تعمیر برد ماشین ظرفشویی ال جی - آقای سرویس

تعمیر برد ماشین ظرفشویی ال جی - آقای سرویس


برند ال جی یکی از محبوب ترین برندهای لوازم خانگی در ایران است. محصولات درجه یک، خدمات پس از فروش عالی و قطعات باکیفیت که در تولید محصولات ال جی در نظر گرفته شده است، طرفداران این مدل ماشین ظرفشویی را روزافزون کرده است. خدمات تعمیر برد ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان در سبد محصولات شرکت آقای سرویس گنجانده شده است.  تعمیرات وسایل خانگی امری مهم و تخصصی است زیرا حتی تشخیص علت خرابی و مشکل هم برای شما دشوار است.

مسئولیت نمک در ماشین ظرفشویی و اینکه چه مارکی بخریم؟

نقش نمک در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شما به آب داغ نیاز دارد تا ظروف شما بدون هیچ لکه ای خشک شوند. نمک ماشین ظرفشویی وظیفه احیای طلای ظرف نمک را بر عهده دارد. سختی آب از طریق ظرف نمک حذف شده و آب داغ برای شستشو به داخل ماشین می رود. پس از روشن شدن چراغ نمک باید ظرف نمک پر شود و باز شود.

برخی از برندهای معروف بازار عبارتند از فینیش-فری-پریل و کلارو و … البته از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید چون دیده ام که برخی افراد سودجو از این بسته بندی های برند برای فروش برخی برندهای بی کیفیت استفاده می کنند.

راهکار درست ریختن نمک داخل ماشین ظرفشویی ال جی

هنگام انجام این کار باید در نظر بگیرید که هر چقدر نمک میخواهید درون آن بریزید، دقیقا آن را درون محفظه ای که مکان جای گیری نمک هست ریخته شود و داخل دیگ استیل ریخته نشود. وقتی که سهوا نمک را درون دیگ استیل بریزید و حتی جمع نکنید مدتی بعد موجب نشتی آب از پاییین ماشین ظرفشویی میشود.

دقت کنید که حتما هنگام ریختن نمک درون ماشین ظرفشویی از قیف ویژه که جزء ماشین ظرفشویی خودتان است بهره ببرید به دلیل اینکه نمک به درون دیگ استیل نفوذ نکند. در نهایت پس از ریختن نمک اطمینان حاصل کنید که درب محفظه نمک را بسته اید تا بعدا برای شما خرابی و ایرادی درست نشود. اگر برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان میخواهید اقدام کنید شرکتی معتبر را انتخاب کنید.

کد های معیوب شدن و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان

OE : ایرادی در تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی

HE : ایرادی در المنت یا مدار مربوط به آن قسمت

Te : ایرادی در ترمیستور دمای آب ظرفشویی

de : ایرادی در قسمت میکروسوییچ در

LE: ایرادی در قسمت سنسور دور سنج موتور دایرکت درایو

CE : ایرادی در موتور

CL : به کار افتادن قفل کودک

تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان - آقای سرویس

از شر بوی بد ماشین ظرفشویی خلاص شوید

  • فیلترهای ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.
  • فیلترهای کثیف ماشین ظرفشویی احتمالاً مهمترین عامل بوی بد ماشین ظرفشویی شماست. مواد غذایی باقیمانده در این قسمت جمع می شوند و محیط گرم و مرطوب داخل ماشین باعث ایجاد بوی نامطبوع داخل ماشین ظرفشویی می شود.
  • حداقل هفته ای یک بار فیلتر را بردارید و با فشار آب و مسواک تمیز کنید و سپس آن را در جای خود قرار دهید.
  • محل داخل دستگاه را تمیز کنید.
  • هر چند وقت یکبار دیواره ها و ریل های سبد و لاستیک ضد آب را با دستمال تمیز کنید. پس از مدتی استفاده، چربی در این قسمت ها جمع می شود.
  • استفاده از پودر ضد رسوب
  • هر شش ماه یکبار از پودر ظرفشویی یا مایع شوینده استفاده کنید که می توانید از زنجیره هایی مانند کوثر اتکا سیتی سنتر خریداری کنید. حدود نصف فنجان پودر ضد رسوب را داخل دستگاه بریزید.

در صورت بروز مشکل در یخچالتان میتوانید مقاله تعمیر یخچال بوش در اصفهان را مطالعه نمایید.

دلایلی که اب درون ماشین ظرفشویی ال جی وارد نمی شود

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از اینکه ظروف خود را در ماشین ظرفشویی قرار دادید، متوجه شده اید که آب داخل ماشین ظرفشویی نمی رود و ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است . در این مرحله تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان باید به دنبال دلیل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی باشید. در اینجا علت را با روش عیب یابی و شرح کامل آن توضیح می دهیم.

دریچه ورودی آب آسیب دیده است

شیر ورودی آب معیوب اولین دلیل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی است. شیر ورودی آب در پشت ماشین ظرفشویی قرار دارد و آب را از طریق شیلنگ هدایت می کند. اگر شیر ورودی آب بسته یا آسیب دیده باشد، آب وارد دستگاه نمی شود. این یک علت شایع است و گاهی به دلیل فشار کم آب و انسداد خروجی آب ایجاد می شود. بنابراین لازم است پایداری و سلامت شیر ​​آب بررسی شود تا نیازی به تعمیر نباشد.

شیر برقی یا آکواستاپ آسیب دیده است

اولین و مهمترین دلیل عدم ورود آب به ماشین ظرفشویی برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان، معیوب بودن شیر برقی یا آکواستاپ است. شیر برقی یا آکواستاپ در ماشین ظرفشویی جدید شما در زمان مشخصی کار می کند و ظروف را بیرون می زند. در صورت بروز مشکل در این قطعه، آب وارد دستگاه نمی شود. هنگامی که شیر برقی گرفتگی یا خرابی دارد، آب وارد دستگاه نمی شود و تمیز کردن امکان پذیر نخواهد بود.

شیلنگ یا اتصال ورودی آب معیوب است

شیر ورودی توسط شیلنگ به شیر برقی یا آکواستاپ متصل می شود. ممکن است فیلتر آب یا اتصالی در این مسیر وجود داشته باشد. اگر اتصال قطع شود و شیلنگ پاره، خم یا سوراخ شده باشد، آب نمی تواند به درستی وارد دستگاه شود.

همچنین گرفتگی فیلترهای داخل شیر آب با نمک های کلسیم و رسوب می تواند از ورود آب به داخل دستگاه جلوگیری کند. همچنین فشار کم آب می تواند این مشکل را در دستگاه شما ایجاد کند.

سنسور سطح آب آسیب دیده

یک سنسور آب معیوب می تواند از ورود آب به ماشین ظرفشویی جلوگیری کرده و چرخش را مختل کند. هیدرواستات یا گیج آب، یک سنسور سطح آب است که میزان آبی که به ماشین ظرفشویی شما می رود را کنترل می کند. به این ترتیب وقتی آب به داخل دستگاه ریخته می شود و به اندازه مناسب پر می شود، سنسور دریچه ورودی را فعال کرده و می بندد.

اگر آب به اندازه کافی وارد ماشین ظرفشویی نمی شود، می توانید با قرار دادن سیگنال سنسور آب در زیر آن از سلامت آن قسمت اطمینان حاصل کنید. اگر این قسمت آسیب دیده باشد، سنسور سطح آب باید تعویض شود. اگر میخواهید یخچال خود را تعمیر کنید و به دنبال تعمیرکار ماهر هستید مقاله شماره تعمیر کار یخچال در اصفهان را بخوانید.

تعمیرکار ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان - آقای سرویس

سوئیچ شناور معیوب

در ماشین ظرفشویی های جدیدتر مجهز به آکواستاپ، سنسوری در قسمت پایینی دستگاه تعبیه شده است که با نشت آب و توقف تخلیه فعال می شود. نقص در این سنسور می تواند دلیل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی شما باشد میتوانید به  تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان فکر کنید.

سوئیچ شناور داخل محفظه وان است، در صورت عدم اتصال یا آسیب دیدگی با آب وارد نشده به ماشین ظرفشویی مواجه خواهید شد. در این حالت ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سوئیچ شناور را بررسی کنید. اگر شل است، آن را بیرون بکشید و مشکل را برطرف کنید.

مشکلات میکروسوئیچ، پمپ حرارتی و مسیر تخلیه

یکی از دلایلی که ماشین ظرفشویی وارد آب نمی شود خرابی میکرو سوئیچ است که باعث می شود دستگاه شروع به کار نکند. در طول فرآیند شستشوی ماشین ظرفشویی، آب تخلیه می شود. اگر کانال تخلیه مسدود شده باشد یا پمپ تخلیه آسیب دیده باشد، دستگاه قادر به پمپاژ آب نخواهد بود. اگر پمپ حرارتی ماشین ظرفشویی کار نکند، دستگاه نمی تواند وارد فاز چرخش شود. هنگامی که در مورد خصوصیات تعمیرکار ماشین لباسشویی اصفهان اطلاعاتی میخواهید مقاله نوشته شده را بررسی کنید.

برد الکترونیکی معیوب

برد الکترونیکی در ماشین ظرفشویی شما بخش مهمی از کنترل بقیه دستگاه است. بنابراین هر گونه مشکل در برد الکترونیک می تواند باعث شود آب وارد ماشین ظرفشویی نشود. اتصال روی برد مدار ممکن است دلیل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی باشد. برای رفع آن باید دستگاه را خاموش و سپس روشن کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

در صورتی که لوازم خانگی شما آسیب دیده است تمامی کار ها را به تیم متخصص آقای سرویس بسپارید. خدمات شرکت ما بسیار کامل و مقرون به صرفه است، دیگر نگران معیوب شدن نباشید و با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *