علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی - آقای سرویس


ظروف در ظرفشویی به دلایل مختلفی مانند تجهیزات آسیب دیده، مواد شوینده نامناسب یا سایر عیوب جزئی ممکن است کدر شوند. در ادامه این مقاله آقای سرویس به دلایل خراشیدگی و کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می پردازیم. شما با رعایت برخی نکات می توانید از آسیب ها جلوگیری کنید و عمر ماشین ظرفشویی را کاهش دهید. اگر خودتان موفق به پیدا کردن علل یا تعمیر نشدید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی را بیابید.

علل کدر شدن ظروف ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید

هدف اساسی ماشین ظرفشویی این است که ظروف تمیز و شفافی را برای ما فراهم کند؛ حالا ظروف کریستالی و شیشه ای را تصور کنید که پر از خط و خش می شوند و پس از شستن در ماشین ظرفشویی کدر می شوند. دیدن این صحنه خیلی ناراحت کننده است. اما ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد: ظروف پس از شستن در ماشین ظرفشویی کدر می شوند.

گاهی علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی شما به تنظیمات ماشین مربوط می شود و در برخی مواقع نشان دهنده خرابی ماشین ظرفشویی است. در ادامه این مقاله به دلایل خراشیدگی و کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می پردازیم. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از کدر شدن شیشه در ماشین ظرفشویی و خراشیدگی ظروف شیشه ای هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. اگر ظرفشویی شما خراب شده است بهتر است مقاله شماره تعمیرکار ماشین ظرفشویی در اصفهان را مطالعه نمایید.

شوینده نامناسب؛ دلیل شماره یک کدر شدن شیشه در ماشین ظرفشویی

دلیل شماره یک کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده از مواد شوینده نامناسب است. برای تمیز کردن ظروف در ماشین ظرفشویی از قرص یا پودر ظرفشویی، مایع جلا دهنده و نمک استفاده کنید. هر کدام از این مواد شوینده عملکرد خاص خود را دارند و در صورت ریختن بیشتر یا کمتر از مقدار مناسب در دستگاه باعث کدر شدن و خراشیدگی ظروف داخل ماشین ظرفشویی می شوند. در زیر، نکات کلیدی را که باید هنگام استفاده از مواد شوینده ماشین ظرفشویی رعایت کنید، مرور خواهیم کرد:

  • یک دانه یا 20 گرم پودر ظرفشویی برای شستن ظروف کافی است.

 

  • در ماشین ظرفشویی شما بخشی به نام رزین وجود دارد که سختی آب را تنظیم می کند. نمک ظرفشویی رزین را در 5 دقیقه آخر شستشو می‌شوید و آن را برای شستشوی بعدی آماده می‌کند. اگر چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن شد، نمک کافی را در محفظه قرار دهید. لامپ های نمک اغلب با علامت S مشخص می شوند. نمکدان در سمت چپ ماشین ظرفشویی قرار دارد. نمک زیاد باعث خراش ظروف در ماشین ظرفشویی می شود.

 

  • مقدار جلا دهنده را با توجه به سختی آب تنظیم کنید. استفاده بیش از حد از مایع جلا دهنده نیز دلیل کدر شدن شیشه در ماشین ظرفشویی است. دلیل شستن ظروف برندهایی مانند ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز به میزان غلظت جلا دهنده مربوط می شود.

 

  • پس از ریختن مقدار مناسب نمک و مایع جلا دهنده، دهانه شیشه را محکم ببندید. با رعایت نکات بالا، علاوه بر جلوگیری از کدر شدن شیشه و لکه دار شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی، می توانید تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان را به تعویق بیندازید و عمر قطعات دستگاه خود را افزایش دهید.

تنظیمات اشتباه؛ ساده ترین دلیل ایجاد لکه در ماشین ظرفشویی شما

اکثر مردم پس از مشاهده کوچکترین لکه یا از بین رفتن درخشندگی ظروف در ماشین ظرفشویی به دنبال تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش یا برندهای دیگر می گردند، به مسائل بی اهمیت اهمیت نمی دهند؛ در هر صورت یکی از مهم ترین دلایلی است که باید در نظر گرفته شود. لکه های روی ماشین ظرفشویی شما تنظیمات نادرست دستگاه است.

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

برای جلوگیری از کدر شدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی، برنامه شستشوی ماشین را بر اساس کثیف بودن ظروف در نظر بگیرید. همچنین، لطفا سختی آب را با توجه به سختی آب در محل خود تنظیم کنید.

مرتب چیدن ظروف برای جلوگیری از کدر شدن ظروف

چیدمان نامنظم ظروف در ماشین ظرفشویی یکی دیگر از دلایل کدر شدن لیوان های داخل ماشین ظرفشویی و کدر شدن ظروف شیشه ای و کریستالی است. اگر ظروف داخل ماشین ظرفشویی به درستی چیده نشده باشند، آب و مواد شوینده به درستی به همه ظروف نمی رسد. این کار باعث می شود لکه ها و کثیفی ها روی ظروف باقی بمانند و آنها را کدر کند.

ظروف به هم ریخته در ماشین ظرفشویی، علاوه بر لکه دار شدن ظروف، باعث اختلال در چرخش بازوهای آبپاش ممکن است به آنها آسیب برساند. در این صورت باید به دنبال تعمیر ماشین ظرفشویی باشید. برای جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی، ظروف را مرتب بچینید. اگر برند ماشین ظرفشویی شما ال جی است مقاله تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان را مطالعه کنید.

ترموستات یا عنصر گرمایش معیوب؛ آب گرم نمی شود و ظروف کدر می شوند

ترموستات یا عنصر گرمایش دستگاه معیوب نیز ممکن است علت لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی شما باشد. هنگامی که یک المنت یا ترموستات آسیب ببیند، آب به اندازه کافی گرم نمی شود و ظروف تمیز نمی شوند. اگر ظروف بعد از شستن سرد باشند و با باز کردن درب ماشین ظرفشویی بلافاصله بعد از شستن بخار از ماشین خارج نشود، ممکن است ترموستات یا قطعه دستگاه آسیب ببیند. در این صورت باید تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به تعمیرکار حرفه ای ماشین ظرفشویی بسپارید.

کثیف بودن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی یکی از دلایل کدر شدن

فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی باید هر از چند گاهی تمیز شود، زیرا آب کثیف از طریق این فیلتر از دستگاه خارج می شود. اگر فیلتر تخلیه برای مدت طولانی تمیز نشود، باقیمانده مواد غذایی ممکن است فیلتر را مسدود کند؛ بنابراین، آب کثیف به طور کامل تخلیه نشده و ظروف کدر می شوند. هنگام رفع نشتی ماشین ظرفشویی، باید فیلتر تخلیه مسدود شده را نیز در نظر بگیرید. گاهی اوقات، به دلیل مسدود شدن پرکننده تخلیه، آب نمی تواند از دستگاه خارج شود و از زیر دستگاه نشت می کند. فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید تا ظروف داخل ماشین ظرفشویی لکه نشوند.

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی - آقای سرویس

سوراخ بازوی اسپری مسدود شده و آب کافی به ظروف کثیف نمی رسد

اگر دهانه بازوهای اسپری با رسوبات آب یا ذرات چربی و مواد غذایی مسدود شده باشد، آب کافی به ظرف نمی رسد؛ بنابراین هنگام بررسی علت لکه ظروف در ماشین ظرفشویی، این موضوع را نیز در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که آب کافی از بازوهای آبپاش خارج نمی شود، انسداد را بررسی کنید. اگر منافذ بسته هستند، می توانید با استفاده از سوزن آنها را به آرامی تمیز کنید. زرد شدن شیشه در ماشین ظرفشویی شما نیز ممکن است به دلیل مسدود شدن منافذ بازوی اسپری باشد.

قبل از تعمیر ماشین ظرفشویی، تنظیمات و قطعات دستگاه خود را بررسی کنید

در این مقاله به بررسی دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می پردازیم. هنگام بررسی علت سفیدی و کدر بودن ظروف، اولین چیزی که باید بررسی کنید مواد شوینده است. مقدار زیادی پودر یا قرص ظرفشویی مارک با کیفیت بالا، نمک و مایع جلا دهنده ظروف شما را کاملا تمیز می کند.

پس از آن باید تنظیمات دستگاه را بررسی کنید و بسته به میزان کثیف بودن ظروف، برنامه شستشو را انتخاب کنید. در نهایت، اجزایی مانند بازوهای آبپاش، فیلترهای تخلیه و المنت دستگاه باید بازرسی شوند. اگر به هر دلیل دیگری برای بررسی این قطعات یا تعمیر ماشین ظرفشویی خود به کمک نیاز دارید، تکنسین های حرفه ای آقای سرویس اینجا هستند تا به شما کمک کنند. شما می توانید مشکلات ماشین ظرفشویی خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *