یخ زدگی فریزر یکی از مشکلات رایجی است که اغلب در یخچال های قدیمی و در موارد نادری در یخچال های بدون برفک یا نئوفراست رخ می دهد. با این حال بسیاری از افراد هنوز علت برفک زدن یخچال فریزر یا یخ زدگی داخل یخچال بدون یخ زدگی را نمی دانند. در این مقاله از آقای سرویس به دلایل اصلی یخ زدگی یخچال و فریزر پرداخته ایم و راهکارهایی برای رفع این مشکل و جلوگیری از بروز آن ارائه کرده ایم.

  1. توجه داشته باشید که علت یخ زدن فریزر الکترواستیل با علت یخ زدگی یخچال های سامسونگ یا امرسون تفاوتی ندارد. بنابراین برای یافتن علت یخ زدگی یا یخ زدگی داخل یخچال برندهای ال جی، سامسونگ، الکترواستیل، جنرال الکتریک، هیمالیا، اسنووا، امرسون، دونار، فیلر و سایر برندها می توانید از مطالب این مقاله استفاده کنید.

علت برفک زدن یخچال فریزر چیست؟

توضیح برفک زدن یخچال ساده است. هوای سرد داخل یخچال همیشه باید در جریان باشد و از اجزای مختلف عبور کند.

هنگامی که این هوای خنک با هوای گرم یا مرطوب خارج از یخچال برخورد می کند، در جایی که دو جریان به هم می رسند، یخ ایجاد می شود. اگر یخبندان ها آب نشوند، به مرور زمان سفت شده و یخ می زنند و باعث یخ زدن یخچال می شوند.

البته ممکن است یخ زدن داخل یخچال مستقیماً به دلیل یخ زدن آب و … باشد. به خاطر داشته باشید که دلایل یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال متفاوت است و اگر با این مشکل مواجه هستید باید به دنبال علل و راه حل های جایگزین باشید.

در ادامه به علت برفک زدن یخجال فریزر می پردازیم.

  • محل قرار گیری یخجال فریزر نامناسب است:در صورتی که یخچال در جای مناسبی نصب نشده باشد و محیط مرطوب باشد، با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال یا فریزر مقدار زیادی رطوبت وارد دستگاه می شود و در نتیجه یخچال یخ می زند؛در نتیجه اگر سماور و اجاق گاز شما در مجاورت یخچال شما قرار دارند، باید به فکر جابجایی یخچال یا آنها باشید.
  • خرابی لاستیک قرار گرفته دور درب:یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث یخ زدن فریزر شود خرابی لاستیک اطراف در است. اگر لاستیک شل، آسیب دیده یا در قسمتی که اجازه ورود هوا به داخل دستگاه را می دهد فرسوده شده باشد، احتمال تاول زدن افزایش می یابد.
  • خرابی ترموستات:خرابی ترموستات یخچال می تواند سومین علت تجمع یخ زدگی در یخچال ها باشد که دلایل 1 و 2 درست نباشد. در این مورد، از یک متخصص آموزش دیده برای تعمیر یخچال استفاده کنید، زیرا تعویض و تعمیر ترموستات بسیار ظریف است و در صورت نداشتن دانش و تجربه کافی، خطر آسیب به دستگاه را تهدید می کند.
  •  افتادگی درب یخچال:در صورت افتادگی در یخچال ممکن است یخ روی یخچال ایجاد شود. در این سناریو، تکنسین باید لولا و بادامک را بازرسی کند یا درب را به طور کامل تعویض کند.موارد ذکر شده در بالا را می توان از این نظر در نظر گرفت که چه باید کرد تا یخچال یخ نزند. علاوه بر این، اقدامات دیگری نیز در ادامه ارائه شده است که در درمان مشکل و جلوگیری از یخ زدگی و یخ زدگی یخچال مفید خواهد بود.

https://aghayeservice.com/blog/pakshuma-refrigerator-repair-in-isfahan/

انواع برفک یخچال و یخچال فریزر:

در ادامه انواع برفک یخچال و یخچال فریزر را برای شما عزیزان توضیح داده ایم تا شما بهتر بتوانید علل برفک زدن یخچال خود را بیابید.

برفک زدن فریزر:

ممکن است در اطراف درب فریزر یخ ایجاد شود. این حالت نشان می دهد که درب یخچال کاملا بسته نشده است. بسته‌ها یا مواد غذایی را که ممکن است مانع از قرار گرفتن مناسب واشر در شوند، مرتب کنید. مثلا بسته های مواد غذایی که بیش از حد به هم چسبیده اند، کشویی که کاملا بسته نشده است، سینی های مکعبی که به درستی در جای خود قرار نگرفته اند و غیره. ممکن است مشکل از واشر یا درزگیر باشد. مطمئن شوید که این بست ها سالم و محکم به در وصل شده اند. وجود هرگونه پارگی یا ساییدگی در لاستیک اطراف درب یخچال نشان دهنده زمان تعویض لاستیک است.

برفک داخل یخچال:

ممکن است در اطراف درب فریزر یخ ایجاد شود. این حالت نشان می دهد که درب یخچال کاملا بسته نشده است. بسته‌ها یا مواد غذایی را که ممکن است مانع از قرار گرفتن مناسب واشر در شوند، مرتب کنید. مثلا بسته های مواد غذایی که بیش از حد به هم چسبیده اند، کشویی که کاملا بسته نشده است، سینی های مکعبی که به درستی در جای خود قرار نگرفته اند و غیره. ممکن است مشکل از واشر یا درزگیر باشد. مطمئن شوید که این بست ها سالم و محکم به در وصل شده اند. وجود هرگونه پارگی یا ساییدگی در لاستیک اطراف درب یخچال نشان دهنده زمان تعویض لاستیک است.

https://aghayeservice.com/blog/working-with-the-refrigerator-panel/

یخ زدن داخل یخچال:

اگر یخبندان همه جا ایجاد شده و سفت و یخ زده است، ممکن است درب یخچال برای مدتی باز مانده باشد. در این حالت ابتدا یخچال در اطراف در یخ می زند اما در نهایت تمام فضای داخل دستگاه را می پوشاند. در اکثر موارد رفع این مشکل باعث می شود تا بعد از 2 نوبت یخ زدایی یخچال از بین رفته و دستگاه به حالت عادی برگردد.

یخ زدن داخل فریزر:

هنگامی که یخ زدگی فقط در قسمت پشتی فریزر که سیم پیچ اواپراتور در آن قرار دارد رخ می دهد، نشان دهنده وجود مشکل در چرخه یخ زدایی است. بسته به دستگاه، این مشکل می تواند به دلیل خرابی هیتر، بی متال، سنسور یخ زدایی، تایمر یخ زدایی یا برد کنترل باشد. بنابراین برای عیب یابی دقیق تر، جزئیات این قطعات باید توسط تکنسین تعمیرات لوازم خانگی به دقت بررسی شود. بسیاری از مواقع علت یخ زدگی فریزر نیز به گرفتگی لوله تخلیه مربوط می شود. این لوله کوچک برای حذف آب و برف ذوب شده از این قسمت نصب شده است. با کمک آب گرم و سشوار می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

چگونه برفک یخچال را ازبین ببریم؟

اگر با مشکل یخ زدگی یخچال یا یخ زدگی داخل یخچال مواجه هستید، این کار را انجام دهید:

ابتدا یخچال را از برق بکشید و سپس در را باز بگذارید تا یخ و یخ کم کم آب شود. برای گرم شدن بیشتر و آب شدن یخ و یخ داخل یخچال سریعتر می توانید از سشوار استفاده کنید. اما هرگز با وسایل تیز مانند چاقو و تیغ به یخ و یخ داخل یخچال ضربه نزنید. زیرا احتمال آسیب رساندن به لوله های حاوی گاز یخچال و نشت گاز یخچال بسیار زیاد است.

سخن پایانی:

تمام مواردی که قبلا توضیح داده شد علت یخ زدگی یخچال یا یخ زدگی داخل برندهای سامسونگ، ال جی، امرسون، اسنووا، الکترواستیل، هیمالیا، فیلر، دونار و هر برند دیگری است. از آنجایی که همه یخچال ها معمولاً از اجزای یکسانی برای سیستم خنک کننده یا یخ زدایی استفاده می کنند (البته با کیفیت های متفاوت)، دلایلی که به عنوان علت یخ زدگی یا یخ زدایی یخچال بیان شده است در مورد همه برندها صدق می کند. اما از آنجایی که تعمیر یخچال هر برندی تخصص و تجربه خاص خود را می طلبد، در صورتی که دانش فنی لازم در این زمینه را ندارید، توصیه نمی کنیم که خودتان یخچال خود را تعمیر کنید و بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

آقای سرویس در زمینه تعمیر یخچال فریزر های شما می تواند کمک شایانی به شما عرضه نماید!برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نموده و از متخصصان ما در این زمینه کمک نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *