علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار - آقای سرویس

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار - آقای سرویس


یکی از معدود مشکلاتی که ممکن است افرادی که از ماشین لباسشویی ال جی استفاده می کنند با آن مواجه شوند این است که ماشین لباسشویی ال جی در طول فرآیند شستشو به طور ناگهانی از کار می افتد یا از کار می افتد و به درستی کار نمی کند. عوامل و دلایل زیادی برای خاموش یا توقف فرآیند شستشو وجود دارد و نمی توان آن را یک عامل واحد در نظر گرفت.

اما آنچه برای کاربران مهم است این است که مردم باید بدانند چگونه دستگاه های خود را متوقف و خاموش کنند. زیرا به طور کلی این سوال دو بخش مجزا دارد. در قسمت اول ممکن است هنگام اجرای برنامه مورد نظر، دستگاه به طور ناگهانی خاموش شود. در دیگری، دستگاه پس از اجرای یک برنامه شستشو بدون خاموش کردن، ناگهان متوقف شد.

بنابراین در این مقاله آقای سرویس تمامی دلایل و نکات توقف ماشین لباسشویی ال جی شما در حین کار را بررسی و توضیح داده است. این برای افزایش آگاهی کاربران ماشین لباسشویی ال جی و همچنین مصرف کنندگانی که با چنین مسائلی مواجه هستند بسیار مفید و کاربردی است.

دلایل توقف ناگهانی ماشین لباسشویی

شاید دلیل اینکه شما اینجا هستید و این مطلب را می خوانید این باشد که ماشین لباسشویی ال جی شما ناگهان متوقف یا خاموش شد. همانطور که گفتیم این به دو صورت اتفاق می افتد. ماشین‌های لباسشویی که بلافاصله پس از برنامه شستشوی برنامه‌ریزی شده خاموش می‌شوند، دارای مشکلات زیر هستند: اتصالات الکتریکی بسیار رایج است و باید منبع و قطعات مربوط به آن را به دقت بررسی کرد. البته گاهی اوقات دستگاه بعد از خاموش شدن روشن نمی شود. در این صورت می توانید مقاله ما در مورد چرایی روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.

اما در زیر دلایل مختلفی را بیان کرده ایم که ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی در حین کار شود. آنچه لازم به توضیح است این است که مطالعه این مطالب برای ارتقای سطح درک کاربران عزیز و کمک به پرسنل تعمیر و نگهداری در تشخیص سریعتر و دقیقتر مشکلات بسیار مفید و کاربردی است. با این حال مراقب باشید، اگر در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در اصفهان مهارت و تخصص ندارید، نمی توانید برای حل مشکل تنها به محتوا تکیه کنید. بنابراین، لطفاً از یک مرکز تعمیرات کمک بگیرید.

A. ممکن است دو شاخه برق دستگاه آسیب دیده باشد

یکی از عواملی که ممکن است در حین استفاده باعث بروز این مشکل شود، خرابی دو شاخه برق دستگاه بر اثر عوامل مختلف است. یکی از مواردی که می تواند به آن آسیب برساند جریان زیاد است که باعث ذوب شدن آن می شود. همچنین ممکن است یکی از شاخه ها بر اثر ضربه جدا شده باشد.

بنابراین برای رفع این مشکل باید علاوه بر تعویض دو شاخه، سوکت یا وسیله محافظ متصل به آن را نیز بررسی کنید. چون به درستی کار نمی کند می تواند باعث افزایش بیش از حد جریان و ذوب شدن دوشاخه شود.

B. بدتر شدن ظرفیت تداخل تجهیزات

این مشکل همچنین می تواند ناشی از افزایش بیش از حد جریان در آن مکان باشد. در واقع خازن تداخل قطعه ای است که در انتهای دو شاخه دستگاه متصل می شود. این قطعه بر روی ماشین لباسشویی اثر محافظتی دارد. به این ترتیب، دستگاه ممکن است در اثر نوسانات الکتریکی، اتصالات یا قطع برق آسیب ببیند.

بنابراین خازن اغتشاش از ماشین لباسشویی در برابر این ضربه ها محافظت می کند و می تواند در اثر این اتفاقات بسوزد و باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی شود. برای حل این مشکل کافیست این خازن را تعویض کرده و از خازن تداخلی جدید استفاده کنید.

خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار - آقای سرویس

C. تایمر ماشین لباسشویی یا برد الکترونیکی آسیب دیده است

امروزه در ماشین لباسشویی های جدید ال جی از برد الکترونیکی برای کنترل و مدیریت برنامه شستشو و انجام اعمال خاصی استفاده می شود. برد بسیار حساس است و ممکن است در اثر نوسانات منبع تغذیه یا آسیب به برخی از قطعات از جمله قطعات آسیب ببیند. بنابراین اگر برد الکترونیکی آسیب ببیند، ممکن است یکی از مشکلات زیر رخ دهد: ماشین لباسشویی ال جی به طور ناگهانی خاموش می شود، در این صورت ممکن است دستگاه حتی دیگر کار نکند.

اما در مدل های قدیمی ماشین لباسشویی ال جی، یک تایمر الکترونیکی برای انجام برخی از مراحل شستشو تعبیه شده بود. بنابراین، اگر این تایمر آسیب ببیند و عملکرد نامناسبی داشته باشد، ممکن است دستگاه نتواند به درستی برنامه ریزی کند و بلافاصله خاموش شود.

بنابراین در هر دو مورد کاربر باید برد یا تایمر را تعویض کند. البته نصب بردهای الکترونیکی نیاز به تخصص و دانش فنی در این زمینه دارد و باید توسط تکنسین های حرفه ای و ماهر نصب شود.

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

در برخی موارد، ماشین لباسشویی ممکن است به طور ناگهانی متوقف شود و نتواند بدون خاموش کردن آن، برنامه شستشو را ادامه دهد. دلایل زیادی وجود دارد که ماشین لباسشویی ال جی در اواسط کار متوقف می شود، نه فقط یکی. زیرا ماشین لباسشویی از قطعات زیادی تشکیل شده و قطعات با هم کار می کنند. هنگامی که قطعه خاصی از کار بیفتد، احتمالاً بر سایر قسمت ها تأثیر می گذارد و حتی ممکن است باعث از کار افتادن کل تجهیزات شود. پیگیری را از دست ندهید، جایی که به مسائل مربوط به این موضوع می پردازیم.

نکته مهمی که افراد قبل از هر اقدامی باید به آن توجه داشته باشند این است که تعمیر و عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی نیاز به دانش، تخصص و مهارت در این زمینه دارد. همچنین شرکت ال جی این دستگاه ها را در مدل های مختلفی تولید می کند که در برخی موارد با یکدیگر تفاوت دارند بنابراین اگر در این زمینه تخصص ندارید بهتر است آنها را تعمیر نکنید.

راهنمای مطالعه: نمایندگی نصب ماشین لباسشویی ال جی اصفهان

1) میکرو سوئیچ درب

امروزه تقریبا تمامی مدل های ماشین لباسشویی ال جی مجهز به میکرو سوئیچ درب هستند. این احتمال در دستگاه وجود دارد که با باز شدن درب دستگاه، برنامه شروع به اجرا نکند و به کاربر پیغام خطای ماشین لباسشویی ال جی بدهد. بنابراین در صورت آسیب دیدن این قطعه ممکن است در حین برنامه شستشو منفجر شود یا از کار بیفتد و این عامل باعث از کار افتادن دستگاه می شود.

برای اطمینان از آسیب نرسیدن میکروسوئیچ درب دستگاه، باید با مولتی متر تست شود. برای تست آن، هر کلید درب باید با یک مولتی متر تست شود، اگر کلید جریانی نداشته باشد، بد است و باید تعویض شود.

2) موتور قفل درب و کشنده درب لباسشویی

همانطور که می دانید باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی از اجرای برنامه شستشو جلوگیری می کند و تا زمانی که درب ماشین لباسشویی کاملا بسته نشود، برنامه شروع نمی شود. بنابراین اگر قفل درب ماشین لباسشویی خراب باشد، سیگنال شروع برنامه داده نمی شود. علاوه بر این، در صورت خرابی قفل در، می توان برنامه شستشو را در حین کار متوقف کرد. بنابراین اگر مشخص شد که قفل درب معیوب است، باید آن را تعویض کرد.

لازم به ذکر است که از دفترچه راهنمای تجهیزات می توان برای تست قفل درب تجهیزات برای اطمینان از سلامت آن استفاده کرد. برای تست سلامت موتور قفل درب نیز می توانید با استفاده از مولتی متر آن را روی کلید درب قرار دهید تا از سلامت آن مطلع شوید.

3) شیر ورودی آب یا شیر برقی

یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی شیر ورودی آب است که با جریان الکتریکی کار می کند. در واقع وظیفه شیر برقی این است که پس از دریافت دستورالعمل، جریان آب را به داخل دیگ لباسشویی دستگاه هدایت می کند و به میزان مشخص آب اضافه می کند. بنابراین، اگر شیر برقی دستگاه آسیب دیده و معیوب باشد، ممکن است در طول برنامه شستشو به درستی کار نکند، محفظه باید با آب پر شود و دستگاه دیگر دیگ را پر نمی کند.

بنابراین اگر ماشین لباسشویی ال جی دچار چنین مشکلی شد سعی کنید از سلامت این قطعه اطمینان حاصل کنید. برای آزمایش آن تنها به یک مولتی متر نیاز دارید. اگر مولتی متر جریان را نمایش نمی دهد، آسیب دیده است و باید تعویض شود.

خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار - آقای سرویس

4) تایمر لباسشویی

در اکثر ماشین‌های لباسشویی قدیمی، ال‌جی از یک تایمر الکترونیکی برای کنترل و اجرای توالی برنامه‌های شستشو استفاده می‌کند. بنابراین در صورت آسیب و آسیب دیدن این قطعه ممکن است اجرای برنامه با مشکل مواجه شود و دستگاه شما در حین اجرای برنامه شستشو از کار بیفتد.

به طور کلی چنین مشکلاتی در تجهیزات قدیمی بسیار رایج است و عیوب اغلب پس از مدتی استفاده ظاهر می شود که از جمله عیوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قسمت توپی کرنوگراف ممکن است در حین چرخش دچار اختلال شود. اغلب، پس از مدتی کار، زائده‌هایی در کناره‌های توپ ایجاد می‌شوند و از عملکرد صحیح آن جلوگیری می‌کنند.
  • مشکل دیگری که ممکن است در کرنوگراف ایجاد شود این است که چرخ دنده های داخل آن ممکن است معیوب باشند. معمولا در تایمرهای الکترونیکی پس از مدتی دو چرخ دنده پلاستیکی داخل فرسوده و آسیب دیده و به درستی کار نمی کنند. بنابراین در صورت بروز این مشکل در تایمر، باید تایمر به طور اساسی تعمیر و یا به طور کامل تعویض شود.
  • یکی از راه‌حل‌هایی که می‌توان برای تشخیص خرابی تایمر الکترونیکی یک دستگاه استفاده کرد، تلاش برای بررسی دوبار جریان در مدار با یک مولتی متر است.

5) برد کنترل اصلی

در سری جدید ماشین های لباسشویی ال جی، از کنترل پنل برای مدیریت و اجرای برنامه های شستشو استفاده می شود. البته به ندرت پیش می آید که مادربرد در دستگاهی از کار بیفتد. اما خرابی آن می تواند چنین مشکلاتی را در ماشین لباسشویی ال جی ایجاد کند.

یافتن ایرادات در برد کنترل اصلی دستگاه به سادگی بالا نیست. اگر ماشین لباسشویی ال جی در حین شستشو با روش های ذکر شده متوقف نمی شود، دلیلی برای توقف ماشین شما وجود ندارد و می توانید از تعمیرکار حرفه ای برای تست دستگاه کمک بگیرید. بنابراین در صورت تشخیص مشکل در برد کنترل اصلی، برد اصلی باید برای تعمیر یا در صورت نیاز تعویض شود.

علت و راه حل های توقف یا خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی

در این مقاله سعی می کنیم دلایل اصلی توقف یا توقف ماشین لباسشویی ال جی در حین کار را دریابیم. اما اگر کاربر بدون تخصص در تعمیر ماشین لباسشویی هستید، توصیه می کنیم با آگاهی کمی از تئوری های موجود، دستگاه را باز نکنید و روی آن کار نکنید. برخی از موارد ذکر شده بسیار حساس بوده و نیاز به تعمیرکار بسیار مجرب دارد. اگر یک حرکت کوچک و ناشیانه انجام شود، ممکن است مشکلات بزرگتر و جبران ناپذیری برای دستگاه ایجاد شود.

در صورت بروز چنین مشکلی، بهتر است مطمئن ترین راه را انتخاب کنید و از یک تکنسین کمک بخواهید تا عیب یابی و تعمیر شود. هنگامی که مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی را انتخاب می کنید، می توانید به نیروهای متخصص و مجرب تعمیرات آقای سرویس اعتماد کنید. کلیه خدمات تعمیر در مرکز ما شش ماه ضمانت کتبی به شما ارائه می دهد. از این طریق می توانیم رضایت مشتریان عزیز را جلب کنیم . در صورت نیاز با شماره 09138193848 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *