشح زیاد بوهای داخل یخچال جلوگیری به عمل می آرود.

پیشنهاد مطالعه : تعمیرات یخچال در منزل

البته شایان ذکر است که هر 2 تا 3 روز یکبار سیب زمینی را تعویض کنید تا نتیجه بهتری از انجام این کار بگیرید.

نگه داری آردجو در یخچال

چنانچه از سایر روش های بالا نیتجه کافی را کسب نکردید، مقداری آرد جو در داخل ظرفی ریخته تا شر بوهای ظروف سرامیکی خلاص شوید. آرد جو  مانند یک جادوگر حرفه ای برای از بین بردن بوی ناخوشایند سردخانه ها استفاده می شود.

محول سرکه و جوش شیرین به جهت بوی بد یخچال

مورد دیگری که کاربرد بالایی در از بین بردن این بو دارد و سریع تر از روش های بالا عمل خواهد کرد، استفاده از جوش شیرین و یا سرکه است. برای تهیه این محلول کافی است که این دو را با یکدیگر ترکیب کنید تا بهترین محلول و خوشبخو کننده یخچال را بسازید.

توصیه می شود که حتما از جوش شیرین به همراه 2 قاشق غذاخوری در آب استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید فقط از سرکه استفاده کنید، باید نیاز به 150 سی سی سرکه خواهید داشت.

بعد از تهیه این محلول آن را در گوشه ای از یخچال قرار دهید، تا این محلول جادویی شروع به فعالیت کند.

استفاده کردن از لیمو

بوی بد یخچال را به راحتی می توانید با لیمو از بین ببرید. برای انجام این کار کافی است که یک یک لیمو درسته را از وسط نصف کنید و آن را در یکی از طبقات یخچال خود قرار دهید.

استفاده از این روش یک کار بسیار آسان است، اما تاثیرات فروانی برای از بین بردن بوی بد یخچال خانه در پی دارد. فراموش نکنید که پس از یک گذشت یک هفته لیمو را مجددا تعویض کنید.

بوی بد یخچال - آقای سرویس

بهترین روش بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال

در مواقعی که احساس کردید که یخچال شما به دلیل نگه داری مواد گوشتی و یا دامی دچار بوی نامطبوعی شده است. در گام اول گوشت فاسد شده را از محیط داخل یخچال خارج کرده و یخچال را خاموش کنید.

بعد از انجام این کا مقداری جوش شیرین را در یک ظرف بزرگ ریخته و در داخل یخچال قرار دهید و سپس درب آن را ببندید. فراموش نکنید که جوش شیرین باید به مدت شش تا 7 ساعت در محیط یخچال شما بماند.

اینجا کلیک کنید : تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اصفهان

با انجام این کار به راحتی می توانید بوی گوشت گندیده را از یخچال خود خارج کنید. اگر قصد دارید تا این بو سریع تر از محیط داخل یخچال خارج شود، حتما از موادی مانند: سرکه، جوپرک، وانیل و… استفاده نمایید.

البته اگر یخچال را در یک محیط باز مانند حیاط خانه منتقل کنید و چند ساعتی درب آن را باز بگذارید، به واسطه تابش نور خورشید در داخل آن بوی بد یخچال شما از بین خواهد رفت.

اما اگر دارای یخچالی با اندازه بزرگ هستید، بهترین کار ممکن استفاده از روش سرکه و سایر محلول هایی است که به آن اشاره کردیم.

 آیا رفع بوی بد یخچال با نوشابه امکان پذیر است؟

استفاده از نوشابه یکی از روش های فوری برای از بین بردن این بو است. به منظور استفاده از این روش حتما مقداری نوشابه گازدار را در داخل یک ظرف بدون درب قرار دهید و آن را در داخل یخچال خود بگذارید.

بعد از گذشت چندین ساعت خواهید دید که بوی ناخوشایند از محیط داخل یخچال شما خارج شده است. اگر یک قاشق غذاخوری وانیل هم به نوشابه گازدار مشکی اضافه کنید، بوهای غیر مطبوع سریع تر از محیط سردکن آن خارج می گردد.

نوشابه به دلیل ترکیبات شیمیایی که دارد، به راحتی می تواند تا در مواردی مانند شتشوی چرخ خودرو و یا پاک کردن توالت فرنگی هم استفاده شود. اگر یکی از طرفداران این نوشیدنی انرژی زا هستید، سعی کنید به هیچ عنوان از نوشابه های تاریخ گذشته استفاده نکنید.

چرا بوگیر یخچال خانگی را باید تعویض کرد؟

بوگیرهایی که به منظور تهویه محیط داخل یخچال و رفع بوهای ناخوشایند در محیط هایی مانند سردخانه ها، ماشین، سرویس بهداشتی، یخچال و… استفاده می شوند.

پس از گذشت یک بازه زمانی باید مجددا آن را تعویض کرد. به صورت کلی عمر مفید یک بوگیر بین 2 تا 3 ماه است و پس از سپری شدن این زمان باید بوگیر جدیدی را در محل مورد نظر خود قرار دهیم.

بوگیرهای یخچال به دلیل جذب بوهای بد به داخل خود، در صورت منقضی شدن تاریخ استفاده آن ها، نه تنها کاربردی به جهت رفع بوهای بد ندارند. بلکه در به وجود آمدن بوهای غیر طبیعی در داخل یخچال نقش عمده ای خواهند داشت.

بوی بد یخچال - آقای سرویس

چنانچه صاحب یک یخچال گران قیمت هستید، حتما از بهترین مدل و بالاترین کیفیت بوگیر برای یخچال خود استفاده کنید. افرادی که این مسئله را جدی نمی گیرند، محیط یخچال خود را محلی بسیار مناسب برای تکثیر انواع باکتری ها و میکروب های یخچال خواهند کرد.

طریقه از بین بردن بوی بد یخچال با پیازسفید

پیاز یک ماده خوراکی و جز مواد صیفی جات به شمار می رود، جدای از خواص بی نظیر آن کاربردهای فراوانی هم دارد. یکی از کاربردهای پیاز برای ازبین بردن بوی بد یخچال و یا فریزر خانه است.

برای انجام این کار کافی است که یک پیاز بزرگ سفید را از وسط ببرید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. تکه ای را در پایین یخچال و تکه را در بالا قرار دهید. پس از گذشت 5 الی 7 روز خواهید دید، که بوهای نامطبوع از داخل یخچال شما خواهد رفت.

البته این روش مانند استفاده از سایر موادی که در بالا به آن اشاره کردیم، نیاز به تعویض مجدد پیاز است. در بیشتر کشورهای پیشرفته برای از بین بردن سرماخوردگی و ویروس حاصل از آن در محیط از پیاز استفاده می کنند.

اگر پیاز را در داخل یک ظرف سرکه قرار دهید، تاثیر آن در از بین بردن بوی گند داخل فریزر و یا یخچال بیشتر خواهد شد.

5علت بوی بد یخچال که نمی دانیم؟

دلایلی متعددی برای به وجود آمدن این بو وجود دارد که مهم ترین این دلایل به شرح زیر است:

  1. وجود نقص فنی در موتور یخچال
  2. تاثیر تازگی یخچال در به وجود آمدن بوی داخل آن
  3. خرابی گاز و یا نشتی
  4. گذاشتن غذاهای چرب بدون درب در داخل طبقات
  5. خاموش بودن موتور به مدت 72 ساعت
  6. خراب شدن قطره چکان
  7. ریختن مواد غذایی و یا کپک زدن آنها مانند( پنیر، مربای در باز، میوه، دارو)

چنانچه هر کدام از موارد بالا وجود داشته باشد، بوهای بسیار بد از داخل این وسیله کاربردی به مشام ما خواهد رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *