ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ - آقای سرویس

ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ - آقای سرویس


ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ مشکلی است که معمولاً توسط تعمیرکاران ماشین ظرفشویی و کاربران معمولی مورد توجه قرار می گیرد. تعمیر ماشین ظرفشویی کار آسانی نیست، اما تصور کنید که ما نیاز به تعمیر پانل ماشین ظرفشویی نیز داریم. آقای سرویس به بررسی اشتباهات ماشین ظرفشویی سامسونگ و معرفی راهکارهایی برای رفع آنها می پردازد. توصیه می کنیم تا پایان این مقاله به خواندن مقالات ما ادامه دهید. بررسی علل و راه حل های ایراد در ماشین ظرفشویی سامسونگ He, e2, lc, E4, LE, F3, C4, OE و غیره مفید خواهد بود.

خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ

بسیاری از کاربران تنها به دنبال یک کد خطا در ماشین ظرفشویی خود می گردند، مانند “خطا e4 در ماشین ظرفشویی” و می دانیم که این خطا به احتمال زیاد به دلیل معیوب بودن بخاری است. بدترین حالت این است که صفحه ماشین ظرفشویی شما آسیب دیده و باید صفحه ماشین ظرفشویی را تعمیر کنید.

اما در این مقاله سعی شده است تمامی ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ و نحوه رفع اشکالات احتمالی به طور کامل توضیح داده شود.  برخی از خطاها سطحی هستند و به تنهایی قابل حل هستند. اما اگر خطا جدی است، توصیه می کنیم در اسرع وقت با تعمیرگاه ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید. به عنوان مصرف کننده ماشین ظرفشویی سامسونگ، خطاهایی وجود دارد که ممکن است با آن مواجه شوید یا با آن مواجه شوید؛ این شامل موارد زیر است:

خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ 4E

دلیل خطای 4E در ماشین ظرفشویی سامسونگ این است که ماشین ظرفشویی 6 دقیقه پس از روشن شدن، وجود آب را تشخیص نمی دهد.

بازرسی و تعمیر:

ابتدا بررسی کنید که شیر ماشین ظرفشویی باز باشد. سپس کلید قطع کننده شیر آب، سیم کشی شیر آب و شیر ورودی آب را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید. معمولا با تعویض شیر ظرفشویی سامسونگ می توان این مشکل را برطرف کرد.

راهنمای مطالعه: تعمیر یخچال شبانه روزی اصفهان

خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ 4E1

دلیل خطای 4E1 در ماشین ظرفشویی سامسونگ این است که دمای آب ورودی به ماشین ظرفشویی بیش از 80 درجه سانتیگراد (176 درجه فارنهایت) است.

بررسی و رفع کنید:

دمای شیر آب گرم آشپزخانه باید بررسی شود. اگر بیش از 50 درجه سانتیگراد (120 درجه فارنهایت) باشد، دمای آب باید کاهش یابد. اگر دمای آب کمتر از 80 درجه سانتیگراد (176 درجه فارنهایت) باشد، ترموستات (سنسور دما) معیوب است و باید تعویض شود و اگر مشکل ادامه داشت، صفحه ماشین ظرفشویی باید تعمیر یا تعویض شود.

خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ TE1

مشکل و خرابی در ترموستات یا همان سنسور دما باعث بزور کد خطای TE1 در ظرفشویی شما می شود.

بررسی و رفع کنید:

در صورت بروز خطای TE1 از ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ، تمام اتصالات و سیم های ترموستات باید بررسی شده و اتصالات و سیم های آسیب دیده تعویض شوند. اگر مشکل از سیم ها نیست، خود ترموستات باید تعویض شود و اگر مشکل برطرف نشد، صفحه ماشین ظرفشویی تعمیر یا تعویض شود.

ترموستات یا ترمیستور ماشین ظرفشویی از داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند. در صورت آسیب دیدن این قسمت ظروف به خوبی خشک نمی شوند و با ارور TE1 مواجه خواهید شد. برای تشخیص خرابی این قطعه باید از مولتی متر استفاده کرد و در صورت نارسانایی آن را تعویض کرد.

تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی کار ساده ای نیست و نیاز به دانش فنی و تجربه مکانیکی دارد. در صورت نداشتن شرایط لازم برای کمک از تکنسین های حرفه ای با شماره 09138193848 تماس حاصل فرمایید.

خطای 5E یا SE در ماشین ظرفشویی سامسونگ

دلیل خطای 5E یا SE در ماشین ظرفشویی سامسونگ این است که ماشین ظرفشویی به اندازه کافی تخلیه نمی شود یا به اندازه کافی سریع تخلیه نمی شود.

بررسی و رفع کنید:

  • زهکشی ها و شیلنگ ها باید از نظر گرفتگی بررسی شوند و در صورت آسیب دیدگی تعویض شوند. علاوه بر این پمپ تخلیه باید از نظر فنی بررسی شود و در صورت آسیب دیدگی تعویض شود.
  • توصیه می کنیم اگر در ماشین ظرفشویی سامسونگ خود با خطای 5E یا SE مواجه شدید مراحل زیر را دنبال کنید و اگر ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ همچنان ظاهر شد با یک تکنسین تماس بگیرید.
  • شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. اگر شیلنگ پیچ خورده، آسیب دیده و … دستگاه به درستی تخلیه نمی شود و با این خطا مواجه خواهید شد.
  • اگر فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ گرفتگی داشته باشد، دستگاه به درستی تخلیه نمی شود. بسته به اینکه چند بار از دستگاه خود استفاده می کنید، باید این فیلترها را بین ۲ هفته تا ۱ ماه تمیز کنید.
  • در صورت گرفتگی شیلنگ تخلیه، کد خطای E5 یا SE روی ماشین ظرفشویی سامسونگ نمایش داده می شود.

خطای OE در ماشین ظرفشویی سامسونگ

خطای OE برای ماشین ظرفشویی سامسونگ به دلیل تشخیص سرریز آب در دستگاه است.

بررسی و رفع کنید:

در این حالت، ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق بکشید. سپس شیر ورودی آب و صفحه ماشین ظرفشویی را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید. فرآیند تعویض برد پیچیده و حساس است؛ توصیه می کنیم از تکنسین های حرفه ای کمک بگیرید.

راهنمای مطالعه: تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در اصفهان

خطای LE در ماشین ظرفشویی سامسونگ

خطای تاخیری LE در بین ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ نشانه نشتی ماشین ظرفشویی است.

بررسی و رفع کنید:

برای نشتی آب در زیر ماشین ظرفشویی، تمام شیلنگ ها، لوله ها و پمپ تخلیه باید از نظر خرابی و ترک بررسی شده و در صورت معیوب تعویض شوند.

خطای HE در ماشین ظرفشویی سامسونگ

دلیل خطای HE در ماشین ظرفشویی سامسونگ معیوب بودن المنت گرمایشی است.

بررسی و رفع کنید:

ماشین ظرفشویی باید از پریز برق جدا شود و اتصالات سیم کشی بخاری بررسی شود. اگر بخاری آسیب دیده باشد باید تعویض شود. اگر بخاری سالم است، صفحه ماشین ظرفشویی باید تعمیر یا تعویض شود.

خطای HE1 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

هنگامی که ترموستات داخلی 8-0 درجه سانتیگراد یا بالاتر از آن را نشان دهد خطای HE1 در ظرفشویی شما بروز می کند.

بررسی و رفع کنید:

ماشین ظرفشویی را از پریز برق جدا کنید. درب ماشین را باز کنید و دمای آب داخل ماشین ظرفشویی را دوبار بررسی کنید. اگر دمای آب نزدیک به 176 درجه فارنهایت باشد، رله بخاری ممکن است روی برد اصلی گیر کرده باشد و PBA اصلی باید تعویض شود. اگر دمای آب کمتر از 176 درجه فارنهایت باشد، ممکن است ترموستات (سنسور دما) معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر مشکل برطرف نشد، PBA اصلی باید تعویض شود.

خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ 9E

دلیل خطای 9E در ماشین ظرفشویی سامسونگ پایین بودن سطح آب است.

بررسی و رفع کنید:

ظرف عمیق پر از آب را از ماشین ظرفشویی خارج کنید، آب را خالی کنید و چرخه شستشو را دوباره شروع کنید. اگر ماشین ظرفشویی تراز نیست، پایه ها را طوری تنظیم کنید که ماشین را تراز کند. دستگاه را از برق بکشید و سیم های شل شده را از سنسور سطح آب دوباره وصل کنید. اگر سیم کشی آسیب دیده است، آن را تعویض کنید. اگر سیم کشی درست باشد، سنسور سطح آب ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

خطای BE2 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ از جمله ارور BE2 ماشین ظرفشویی سامسونگ گیرکردن دکمه روی کنترل پنل است.

بررسی و رفع کنید:

تمام دکمه های روی صفحه کنترل را فشار دهید تا دکمه های گیر کرده آزاد شوند. اگر دکمه گیر کرده نمی تواند رها شود، کنترل پنل باید تعویض شود. این مقاله را بخوانید دلیل کار نکردن دکمه ماشین ظرفشویی چیست؟ می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. علت خطای بحرانی ماشین ظرفشویی سامسونگ نشت آب است. مشکل به شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مربوط می شود.

راهنمای مطالعه: تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان

خطاهای چشمک زدن نور سنگین، ظریف و سریع در ماشین ظرفشویی سامسونگ

چراغ‌های «سنگین»، «لطیف» و «سریع» در ماشین ظرفشویی سامسونگ شما ممکن است به دلیل سنسور دما معیوب چشمک بزنند. اگر چراغ‌های «سنگین»، «ظریف» و «سریع» چشمک می‌زنند، اما دکمه «عادی» چشمک نمی‌زند، سنسور دمای ماشین ظرفشویی مشکل دارد.

بررسی و رفع کنید:

  • هنگام کار با ماشین ظرفشویی از مواد شوینده استفاده نکنید. اگر چراغ همچنان روشن است، قطعه باید تعویض شود.
  • چراغ های ظریف و سریع در ماشین ظرفشویی سامسونگ به اشتباه چشمک می زند.
  • چراغ‌های ظریف و سریع در ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ که اشتباه چشمک می‌زنند به این معنی است که ماشین ظرفشویی باز بودن درب را تشخیص می‌دهد.

بررسی و رفع کنید:

در را به درستی ببندید و ببینید چراغ خاموش می شود یا خیر. اگر چراغ روشن بماند، میکروسوئیچ درب معیوب است.

خطای PE در ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ مثل ارور PE ماشین ظرفشویی سامسونگ خطای نیم بار است.

بررسی و رفع کنید:

ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و سیم های شل شده را از موتور دیسپنسر و سوئیچ دیسپنسر دوباره وصل کنید. اگر سیم ها آسیب دیده اند، آنها را تعویض کنید. اگر سیم ها در شرایط خوبی هستند، مجموعه توزیع کننده را که شامل صفحه، موتور توزیع کننده و میکروسوئیچ است، تعویض کنید.

خطای E1 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

خطای e1 نشان می دهد که ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای مشکل ورود آب یا نشتی است. البته این می تواند به این معنی باشد که موتور پمپ به دلیل نشتی بیش از حد می چرخد. از دلایل این کد خطا می‌توان به نشتی در محل اتصال لوله‌کشی پایین ماشین ظرفشویی و قرار دادن نادرست شیلنگ تخلیه زیر چاهک، جلوگیری از تخلیه مناسب ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

هنگامی که پمپ تخلیه کار می کند و فشار دیفرانسیل لازم وجود ندارد، به این معنی است که در دستگاه نشتی وجود دارد که در این صورت کد خطای e1 روی نمایشگر ظاهر می شود. بنابراین لوله کشی خود را به دقت بررسی کنید. ممکن است گرفتگی باعث افت فشار شود یا ممکن است خود پمپ معیوب باشد.

خطای E2 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور تنها در بعضی ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ نشان داده می شود و علت آن مشکلی در تامین آب است. مراحل زیر را برای برطرف کردن مشکلتان طی کنید:

  • منبع آب دستگاه را بررسی کنید تا از باز بودن شیر ورودی آب مطمئن شوید.
  • شیلنگ آب متصل به دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خم نشده یا پیچ خورده است.
  • فشار آب ورودی را بررسی کنید، این فشار نباید خیلی کم باشد بنابراین محدوده قابل قبول 0.5 تا 8 برابر است.

خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ E4

گاهی اوقات خطای e4 در مدل های خاصی از ماشین ظرفشویی سامسونگ رخ می دهد. این خطا نشان دهنده مشکل در تامین آب گرم دستگاه است. هر زمان که با این خطا مواجه شدید، باید دمای آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید. اگر این دما خیلی پایین باشد ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل می شود.

در صورتی که دمای آب نرمال است اما ارور مورد نظر از روی صفحه پاک نشده و همچنان ادامه دارد، می توانید با کارشناسان آقای سرویس تماس بگیرید تا مشکل ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را برطرف کنند.

راهنمای مطالعه: تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان

خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ 4C

اگر کد خطای 4c بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی سامسونگ شما نمایش داده شد به این معنی است که مشکلی در تامین آب دستگاه وجود دارد. برای رفع این ارور، اگر پس از انجام این مراحل همچنان قادر به رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ نیستید، مراحل زیر را دنبال کنید، با تعمیرکاران ماهر و با تجربه آقای سرویس تماس بگیرید.

  • ابتدا شیر آب را چک کنید و مطمئن شوید که کاملا باز است.
  • ممکن است آب ماشین ظرفشویی به طور کامل قطع شده باشد.
  • بررسی کنید که آیا شیر ورودی آب یا لوله انتقال آب تجهیزات یخ زده یا مسدود شده است یا خیر.
  • فیلتر شبکه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید مسدود نشده است.

علل کد خطاهای  F1الی F9 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

این کدهای خطا که در برخی موارد روی ماشین ظرفشویی سامسونگ ظاهر شده است مربوط به یک دستگاه خراب است و عمدتاً نشان دهنده مشکل در بردهای الکترونیکی و موتورهای دستگاه است. در بسیاری از موارد، یکی از مواردی که می تواند مشکل را برطرف کند، به سادگی ریست کردن دستگاه است.

بدین منظور ابتدا دستگاه را خاموش کنید و از برق جدا کنید. همزمان دریچه ورودی آب را ببندید. دستگاه را به مدت 15 تا 20 دقیقه در این حالت بگذارید. سپس دوباره شیر آب را باز کنید و دستگاه را به منبع برق متصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید و سیستم را راه اندازی کنید.

خطاهای F3 و F5 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

کدهای خطا f3 و f5 احتمالاً از بقیه کدهای این گروه رایج تر هستند. وقتی کد خطای f3 روی نمایشگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما ظاهر می شود، معمولاً نشان می دهد که دستگاه نشتی دارد یا آب زیر آن نفوذ می کند. در این حالت اگر سینی پایینی با آب پر شود، کلید شناور فعال شده و دستگاه خطای f3 را نمایش می دهد.

برای رفع کد خطای f3، می توانید دستگاه را از برق بکشید و ماشین ظرفشویی را به عقب برگردانید تا تمام آب تخلیه شود. داشتن یک حوله و یک سطل برای تخلیه آب ایده خوبی است. اگر این یک رویداد یک بار است، پس از تخلیه سوئیچ به حالت قبلی خود باز می گردد و خطا از صفحه نمایش پاک می شود. در غیر این صورت قسمتی از دستگاه دچار نشتی می شود و باید توسط تکنسین مجرب بررسی شود.

خطای f5 به این معنی است که بازوی اسپری ماشین ظرفشویی گیر کرده، گرفتگی یا آسیب دیده است. بازوهای اسپری را بررسی کنید. شما می توانید از یک رسوب زدا برای پاک کردن هرگونه جرم یا زنگ زدگی از روی بازو استفاده کنید. اگر نتوانستید مشکل را حل کنید نگران نباشید با کارشناسان آقای سرویس ساعته تماس بگیرید و دستگاه خود را در کمترین زمان تحویل بگیرید و ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ را رفع کنید.

خطاهای LC در ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر ماشین ظرفشویی شما نشتی یا ورود آب به دستگاه را تشخیص دهد، یک کد خطا یا خطای lc روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود. خطای مورد نظر نشان دهنده نشتی در سراسر سیستم است، بنابراین یافتن محل دقیق نشتی ممکن است آسان نباشد.

برای رفع خطا، با تعیین محل دقیق نشتی ماشین ظرفشویی شروع کنید. اگر آب در محل اتصال شیر ورودی آب نشت کرد، منبع آب را به کنتور قطع کنید، سپس شیر ورودی آب را ببندید و دستگاه را از برق بکشید. سپس شیر و اتصالات جدید را برای تعویض آن آماده کنید.

خدمات آقای سرویس در زمینه تشخیص و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر خودتان قادر به تعویض شیر نیستید، لطفاً با متخصص آقای سرویس تماس بگیرید و کار را به یک متخصص بسپارید. زیرا اگر بلد نباشید باعث خرابی های بیشتر می شود پس دانستن یک سری علل کد های خطا کمک بزرگی در روند تعمیرات شما می کند. بنابراین کارشناسان ما تشخیص می دهند کدام نیرو را برای کار شما هر چه سریع تر اعزام کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *