طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی - آقای سرویس


طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی چیست؟ هر قرص ماشین ظرفشویی چند بار قابل استفاده است؟ اگر این سوالات را دارید بدانید که تنها نیستید. انتخاب بهترین مواد شوینده و نحوه استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی مشکلی است که اکثر دارندگان ماشین ظرفشویی با آن مواجه هستند. در این مقاله تصمیم گرفتیم هر آنچه که در مورد استفاده از قرص ماشین ظرفشویی خود باید بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم. بنابراین، اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه قرص های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را یک بار برای همیشه یاد بگیرید، این مقاله آقای سرویس را بخوانید.

نحوه قرار دادن قرص در ماشین ظرفشویی

نحوه قرار دادن زبانه ماشین ظرفشویی اولین چیزی است که باید بدانید. هر برند ماشین ظرفشویی دارای یک محفظه مواد شوینده متفاوت در درب یا داخل دستگاه است. محل قرار دادن قرص ماشین ظرفشویی در مدل های جدیدتر روی درب دستگاه می باشد. در اینجا مروری بر نحوه استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی است:

  • ابتدا درب دستگاه را باز کرده و ظروف غذاخوری را طبق استاندارد در جای خود قرار دهید. از اینکه دهانه درب با ظرف مسدود نشود اطمینان حاصل کنید.
  • یک قرص کلاسیک را از جعبه خارج کنید، اگر قرص داخل پلاستیک است، آن را خارج کنید.
  • قرص را در محفظه قرار دهید و با کمی قدرت در محفظه را ببندید.
  • ماشین ظرفشویی را روشن کرده و برنامه مناسب را برای شروع شستشو انتخاب کنید.

در برخی موارد، مشکلاتی در عملکرد دستگاه وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، ظروف کاملاً شسته نشده اند، آب ماشین ظرفشویی پس از اتمام برنامه تخلیه نمی شود و خطاهای دستگاه نشان دهنده وجود مشکل در ماشین ظرفشویی است. اگر نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی خود دارید، می توانید از طریق تماس با آقای سرویس شروع کنید و پس از دریافت مشاوره، هماهنگی لازم را برای حضور تکنسین درب منزلتان فراهم کنید.

راهنمای مطالعه: تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان

طریقه استفاده کردن از قرص های فیری و فینیش

قرص همه کاره Fiery and Finish ظاهر متفاوتی نسبت به قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک دارد. این قرص ها از پلاستیک ساخته نشده اند و محتویات آنها در یک ماده شفاف که در آب حل می شود قرار می گیرد. در زیر نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی Finish و Fairy را توضیح می دهیم:

  • پس از تنظیم اصولی و استاندارد ظروف، دکمه کشوی مواد شوینده را فشار دهید.
  • قرص چند منظوره را داخل محفظه قرار دهید تا به راحتی بسته شود.
  • درب محفظه را با کمی قدرت ببندید.
  • برنامه مناسب را برای شروع شستن ظروف انتخاب کنید.

طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

توجه به اصالت و تاریخ انقضای قرص های شوینده بسیار مهم است. این قرص ها نسبت به سایر شوینده های ماشین ظرفشویی غلظت بیشتری دارند. به همین دلیل استفاده از برندهای تقلبی یکی از دلایل اصلی خرابی و تعمیر ماشین ظرفشویی برندهایی مانند بوش و ال جی است.

نکاتی برای جلوگیری از آسیب دیدگی تجهیزات

شاید شنیده باشید که استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی برای دستگاه شما مضر است. بنابراین، چگونه می توان از قرص های ماشین ظرفشویی بدون آسیب رساندن به ماشین استفاده کرد؟ پاسخ این سوال را از جنبه های زیر بررسی می کنیم:

  1. بهتر است بلافاصله پس از قرار دادن قرص چند منظوره در ماشین ظرفشویی، برنامه شستشو را شروع کنید. از آنجایی که قرص به مدت طولانی در محفظه می ماند، باعث ذوب شدن پوشش قرص و سرریز شدن مایع پولیش می شود.
  2. هنگام قرار دادن قرص ها، از خشک بودن محفظه اطمینان حاصل کنید تا از چسبیدن قرص ها به داخل محفظه جلوگیری شود و کاملاً بشویید.
  • به دلیل غلظت بالای قرص های ظرفشویی باید در برنامه ای بیش از 1 ساعت و در دمای آب بیش از 40 درجه سانتیگراد استفاده شود تا از تمیزی کامل ظروف اطمینان حاصل شود.

اگر بعد از انتخاب برنامه شستشوی صحیح همچنان مشکل حل نشدن کامل قرص های خود دارید، بهتر است نحوه استفاده از قرص های خود را در ماشین ظرفشویی تغییر دهید و به جای گذاشتن آن ها در کشوی مواد شوینده، قرص ها را در ظرفشویی بیندازید. پایین دستگاه زمان بیشتری را برای حل شدن کامل می دهد. ضمناً هنگام خرید قرص ماشین ظرفشویی باید به اصالت برند و تاریخ انقضای آن توجه کرد تا به دستگاه یا ظروف غذا آسیبی وارد نشود.

با سه مدل مواد شوینده ماشین ظرفشویی آشنا شوید

طیف گسترده ای از پاک کننده های ماشین ظرفشویی موجود در بازار می تواند بسیاری از افراد را بین انتخاب بین قرص و سایر پاک کننده ها دچار سردرگمی کند. برخی از این پاک کننده ها باید با نمک ریز یا درشت ماشین ظرفشویی و پولیش استفاده شوند، در حالی که برخی دیگر نیازی به مواد شوینده ندارند. هر کدام از این مواد شوینده مزایا و معایب خود را دارند که در این قسمت به آنها خواهیم پرداخت:

1. پودر ظرفشویی؛ مناسب برای شستشوی کوتاه مدت

ظاهر این پاک کننده شبیه پودر ماشین لباسشویی است. نحوه استفاده از پودر ماشین ظرفشویی و میزان استفاده بستگی به کاربرد دارد. باید به اندازه کافی پودر داخل محفظه مخصوص آن بریزید. مقدار کافی آن روی پاکت پودر ظرفشویی درج شده است. از معایب این پاک کننده می توان به احتمال ایجاد خط و خش روی ظروف حساس و ظروف شیشه ای اشاره کرد.

گاهی اوقات افراد فکر می کنند که علت آب باقی مانده در دستگاه، نوع مواد شوینده است. اما در واقع علت این مشکل را باید از روش اتصال آبکش ماشین ظرفشویی جست.

2. مایع ظرفشویی؛ با توجه به میزان کثیفی استفاده کنید

ژل ظرفشویی بافت بسیار نرمی دارد و از خراشیدگی ظروف محافظت می کند. میزان استفاده از این ژل به میزان کثیف بودن ظروف و ظرفیت دستگاه بستگی دارد. توصیه می شود مقدار ژل مورد استفاده را طبق دستورالعمل روی بسته بندی انتخاب کنید. یکی از معایب ژل های ظرفشویی قدرت لکه بری کم آنهاست.

طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

3. قرص؛ هر قرص ماشین ظرفشویی چند بار قابل استفاده است؟

قرص ها یکی از بهترین و ساده ترین پاک کننده های ماشین ظرفشویی موجود در بازار هستند. نیازی به اندازه گیری مقدار مورد نیاز برای استفاده از این قرص ها نیست. فقط یک قسمت را در محل مخصوص مواد شوینده قرار دهید و بقیه کار را ماشین انجام می دهد.

این قرص ها در دو نوع کلاسیک و ژنریک عرضه می شوند. در مدل ساده، محتویات قرص پودر ظرفشویی فشرده است که عملکردی مشابه پودر ظرفشویی مخصوص دارد. در نوع قرص همه منظوره قرص علاوه بر پودر ظرفشویی حاوی مقداری نمک و ماده پولیش کننده نیز می باشد که می تواند ظروف غذاخوری را به حداکثر میزان تمیز کند و لکه های سرسخت مختلف را از بین ببرد. ذکر این نکته ضروری است که هر قرص فقط برای یک دوره شستشو است و نباید نصف شود.

نحوه استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی و برندهای دیگر

در این مقاله می خواهیم نحوه استفاده از مدل های مختلف قرص ماشین ظرفشویی را به شما نشان دهیم. انتخاب و استفاده از مواد شوینده مناسب ماشین ظرفشویی می تواند از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. با این حال، اگر با ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و سایر وسایل خانه خود مشکل دارید، نگران نباشید، زیرا تیم کارشناسان آقای سرویس متشکل از بهترین تکنسین های ایران است که با کمترین هزینه می توانند هر مشکلی را به راحتی حل کنند. اگر در مورد مواد شوینده مانند قرص ماشین ظرفشویی سوالی دارید، لطفاً در قسمت نظرات بپرسید تا متخصص آقای سرویس در اسرع وقت شما را راهنمایی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *