تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان - آقای سرویس

تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان - آقای سرویس


یخچال یک نیاز هر خانواده است. حتی با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی امروزی، همچنان جزء ضروری آشپزخانه است که نیاز به  نگهداری دارد. ما در این مقاله شما را با انواع ارور ها، تعمیر برد، نحوه نگهداری و تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان آشنا خواهیم کرد. آقای سرویس اماده ی ارائه ی خدمات به صورت 24 ساعته به شما عزیزان است ما همراه تلاش میکنیم بهترین ها را برای شما رقم بزنیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشد.

فهرست مطالب

برخی از نکات در نگه داری یخچال الکترواستیل

شما احتمالاً ترجیح می دهید که یخچال شما هرگز خراب نشود. وقتی خربا شد خودتان می توانید آن را درست کنید یا می توانید به دنبال تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان باشید. دفترچه راهنمای یخچال موارد خاصی را که باید هنگام نصب یخچال در نظر بگیرید به شما میگوید. همین طور می توانید مقاله ما را در مورد تعمیر یخچال در اصفهان بخوانید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید.

بدیهی است که عمر مفید یخچال های الکترواستیل زمانی افزایش می یابد که این دستورالعمل ها و احتیاط ها به درستی رعایت شوند:

  • محصول نباید در یک منطقه مرطوب یا احتمالاً مرطوب نصب شود زیرا ممکن است منجر به آتش سوزی یا شوک الکتریکی شود.
  • محصول نباید در مکانی قرار گیرد که در معرض نور مستقیم خورشید یا گرمای ناشی از منابع گرمایشی قرار گیرد.
  • اگر به نظر می رسد سیم ها در حال ساییدگی است، از دست زدن به آن با دست های خیس خودداری کنید.
  • مطمئن شوید که فضای کافی برای قرار دادن یخچال بر روی سطح صاف دارید. در صورتی که یخچال تراز نباشد، مکانیسم خنک کننده دچار اختلال می شود.

با رعایت این توصیه ها می توانید عمر مفید دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. البته، حتی اگر این پیشنهادات را دنبال کنید، این احتمال وجود دارد که خطاها همچنان روی صفحه ظاهر شوند. به همین دلیل، در ادامه ی این مقاله به بررسی خطاها می پردازد.

تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان - آقای سرویس

برخی از خرابی های احتمالا یخچال الکترواستیل در اصفهان

  1. فریزر یا یخچال سرد نیست
  2. داخل یخچال واقعا گرم است
  3. لاستیک نزدیک در آسیب دیده است
  4. یخ در فریزر وجود دارد
  5. یخچال بدون نقص کار نمی کند
  6. اشتباهی در صفحه نمایش یخچال وجود دارد
  7. صداهای غیرعادی از یخچال می آید

دلیل جمع شدن آب در یخچال

تکنسین‌های آقای سرویس علت این مشکل را به شما اطلاع می‌دهند زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان از تجمع آب در کف یخچال ابراز نارضایتی کرده‌اند. این مشکل به احتمال زیاد نتیجه یک سیستم یخ زدایی نادرست است که در یخچال های الکترواستیل هوشمند یافت می شود. آبی که هنگام یخ زدن اواپراتور تشکیل می شود، از طریق لوله ای به پشت یخچال فرستاده می شود، جایی که آب یخ زدایی را تخلیه می کند و موتور را خنک می کند. حال این آب در خروجی یخ می زند و در صورتی که سیستم یخ زدایی به درستی کار نکند یا آنطور که در نظر گرفته شده عمل نکند، از تخلیه مناسب آب جلوگیری می کند و همین امر باعث جمع شدن آب در یخچال میشود.

دلیل تغییر طعم آب در آب سرد کن

یخچال ها بر اساس طیف وسیعی از محصولات موجود، به ویژه آنهایی که با نام تجاری Electrosteel هستند، به دو دسته طبقه بندی می شوند. دسته اول شامل محصولاتی است که مستقیماً به آب شهری متصل می شوند، در حالی که دسته دوم محصولاتی را شامل می شود که منبع آبی نصب شده روی درب یخچال دارند. اگر محصول شما نوع دوم است، جرم و کثیفی داخل منبع ممکن است دلیل مزه یا بوی آب داخل باشد. اینها را می توان با شستشو و تمیز کردن پاک کرد.

اما اگر یخچال شما جزو دسته دوم است، یکی از دلایل طعم و بوی آب این است که فیلترهای منبع آبی به موقع تعویض نشده اند (متوجه خواهید شد که قطعات سفید رنگ از منبع بیرون می آیند). بهتر است قبل از بروز این مشکلات فیلتر کولر آبی را تعویض کنید. برای تعویض فیلتر کولر آبی خود بهتر است فورا اقدام به تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان کنید.

دلایل برفک زدن یخچال الکترواستیل

قرار دادن یخچال مکان نامناسب: سرمازدگی می تواند در اثر قرار دادن یخچال الکترواستیل در محل گرم ایجاد شود. نصب یخچال در مکانی خنک و دور نگه داشتن آن از اجاق گاز آشپزخانه به رفع این مشکل کمک می کند.

  • سرمازدگی همچنین می تواند ناشی از عدم تراز بودن یخچال باشد.
  • آسیب به نوار لاستیکی اطراف در: وقتی هوای گرم وارد یخچال می شود و در سیستم هوا شکل می گیرد، یخ زدگی شروع به تشکیل شدن می کند. این تنها یکی از مسائل متعددی است که می تواند از آسیب به نوار لاستیکی اطراف درب یخچال الکترواستیل ایجاد شود.
  • خرابی ترموستات: وظیفه ترموستات تنظیم دمای یخچال و بالابردن یا پایین آوردن آن تا حد مناسب است. ترموستات یخچال الکترواستیل ممکن است آسیب ببیند و برفک شود اگر نتواند درست کار کند. برای تعویض و تعمیر ترموستات یخچال با تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان تماس بگیرید.
  • دمای پایین: اگر دمای یخچال خیلی پایین تنظیم شود یا تنظیم نشده باشد، یکی از دلایل اصلی یخ زدگی است. اگر دما خیلی پایین باشد یخچال در نهایت یخ می بندد زیرا هیچ فرصتی برای خروج رطوبت وجود نخواهد داشت.

تنظیم صحیح دمای یخچال الکترواستیل که باید 37 درجه فارنهایت (1 درجه سانتیگراد) باشد، مهم است. در صورت عدم اطمینان از این موضوع با ما تماس بگیرید که کارشناسان ما به شما کمک کنند.

دلیل خرابی برد یخچال الکترواستیل

برد الکترونیکی یک یخچال الکترواستیل معمولی از چندین جزء بزرگ و کوچک مانند فیوز و خازن تشکیل شده است. قطعات به کار رفته در برد الکترونیکی یخچال در صورت وجود نوسان اضافی در برق ورودی دستگاه آسیب دیده و می سوزند. اگر این نوسان قابل توجه باشد برد الکترونیکی یخچال کاملا می سوزد. علاوه بر این، در صورت خرابی دستگاه و نفوذ آب به بردهای الکترونیکی یخچال، اتصالی در این قطعه ایجاد می شود که سیم پیچ داخلی را به هم وصل می کند وباعث سوختن برد یخچال می شود.

ناگفته نماند که در صورتی که مشکل از قطعات استفاده شده در برد الکترونیکی یخچال الکترواستیل مانند فیوز یا خازن هایی باشد که نیاز به تعویض دارند، برد قابل تعمیر و استفاده مجدد است. بعلاوه، اگر خود برد بسوزد، هیچ فایده ای برای تعمیر آن وجود ندارد. در عوض، باید یک برد جدید خریداری شده و روی یخچال نصب شود.

تعمیر برد یخچال الکترواستیل در اصفهان - آقای سرویس

تاثیر جریان برق بر خرابی برد

نوسانات جریان الکتریکی یکی از دلایل اصلی خرابی برد الکترونیک در یخچال های الکترواستیل است. مراقب باشید، زیرا تغییرات در جریان الکتریکی می تواند به اجزای مختلف برد آسیب برساند و نیاز به تعویض برد دستگاه داشته باشد. ما به شما توصیه می کنیم برای جلوگیری از این نوع مشکل از محافظ برق مناسب استفاده کنید.

تاثیر برخورد آب با برد

هر وسیله الکترونیکی که در معرض آب قرار گیرد همیشه به آن قطعه آسیب می رساند. در نتیجه، اگر می خواهید آشپزخانه و یخچال را تمیز کنید، مراقب باشید که از ریختن آب روی یخچال خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به خرابی شود و در صورت خرابی میتوانید بلافاصله با شرکت آقای سرویس تماس بگیرید که تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان را برای شما انجام میدهد.

مفهوم ارورهای یخچال الکترواستیل ؟

صفحه نمایش یخچال الکترواستیل خطا را به صورت یک سری حروف و اعداد انگلیسی نمایش می دهد. اما هر کدام از این خطاها اهمیت منحصر به فردی دارند. هر یک به یک مشکل با یک جزء مجزای یخچال اشاره دارد. شما به راحتی می توانید برخی از آنها را حل کنید اما برخی دیگر خواستار حضور تکنسین هستند. یخچال شما اگر خطا نشان می دهد احتمال خرابی قطعه وجود دارد، باید از متخصص مربوطه بخواهید دستگاه شما را بررسی کند. گاهی اوقات، خطا به گونه ای است که انجام یک سری مراحل یا زدن چند دکمه آن را برطرف می کند. بنابراین، آگاهی در مورد این خطاها بسیار مهم است.

ارور های یخچال ال جی + راه حل رفع آن ها به صورت تخصصی

نشانه ی برف روی یخچال

نمایشگر یخچال الکترواستیل ایجاد سرمای سریع یا “انجماد ” را با نماد برف نشان می دهد. هنگامی که یک یخچال فریزر دچار مشکل شود، مواد و تجهیزات که اخیراً در یخچال یا فریزر قرار داده شده اند ، زودتر از حد معمول خنک می شوند یا یخ می زنند زیرا بخش فریزر همیشه سرد خواهد بود. می توانید دوباره دکمه را فشار دهید تا عملکرد سریع خنک کننده خاموش شود و یخچال فریزر پس از خنک شدن مواد داخل آن به حالت عادی خود باز می گردد.

فهرت برخی از ارور های یخچال الکترواستیل

ارور E0

این ارور به معنای وجود ایراد در فن اواپراتور است. ممکن است لازم باشد فن تعویض شود. چک کردن مدار برد نیز توصیه می‌شود.

کد خطای E1 یخچال الکترواستیل

بروز این کد خطا به خرابی یا قطعی سنسور یخچال اشاره دارد. ایراد سنسور یخچال می‌تواند ناشی از خرابی مدار برد کنترل باشد. به دلیل حساسیت و قیمت بالای این برد پیشنهاد می‌کنیم خودتان آن را تعمیر نکنید و برای تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان با ما تماس بگیرید.

ارور E2 یخچال الکترواستیل

بروز این خطا به مشکل در سنسور فریزر مربوط است. ممکن است ایرادی در مدار برد کنترلی دستگاه موجب خراب شدن یا قطعی سنسور دمایی فریزر شده باشد.

ارور E3

این ارور یخچال الکترواستیل نشان دهنده این است که سنسور اواپراتور دچار مشکل شده است. این مشکل می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی باشد: ایراد مدار برد، خرابی المنت یا معیوب شدن ترموفیوز دستگاه.

ارور E4

در صورت خرابی المنت، ترموفیوز یا مدار برد الکترونیک دستگاه، کد خطای E4 روی نمایشگر پدیدار می‌شود که به مشکل سنسور محیط مربوط می‌شود.

کد خطای E5 یخچال الکترواستیل

این ارور زمانی که سیستم تبرید دچار مشکل شده باشد، ظاهر می‌شود. این کد خطا می‌تواند به دلایل مختلفی مانند متوقف شدن کار کمپرسور، ایراد در المنت، معیوب بودن ترموفیوز، خرابی سنسور اواپراتور یا مدار برد دستگاه به وجود بیاید.

ارور یخچال الکترواستیل، کد خطای E6

خطای E6 یخچال و فریزر الکترواستل نشان می دهد که دمای داخلی بالاتر از 15 درجه است. این مسئله ممکن است به انجماد تبخیر کننده متصل شود. این خطا همچنین ممکن است در اثر مشکلی در گاز یا دمپر کانال هوا ایجاد شود.

ارور E7

دمای خنک کننده یخچال با این خطا ارتباط دارد. دمای یخچال در این مورد کمتر از 4 درجه است که ممکن است به دلیل شکسته شدن کانال هوا یا عدم عملکرد صحیح دمپر باشد.

کد خطای E8 یخچال الکترواستیل

در صورتی که ایرادی در برقراری ارتباط بین برد اصلی و برد صفحه نمایش وجود داشته باشد، خطا یا ارور E8 نمایش داده می‌شود.

کد خطا E9 یخچال فریزر الکترواستیل

المنت ها، ترموفیوز، کمپرسور، سنسور اواپراتور و مدار برد کنترل یخچال الکترواستیل همگی معیوب هستند و به همین دلیل این ارور نمایش داده می شود. بنابراین، کاستی‌های هر مؤلفه‌ای که به ترتیب فهرست شده است را بررسی کنید و سپس خطای نمایش داده شده را با تعویض یا تعمیر مؤلفه معیوب تصحیح کنید که برای تعویض این قطعات میتوانید از تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان کمک بگیرید.

کد خطا E10 یخچال فریزر الکترواستیل

کد خطای E10 یخچال الکترواستیل نشان دهنده نقص در برد دستگاه یا فن اپراتور است. در کنار یخچال جایی است که فن خنک کننده قرار دارد. اگر یخچال به اندازه کافی سرد کار می کند، ابتدا فن را بررسی و تنظیم کنید. اگر نه، به احتمال زیاد مشکل مربوط به قسمت برد دستگاه است که باید آن را به طور کامل بررسی کنید.

کد خطاهای E11 و E12 یخچال فریزر الکترواستیل

برد الکترونیکی یخچال الکترواستیل از کار افتاده است که دلیل ظاهر شدن این کد خطا است. توصیه می کنیم در صورت مشاهده این کد خطا با یک تکنسین تماس بگیرید زیرا تعمیر عیوب این قطعه نیازمند دانش فنی و تخصص است.

تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان - آقای سرویس

برخی از ارور های F

ارور F0 یخچال فریزر

فن اواپراتور دچار مشکل شده است و باید موارد مربوط به این مشکل را حل کرد.

ارور F1 یخچال فریزر الکترواستیل

دلیل بروز این خطا مشکل در فن کندانسور است.

ارور F3 یخچال الکترواستیل

زمانی که المنت بیشتر از 85 دقیقه کار می‌کند این خطا نشان داده می‌شود. در این مواقع باید هیتر و مدار برد را بررسی کرد.

ارور R1 یخچال الکترواستیل

خطای سنسور یخچال با این کد مشخص می شود. در این زمان چراغ MID چشمک می زند. این خطا می تواند مربوط به خرابی برد مدار باشد. خطای R1 الکترواستیل مربوط به وجود مشکل در سنسور یخچال است یا ممکن است خرابی در مدار برد کنترل یخچال باشد. در این حالت چراغ MID نیز چشمک می زند.

ارور یخچال الکترواستیل C1

هنگامی که سنسور Defrost در 5 درجه است ، این کد خطا ظاهر می شود. مهم است که تعداد اهم را بررسی کنید. چراغ سریع شروع به چشمک زدن می کند و خطای C1 هنگامی رخ می دهد که سنسور یخ زدگی 5 درجه باشد. بهتر است برای حل مشکل خود با اقای سرویس تما بگیرید که نیروهای ما تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان را برای شما انجام دهند.

ارور یخچال فریزر الکترواستیل D1

این کد نشان می دهد که سیستم یخ زدایی مشکل دارد. ترجیحاً ابتدا اتصالات حذف سنسور را بررسی کرده و در صورت نیاز قطعه سنسور را تعویض کنید.

برند های دیگر

سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ

تعمیر یخچال ال جی

بوش

تعمیر یخچال بوش

تعمیر یخچال اسنوا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *