همه ما تجربه وحشتناکی از تغییر رنگ و غیرقابل استفاده بودن لباس های سفید خود پس از شستن در ماشین لباسشویی داشته ایم. در نتیجه ممکن است در بسیاری از شرایط مجبور شویم خرید و استفاده از لباس سفید را محدود کنیم. با این حال، شستن لباس های سفید در ماشین لباسشویی بایدها و نبایدهایی دارد که اگر آنها را رعایت کنید، دیگر نگران خرید یا پوشیدن لباس های سفید نخواهید بود. .راهنمای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی را در این مقاله به شما نشان خواهیم داد. با آقای سرویس همراه باشید.

راهنمای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

بهترین راه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

در ادامه این مقاله بنا داریم تا مراحل کامل شستشوی لباس سفید در ماشین لباسشویی را برای شما عزیزان بیان کنیم تا شما بتوانید یک شستشوی درست برای لباس های سفید و ارزشمندتان داشته باشید؛این مقاله راهنمای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی می باشد.

  • لباس‌های سفید را از لباس های رنگی جدا کنید.

اولین قانون شستن لباس های سفید این است که آنها را با دقت از لباس های رنگی جدا کنید. حتی وجود یک جوراب رنگی کوچک در سبدی از وسایل سفید می تواند تمام رنگ لباس را تمام کند. این امر به ویژه هنگام شستن لباس ها در آب داغ بسیار مهم است زیرا دمای بالا باعث می شود اقلام رنگی دوباره رنگ بگیرند و باعث می شود لباس های سفید شما در مجاورت خود رنگی شوند. پس از جدا کردن لباس، اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی به خوبی کار می کند و نیازی به تعمیر ندارد. سپس به مرحله 2 بروید.

https://aghayeservice.com/washing-machine-repair-in-isfahan/

  • لکه گیری را قبل از قرار دادن لباس‌های سفید انجام دهید.

قبل از قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی، لکه های قابل توجهی را روی لباس ها لکه دار کنید. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد و باید از روشی که برای لکه مناسب است استفاده کنید.در بهترین راه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی در ماشین لباسشویی به عنوان یک قاعده کلی، مواد شوینده مایع را می توان برای از بین بردن لکه های عرق و روغن استفاده کرد، در حالی که وایتکس یا هر سفید کننده دیگری را می توان برای از بین بردن لکه های غذا و نوشیدنی مانند سس و قهوه استفاده کرد.

هنگام استفاده از مواد شیمیایی، به خاطر داشته باشید که خطراتی وجود دارد. به عنوان مثال، سفید کننده کلر ممکن است کیفیت لباس شما را کاهش دهد. در نتیجه، اگر لباس‌های شما از پارچه‌های ظریف و شکننده مانند ابریشم ساخته شده‌اند، برای این منظور باید از محصولات لکه‌بر مناسب استفاده کنید.

  • شوینده مناسب برای شستن لباس سفیدانتخاب نمایید.

مواد شوینده ای وجود دارد که به طور خاص برای لباس های سفید در نظر گرفته شده است. این محلول ها اغلب حاوی اجزای خاصی هستند که به حفظ درخشندگی لباس شما کمک می کنند. بنابراین، هنگام خرید، برچسب مواد شوینده را بخوانید تا مطمئن شوید که برای لباس های سفید مناسب است.

همچنین باید به اندازه کافی مواد شوینده در دستگاه قرار دهید تا لباس های خود را تمیز کنید. مقدار مواد شوینده در ماشین لباسشویی باید متناسب با تعداد لباس های موجود در ماشین لباسشویی باشد. وقتی بیش از حد از مواد شوینده استفاده می کنید، مقدار اضافی آن به الیاف لباس شما نفوذ می کند و باعث می شود کثیفی بیش از پیش به آنها بچسبد. علاوه بر این، کف بیش از حد تولید شده به ماشین لباسشویی آسیب می رساند و لزوم تعمیر ماشین لباسشویی بوش دور از دسترس نیست.

  •  با تنظیمات معمولی لباسشویی لباس‌های سفید را بشویید.

بهترین راه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

هنگام شستن اقلام سفید رنگ در ماشین لباسشویی، بهتر است از ملایم ترین حالت استفاده کنید. لباس ها با حفظ کیفیت خود به این ترتیب تمیز می شوند. فقط هنگام از بین بردن لکه ها یا کثیفی هایی که نیاز به شستشوی شدیدتر دارند از تنظیمات بالاتر استفاده کنید.

علاوه بر این، هرگز نباید ماشین لباسشویی را به طور کامل با لباس های خود پر کنید. در برخی شرایط، علت خاص خرابی ماشین، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ است. همچنین، اگر ماشین لباسشویی را بیش از حد پر کنید، فضای کافی برای آب وجود نخواهد داشت تا گرد و غبار و ذرات کثیفی که در لباس‌های سفید نشسته‌اند را بشوید و آن‌ها را به همان اندازه که انتظار دارید تمیز می‌کند. آنها نیستند.

  • برای شستن لباس سفید از مایع نرم کننده استفاده نکنید.

نرم کننده ها لطافت زیادی به لباس ها می دهند، اما عیب استفاده از نرم کننده روی لباس های سفید این است که ممکن است کثیفی روی پارچه باقی بماند و رنگ پارچه تغییر کند و لباس ها کدر شوند. به جای نرم کننده پارچه، یک فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه آبکشی ماشین لباسشویی اضافه کنید.

https://aghayeservice.com/blog/where-to-pour-the-washing-liquid/

  • لباسها را قبل از قرار دادن در خشک کن بررسی کنید.

قبل از قرار دادن سفیده های خود در خشک کن، آنها را یکی یکی بررسی کنید تا ببینید آیا لکه ها از بین رفته اند یا خیر.بهترین راه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی اگر لکه باقی ماند، آن را دوباره لکه دار کنید و در ماشین لباسشویی قرار دهید. البته نباید زیاد از ماشین استفاده کرد و باید آن را به روز دیگری موکول کرد. برخی از تعمیرات ماشین لباسشویی دوو به دلیل استفاده بیش از حد از دستگاه است.

  • در صورتی که می توانید لباس های سفید در معرض هوا خشک کنید.

بسیاری از مردم استفاده از خشک کن را انتخاب می کنند زیرا به آنها امکان می دهد لباس های خود را در کمترین زمان شستشو و خشک کنند. با این حال، لباس‌های سفید که در هوا خشک می‌شوند، این مزیت را دارند که سفیدها را تازه و درخشان نگه می‌دارند و اجازه می‌دهند اشعه ماوراء بنفش خورشید به آن نفوذ کند. اگر حیاط خلوت یا فضای کافی برای آویزان کردن وسایل خود برای خشک کردن ندارید، از خشک کن استفاده کنید. به سادگی دما را پایین نگه دارید و لباس سفید را در حالی که هنوز کمی مرطوب است بردارید.

چگونه لباس های سفید رنگی شده را دوباره سفید کنیم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای بازیابی سفیدی لباس‌های بی‌رنگ، خیس کردن آن‌ها قبل از قرار دادن آنها در ماشین لباس‌شویی است. جوش شیرین گزینه دیگری است. این ماده نه تنها لباس ها را درخشان نگه می دارد، بلکه بو را نیز از بین می برد. برای انجام این کار، یک فنجان جوش شیرین را در 4 لیتر آب حل کرده و قبل از شستن لباس های سفید به مدت 8 ساعت در این محلول خیس کنید.

گزینه دیگری که در این موارد به کارتان می آید، آب لیمو سفید کننده خانگی موثر است. برای این کار لیموها را خرد کرده و در آب بجوشانید. سپس این محلول گرم را داخل لگن بریزید و سپس لباس های سفید خود را بپوشانید. قبل از شستشو یک ساعت صبر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *