علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی

مخزن یخچال و یا آبسردکن یکی از مهمترین قسمت های این وسیله است. در صورتی که آب سرد کن این دستگاه کار نکند، بدون شک شاید یخچال شما دچار عیب و ایراد خاصی شده است.

در این مقاله از وبسایت آقای سرویس قصد داریم تا در رابطه با دلایل مختلف کار نکردن آب سرد کن یخچال با شما صحبت کنیم.  در صورتی که یخچال شما قدرت سرد کردن آب را در داخل مخزن خود ندارد حتما با یک تعمیرکار یخچال در اصفهان تماس حاصل کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی و یا سایر مدل های موجود در بازار با شما صحبت کنیم.

به چه دلیل آب سردکن یخچال آب را خنک نمی کند؟

ممکن است که در فصل گرم تابستان به دنبال نوشیدن آب خنک از یخچال خود باشید. اما ممکن است که در زمان استفاده از آب سردکن یخچال خود انتظار شما از یک آب خنک و یا گوارا برآورده نشود.

به همین جهت تنها سوالی که به ذهن شما می رسد این است که چرا آب سردکن یخچال کار نمی‌ کند؟ و چه مشکلی برای آن به وجود آمده است. در ادامه دلایل این مشکل را برای شما به سادگی بیان خواهیم کرد.

علت سرد نکردن آبسردکن ساید اسنوا چیست؟

مدل های بسیاری از یخچال های دارای آب سرد کن در بازار ایران و جهان وجود دارد که هر کدام از این برندها به نوبه خود دارای معایب و یا مزایای خاصی هستند.

یکی از بزرگترین و شایع ترین مشکلاتی که کاربران و یا صاحبان یخچال های ساید با آن روبه رو هستند، مشکل سرد نشدن آب داخل آنها است.

مهمترین دلایلی که برای این موضوع وجود دارد و در بیشتر یخچال ها ممکن است رخ دهد به شرح زیر است:

  • درست کار نکردن ترموستات یخچال و تنظیم نبودن آن
  • عیوب داخلی در قسمت برد کنترلی دیسپنسر یا قسمت آبسردکن

به طور کلی اگر ترموستات یخچال دچار عیب و یا ایراد خاصی باشد، بدون شک تنظیمات دمای یخچال به درستی اعمال نشده است.

علت سرد نشدن آب یخچال ساید سامسونگ یا سایر برندهای دیگر در بیشتر موارد می تواند، همین موضوع باشد.

در چنین مواقعی باید با یک کارشناس تعمیر یخچال در اصفهان تماس حاصل کنید. در صورت خراب بدون ترموستات یخچال مشکلات دیگری مانند: برفک زدن بیش از حد در بدنه یخچال و یا فریزر را مشاهده خواهید کرد.

علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی مهمترین علت نیامدن آب از آبسردکن یخچال

در بعضی از موارد این احتمال وجود دارد که کار نکردن آب سردکن یخچال با خارج نشدن آب از مخزن آن هم اتفاق بیفتد.

در چنین مواقعی ممکن است به دلیل مشکلات زیر این موضوع برای یخچال شما به وجود آید:

  • لوله های انتقال آب دچار یخ زدگی شده است.
  • خرابی در قسمت شیر ورودی آب و یا سایر اجزای آن
  • پایین بودن فشار آب
  • فرسوده شدن فیلتر آب
  • خراب شدن سوئیچ درب
  • سوئیچ دیسپنسر یا مخزن آب سرد کن دچار عیب و ایراد شده
  • معیوب شدن برد کنترلی آبسردکن

به چه دلیل آب سردکن یخچال ساید بای ساید کار نمی کند؟

در این قسمت به بررسی عواملی همچون درست کار نکردن آبسردکن یخچال اشاره می کنیم که این موضوع به دلایل زیر رخ خواهد داد:

  1. لوله های انتقال دهنده آب یخچال

رایج ترین علت سرد نشدن آب یخچال ساید دوو و یا یخچال های دیگر می تواند به دلیل یخ زدگی آب در داخل لوله های اصلی یخچال باشد.

بیشتر یخچال های ساید بای ساید نسل جدید، این لوله را در سمت فریزر آن قرار می دهند. در چنین مدل هایی آب داخل لوله ها در مدت زمان کوتاه تری یخ می زند.

به همین جهت برای مطلع شدن از این موضوع باید لوله ها را از قسمت پایین بدنه یخچال خارج کنید و با وارد کردن فشار هوای بالا و قرار دادن آن زیر شیر آب این موضوع را رفع کنید.

البته در مواردی ممکن است که لوله های یخچال به دلیل یخ زدگی بالا نتواند چیزی را از داخل خود عبور دهد.

توصیه وبسایت آقای سرویس این است که در چنین مواقعی باید به یک مرکز تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان مراجعه نمایید.

توصیه می شود که حتما دمای داخل فریزر را توسط نصاب یخچال تنظیم کنید و یا مطابق با دفترچه راهنمای محصول این دما را اعمال سازید.

در صورتی که دمای فریز و یا یخچال بیش از حد معمول باشد و انتظار خنک کردن بالایی از این وسیله داشته باشید، یخچال و یا فریزر شما انرژی بالایی را مصرف خواهد کرد.

این موضوع می تواند جدای از بحث انرژِی موجب کم شدن طول عمر وسیله شما شود.

  1. خراب بدون برد کنترل یا آبسردکن

در مواقعی که برد کنترل که به آن دیسپنسر یا آبسردکن یخچال گفته می شود، دچار کوچترین عیب و ایراد و یا مشکلی باشد، آب داخل مخزن یخچال خنک نخواهد شد.

این مشکل به دلیل جریان ولتاژ برق است، چرا که میزان برق مورد نیاز برای یخچال شما به درستی به موتور یخچال منتقل نخواهد شد.

برد کنترلی که وظیفه آن خنک کردن آب داخل آبسرد کن، قسمت یخساز یخچال و صفحه نمایش آن را بر عهده دارد.

در صورتی که تنها یکی از این قسمت ها به درستی کار نکند، باید توسط یک کارشناس تعمیرات یخچال و فریرز اقدام به سرویس کامل دستگاه خود کنید.

  1. خراب بدون شیر ورودی یا شیر برقی

یکی از مهمترین قطعات در داخل یخچال شیر ورودی آب است. این قطعه که وظیفه انتقال آب به قسمت های مختلف یخچال و آبسردکن را دارد.

و در صورت خراب بودن ممکن است عیب و ایرادهای خاصی را در داخل یخچال ایجاد کند. برای مطئن شدن از کارکرد صحیح آن باید این قطعات را توسط یک نیروی متخصص تعویض کنید.

  1. پایین بودن فشار آب

در مواردی ممکن است که به دلیل پایین بودن فشار آب در منزل شما، آب داخل آبسردکن خنک نشود. مییزان فشاری که به جهت درست کارکردن شیر وروی آب نیاز است مقدار 20psi است.

اگر فشار ورودی پایین تر از حد ممکن باشد، این امکان وجود دارد که شیر یخچال باز نشود و در نهایت آبسردکن به درستی کار نکند.

  1. فرسوده شدن فیلتر آب

در زمانی که فیلتر آب یخچال دچار گرفتگی شده است، بدون شک جریان آب به آبسردکن نخواهد رسید و میزان انتقال آب به داخل مخزن کاهش پیدا می کند.

علت سرد نشدن آب یخچال ساید ال جی به طور میانگین هر 6 ماه یکبار باید فیلتر آب یخچال را تعویض کرد تا مشکلی به جهت جریان انتقال آب و کیفیت آن ایجاد نشود.

  1. مشکل سیم های داخلی

در انتها ممکن است که یخچال شما تنها به دلیل سیستم سیم کشی داخلی و یا انتقال جریان برق به داخل آنها درست کار نکند.

این موضوع ممکن است که با قطع جریان برق و یا نوسانات آن برای وسیله شما ایجاد شود. به هر جهت تشخیص این موضوع کار هرکسی نیست و لازم است تا با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی در اصفهان مذاکره کنید.

سخن نهایی با شما

در این مقاله سعی بر آن کردیم تا در رابطه با مهمترین علت سرد نکردن آب یخچال الکترواستیل و یا سایر مدل های موجود در بازار با شما صحبت کنیم.

تفاوتی ندارد که مدل یخچال شما و یا شرکت سازنده آن چیست؟ در صورتی که هر کدام از موارد بالا در سیستم کارکرد یخچال شما دخیل باشد، آبسردکن آن به درستی آب را خنک نخواهد کرد.

به همین جهت در زمان بروز این مشکل حتما با مراجعه به یکی از نمایندگی های فعال تعمیر لوازم خانگی در اصفهان حتما تماس حاصل کنید.

همچنین در صورتی که قصد دارید تعمیر یخچال در منزل اصفهان را با کمترین هزینه ممکن تجربه نمایید، کافی است که به وبسایت آقای سرویس مراجعه کرده و درخواست سرویس کار حرفه ای دهید.

از وقت شما به جهت مطالعه این مطلب کمال تشکر را خواهیم داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *