امروزه با ادغام زندگی در خانه های کوچک و پیشرفت تکنولوژی ماشین لباسشویی، یکی از لوازم آشپزخانه به حساب می آید و در بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها باید محل قرارگیری ماشین لباسشویی را در نظر گرفت.
البته همه جا صدق نمی کند و در برخی از خانه های بزرگ فضایی در نظر گرفته شده برای ماشین لباسشویی طراحی شده و ماشین لباسشویی در این فضا نصب می شود.
در هر صورت برای نصب ماشین لباسشویی مهندس و طراح تاسیسات ساختمان باید محل نصب ماشین لباسشویی را برای نصب و اجرای لوله های آب سرد و گرم و لوله های فاضلاب از قبل به نصاب اطلاع دهد.

در این مقاله قصد داریم لوله کشی ماشین لباسشویی و اهمیت آن را به طور مفصل شرح دهیم.

لوله کشی آب سرد و گرم ماشین لباسشویی

هنگامی که شرکت های تاسیساتی لوله کشی را در ساختمان نصب می کنند، انشعاب آب سرد و گرم را در لوله فاضلاب نصب می کنند. در ساختمان هایی که از لوله های کلکتور استفاده می کنند، یک انشعاب جداگانه برای ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی ظاهر می شود.

لوله های آب سرد و گرم ماشین لباسشویی استانداردهای مشابه لوله های دیگر را دارد و قطر آن در لوله های پنج لایه حدود 16 در نظر گرفته شده است. فاصله 55-60 سانتی متری از کف برای نصب شیرآلات یونیت کافی است و به راحتی توسط نصاب فعال می شود.

لوله کشی فاضلاب ماشین لباسشویی

مطابق با نقشه تاسیسات ساختمان هر منطقه‌ای که برای تعبیه ماشین لباسشویی در نظر گرفته می‌شود باید یک مسیر فاضلاب مستقل داشته باشد.

برای این منظور مجریان تاسیسات خانگی با در نظر گرفتن این موضوع لوله فاضلاب را درست در مکانی که قرار است ماشین لباسشویی کار شود اجرا می‌کنند.

لوله کشی فاضلاب ماشین لباسشویی هم می‌تواند بصورت کف خواب و هم بصورت زیر سقفی اجرا شود و تنها باید مواردی در این اجرا رعایت شود.

معمولا قطر لوله فاضلاب ماشین لباسشویی 45 در نظر گرفته می‌شود. این لوله باید بصورت استاندارد 40 تا 45 سانتی‌متر از کف زمین بالاتر باشد.

در هنگام اجرا چه بصورت زیر سقفی و چه بصورت کف خواب مجری باید میزان 40 تا 45 سانتی‌متری ارتفاع لوله فاضلاب را از کف در نظر بگیرید. یعنی مقدار کف سازی و یا میزان ضخامت سقف باید در این محاسبه این مقدار اضافه شود.

توجه داشته باشید که بسیاری از اختلالات ماشین های لباسشویی اعم از عدم تخلیه آب توسط ماشین لباسشویی به علت معیوب بودن سیستم لوله کشی ماشین لباسشویی است. توصیه میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب این موضوع از مقاله علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی نیز دیدن کنید.

بهترین لوله کش ماشین لباسشویی در اصفهان

اگر قصد نصب ماشین لباسشویی جدید را دارید پیشنهاد میکنیم حتما از یک نصاب کمک بگیرید. همانگونه که اشاره کردیم در صورتی که لوله کشی ماشین لباسشویی به شکل اصولی انجام نشود ممکن است خساراتی را در پی داشته باشد.

گروه آقای سرویس یکی از همان جا هایی است که میتوانید لوله کشی ماشین لباسشویی منزلتان را به آن بسپارید.

می پرسید چرا ؟؟؟

چون آقای سرویس شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز اصفهانی در هر نقطه ای از شهر گنبدهای فیروزه ای است.

اما صبر کنید این تنها چیزی نیست که آقای سرویس را از بقیه متمایز کرده است.

استادکار زبده و کاربلد و تعمیر تاسیسات منازل با نازل ترین قیمت و کمترین زمان ممکن همان چیزی است که همه به دنبال آن هستند.

این مایه افتخار آقای سرویس است که توانایی خدمت رسانی به شما مردم عزیز را با بالاترین کیفیت دارد.

برای ارتباط با ما کافیست کلیک کنید

https://aghayeservice.com/contact-us/

لوله کشی ماشین لباسشویی دوقلو

برای نصب ماشین لباسشویی دوقلو ابتدا باید محل مناسبی را برای قرار دادن ماشین لباسشویی خود انتخاب کنیم که در حین کار آسیب و لرزش ایجاد نکند و صدای زیادی ایجاد نکند. در غیر این صورت علاوه بر صدای تخلیه آب، ماشین لباسشویی دوقلو نیز دچار مشکل می شود. این مکان باید آب سرد و گرم داشته باشد و کاملا راحت باشد و همچنین نزدیک پریز برق باشد.

برای تخلیه آب ماشین لباسشویی باید یک مسیر آب در نزدیکی آن وجود داشته باشد. ماشین لباسشویی نباید در نزدیکی منابع حرارتی مانند اجاق گاز، بخاری یا رادیاتور قرار گیرد. پس از انتخاب محل مناسب برای تست ماشین لباسشویی با مشخصات ذکر شده، نیازی به کار سخت نیست. زیرا نصب این ماشین لباسشویی ها سخت نیست.

به سادگی لوله های آب سرد و گرم را به پشت ماشین لباسشویی وصل کرده و وصل کنید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله ی تعمیر برد ماشین لباسشویی نیز دیدن کنید.

تعمیر برد الکترونیکی در اصفهان با تکنسین های مجرب – 09138193848

هزینه لوله کشی ماشین لباسشویی

لوله کشی ماشین لباسشویی در دو صورت انجام میشود.

۱- زمانی که قصد نصب ماشین لباسشویی جدیدی را دارید.

۲-زمانی که به مکان جدیدی نقل مکان نموده اید و قصد نصب ماشین لباسشویی قدیمیتان را دارید.

در حالت اول معمولا شرکت ها با عنوان خدمات پس از فروش وجهی از مشتری دریافت نمیکنند اما در حالت دوم به یک استادکار ماهر نیاز است تا به شما در نصب ماشین لباسشویی تان در بهترین نقطه و به بهترین نحو ممکن یاری دهد.

هزینه های لوله کشی ماشین لباسشویی به عوامل متعددی بستگی دارد که در اینجا قصد داریم تعدادی از آنها را برای شما شرح دهیم:

  •  نوع ماشین لباسشویی (سطلی، دوقلو، تمام اتوماتیک و …)

 

  • ماشین لباسشویی مانند سامسونگ، ال جی، پاکشوما، دوو و غیره. به طور خلاصه، اگر ماشین شما نو باشد، احتمالاً نصب ماشین لباسشویی گرانتر خواهد بود.

 

  • نیاز یا عدم آمادگی قبل از نصب دستگاه. به عنوان مثال اگر سایت دارای شیر آب یا خروجی فاضلاب نباشد، هزینه نصب ماشین لباسشویی به هزینه نصب لوله کشی و شیرآلات اضافه می شود.

 

  • اگر محل نصب ماشین لباسشویی به خصوص از راه دور است و نصاب را با چالش جدی مواجه می کند، باید انتظار افزایش هزینه های نصب ماشین لباسشویی را داشته باشید.

 

  • هزینه رفت و آمد  تعمیرکار

 

چکیده مطالب

تمام آنچه گفتیم شرح مفصلی بود از لوله کشی ماشین لباسشویی و اهمیت آن برای عملکرد بهتر ماشین لباسشویی …

امیدواریم مطالبی که بیان کردیم برایتان مفید بوده باشد.

پیشنهاد میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاسیسات منازل سری به سایت آقای سرویس بزنید .

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *