جمع شدن آب در ماشین لباسشویی ممکنه به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد و ممکن است نیاز به بررسی دقیق و تعمیر داشته باشد. البته، توجه داشته باشید که این اطلاعات اولیه به صورت تجربی به شما ارائه داده شده است و از تجربیات تکنسین های این حرفه به دست آمده است. علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خود را به نیرو های مجرب و خبره ی آقای سرویس بسپارید.

دلایل ممکن برای جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

جمع شدن آب در بستره لباس شویی :

این یکی از مسائل رایج است که ممکنه منجر به جمع شدن آب و لرزش ماشین لباسشویی بشود . یکی از علل این مسئله می‌ تواند جذب زیاد آب توسط لباس ‌ها باشد و در نتیجه نقشه لباس‌ ها در داخل ماشین باقی می‌ ماند .

اهمیت ثابت کردن سیم ‌های خارجی :

بعضی از سیم‌ های خارجی مانند سیم برق و لوله ‌های آب ممکنه به صورت غیرشایسته در داخل ماشین قرار بگیرند. اگر این سیم ‌ها به نظر نیم ‌شروع استوارد نباشند، ممکنه هنگام چرخش و شستشو، جذب آب و جمع شدن آب رخ بدهد.

مشکلات در پمپ آب :

بستگی به شرایط و سن ماشین لباسشویی ، پمپ آب ممکن است به خوبی عمل نکند و آب را به درستی از داخل ماشین تخلیه نکند. این مشکل می‌ تواند با آسیب به پمپ یا انسداد لوله ‌ها مرتبط باشد .

خرابی و مشکلات الکتریکی :

در برخی مواقع، مشکلات الکتریکی در ماشین لباسشویی می‌ تواند منجر به جمع شدن آب در داخل ماشین شود .

اشتباه در تنظیم وزن لباس :

تنظیم وزن لباسها در ماشین لباسشویی می ‌تواند نقش مهمی در عملکرد ماشین داشته باشد. اگر وزن لباس ها به درستی تنظیم نشود ، ممکن است ماشین به شکل غیرمتعادل کار کند و در نتیجه آب رو جمع کند.

این فقط چند نمونه از دلایل ممکن هستند. بررسی دقیق توسط یک تکنسین تعمیرات ماشین لباسشویی می‌ تواند بهترین راه برای تشخیص دلیل دقیق باشد .

علت نرفتن اب داخل ماشین لباسشویی :

شیر آب ورودی:

مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی باز است و آب در درب و جوراب وجود دارد. برای بررسی سالم بودن گیت ، باید شیلنگ های ماشین لباسشویی را از درب جدا کنید و یک سطل زیر دروازه قرار دهید و در را باز کنید تا ببینید آیا آب به درستی از درب خارج می شود یا خیر. برطرف شدن علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی با اقای سرویس.

شلنگ ورودی آب :

ماشین لباسشویی را دقیقا به سمت جلو بکشید و شیلنگ های آب را چک کنید تا تقلبی یا کج نباشند، پیچ خوردن شلنگ ها به ورود آب به ماشین لباسشویی کمک می کند.

فیلتر ورودی ماشین لباسشویی :

یک لجن در صبحگاه شیر برقی ماشین لباسشویی نصب می شود که از ورود ضایعات، رسوبات اضافی و فرسایش لوله های آب به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. گرفتگی این لجن از ورود آب به ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. برای تمیز کردن این لجن، باید شیلنگ های محفظه آب ماشین لباسشویی را باز کنید و آلاینده ها را به آرامی بیرون بکشید و کاملا تمیز کنید.

هنگام خرید ماشین لباس شویی چه مواردی مهم است؟

هنگام خرید ماشین لباسشویی، بهتر است ماشین لباسشویی هایی را انتخاب کنید که به روز هستند و از برندهای معمولی که کیفیت خوبی دارند. برخی از برندها هستند که نمایندگان آنها به سختی پیدا می شوند و اگر ماشین لباسشویی شما خراب شود، گیج خواهید شد. مشکلی که با هر نوع ماشین لباسشویی، چه مارک خوب و چه بد، قابل انجام است، این است که وقتی خاموش می شود، آب در بشکه جمع می شود.

شما می توانید با بیان علت پر شدن آب در ماشین لباسشویی به راحتی این مشکل را برطرف کنید. قبل از اینکه علت تجمع آب را توضیح دهیم، باید بدانید که ساختار آب ورودی به ماشین لباسشویی چگونه است. ماشین لباسشویی دارای 2 شیر آب می باشد که به آنها شیر الکترونیکی می گویند. وقتی ماشین را برای شستن لباس ها روشن می کنید، آب از این شیر آب ها وارد ماشین لباسشویی می شود و لباس ها را مرطوب می کند.

خرابی برد الکترونیکی و تجمع آب در ماشین لباسشویی خاموش

علت تجمع آب در داخل ماشین لباسشویی می تواند ارتباط مستقیمی با خرابی برد الکترونیک داشته باشد. وظیفه این برد کنترل ماشین لباسشویی و دادن دستورالعمل به ماشین لباسشویی است. تطبیق این دستگاه توسط افراد از طریق این برد و مطابق با چرخه تیتوتالر، زمان شستشو و غیره انجام می شود. یکی از وظایف این قسمت از لباسشویی است.

علت تجمع آب در داخل ماشین لباسشویی می تواند ارتباط مستقیمی با خرابی برد الکترونیک داشته باشد. وظیفه این برد کنترل ماشین لباسشویی و دادن دستورالعمل به ماشین لباسشویی است. تطبیق این دستگاه توسط افراد از طریق این برد و مطابق با چرخه تیتوتالر، زمان شستشو و غیره انجام می شود. یکی از وظایف این قسمت از لباسشویی است.

وظیفه اصلی برد الکترونیکی این است که به شیرهای آب دستور قطع و وصل کردن آب را بدهد. زمانی که برد آسیب دیده باشد و نتواند این دستور را به درستی صادر کند، با باز شدن شیرهای آب داخل ماشین لباسشویی آب جمع می شود. این ممکن است برعکس باشد و زمانی که لازم است آب به داخل ماشین لباسشویی جاری شود، متوقف می شود. به طور کلی دستوراتی که برد را خراب می کنند در زمان اشتباه هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *